Четвртак, 23.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОРТРЕТ БЕЗ РАМА: Бранко Милутиновић

Знањем до 378 милиона долара

Драган Стојановић

Бранко Милутиновић није користио субвенције, нити је тражио помоћ државе, већ се ослањао искључиво на знање у протеклих једанаест година, колико је стварао „Нордеус”, једну од ИТ компанија које су се најбрже развијале.

Овај инжењер електротехнике и његов тим измислили су фудбалску игрицу за мобилне телефоне „Топ илевен” и њоме освојили планету. Српски производ у свету гејминга има више од 180 милиона корисника широм планете, а заштитно лице је нико други него светски познати фудбалски тренер Жозе Мурињо. Због толике популарности „Нордеус” је доспео у жижу интересовања купаца и ловаца на младе и перспективне фирме. Милутиновић је стрпљиво одбијао стране улагаче и ослањао се на сопствено знање и знање свог тима, до тренутка када је стигла понуда која се не одбија. Фирму је продао за 378 милиона долара, боље него што је држава продала РТБ „Бор”, који поседује резерве бакра за наредних седам деценија, или нафту новог доба, како се у последње време често назива овај стратешки важан метал.

Једна од највећих америчких гејминг компанија „Тејк ту интерактив” биће нови власник „Нордеуса”, али ће га и даље водити Милутиновић и људи који с њим већ раде. То је још једна потврда да су урадили праву ствар када су напустили удобност „Мајкрософта” у Копенхагену и у Србији почели од нуле, стварајући предузеће које се бави развојем игара за друштвене мреже и мобилне телефоне.

Део новца од продаје, односно три милиона евра, утрошиће на оснивање фондације за подршку образовању, фокусирајући се на квалитет учења и употребу дигиталних технологија. То је управо у складу с оним што Милутиновић, као суоснивач и извршни директор „Нордеуса”, пропагира и за шта се залаже. Он сматра да младима треба помоћи да остваре своје потенцијале и постану шампиони у дигиталној економији сутрашњице. Воли да каже да је технологија избрисала географске границе на тржишту и више није важно одакле сте, него колико знате.

За успех је потребно да знање буде адекватно и усклађено са светским трендовима и зато младима који данас бирају будуће каријере и уписују факултете Милутиновић препоручује стицање образовања које могу да искористе за прављење дигиталних производа или услуга.

Своја основна знања стицао је на Електротехничком факултету у Београду. На његов избор утицала је традиција наше нације да људи цене инжењерску професију. Још у детињству је слушао како вредни, паметни људи иду на ЕТФ. Друга важна ствар било је то што је одувек био фасциниран науком, технологијом и рачунарима. То је био спој личне љубави и начина размишљања у нашем друштву.

Он се труди да мотивише људе који код њега раде да мењају свет, да оно што раде њих чини срећним и да то буде разлог да ујутро дођу на посао. Нико неће радити добро, а поготово неће мењати свет, ако ради за плату, доручак, ручак и стони фудбал. Његови запослени уживају погодности као да раде у Силицијумској долини.

Пошто зна да се најбоље учи када сте окружени амбициозним и квалитетним људима у Иницијативи „Дигитална Србија” пронашао је истомишљенике који верују да наша земља може да искористи технолошку револуцију која је почела и постане једна од водећих дигиталних економија.

Коментари19
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Tomislav
Naravno, znanje je sila, znanje je moc ucite narode i dan i noc!
011
"Groznom"; Ano studirate na americkém fakultetima mozda cete izucavati Marxa kao ekonomskog analiticara 19 veka. Ali ako malo vise izucavate Economic policy and Taxation sto Vi sigurno niste, bice jasnije zasto Vas komentar NEma smisla vec je maliciozan. Takodje ce Vam mozda neko reci da jedan od problema o oporezivanju za drzavu jeste da u globalnoj ekonomiji firme rel. lako sele kapital po svetu u odredjene poreske rajeve izbegavajuci porez koji se onda dopunjuje oporezivanjem srednje klase.
Sasa Trajkovic
Пре свега комплимент овим младим људима јер су паметно уновчили своје знање и осећај за тржиште и економију. Али исправио бих наслов јер ако погледате тржиште видећете да је најчешће уновчена глупост... рецимо чачакалица што јесте практично али тешко да је и генијално откриће, затим гомила "глупсти" на интернету... Дакле тржиште са својим законима одређује цену а то свакако нема везе са нечијом интелеигенцијом.
Ненад
Користим рачунар 35 година, а никада нисам одиграо ниједну игрицу. Такође, никада нисам попио ниједну шољу кафе, чашицу неког алкохолног пића, запалио цигарету, ни помислио на наркотике.
Blagoje
Koja je vaša poenta?
borko
Kao ekonomista voleo bih da pročitam ugovor o kupoprodaji, ili kako se već zove. Džepove su napunili suvlasnici Nordeusa. Dobro je što radna snaga ostaje. A gde je tu korist državi. Nema je. Jer tek toliko da se zna , Nordeus je kompanija registrovana u Irskoj i ko zna gde već. Porez ide tamo gde je registracija. Pri tome Nordeus je prodat za 378 miliona dolara. Samo da se zna sa punim sefovima i računima i rezervoarima za gorivo. Tako da tu nije leglo 378 miliona dolara . Ima i tih obveznica.
Братимир
Борко, код ИТ фирми вредност није у активи. Они често немају ни свој радни простор, нити возни парк, него све изнајмљују. Нешто вредности има у том софтверу и харверу на коме се налази програм, али највећа вредност налази се у броју дневних прегледа корисника и месечном приливу новца од реклама и претплате, ако је уопште има. Поред тога вредност је у уговорима са маркетиншким фирмама, а вероватно и са фудбалским клубовима и играчима.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.