Понедељак, 27.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
Улицa кнеза Милоша

Без београдске Пасео де Грасије бар још две године

Oбнова најављивана за 2017. и после које би она изгледала као авенија у Барселони, мајстори неће доћи пре 2023. – Највећа недоумица и даље је позиција будуће огромне гараже
Будући изглед тротоара

Годинама најављивану и планирану обнову Кнеза Милоша ни у овој ни у 2022. неће започети мајстори. Када ће се то догодити зависи пре свега од тога да ли ће гаража бити испод улице што значи да би саобраћај био заустављен на дуже од годину дана, или ће она бити саграђена на плацу поред Министарства иностраних послова као јавни објекат за шта не постоји пројекат. До краја године пашће одлука о томе која би варијанта гараже требало да буде подигнута на некадашњем Топчидерском друму. То је за наш лист потврдио Марко Стојчић, главни градски урбаниста.

– Пројекат за гаражу испод улице имамо али ако би се радило према њему то би био велики притисак на функционисање саобраћаја у престоници. Постоји и опција да се уради бетонска плоча на улици и да се истовремено она обнавља на површини и да се гради подземна гаража тако да улица не би за саобраћај била затворена годину и по дана него неколико месеци. Гаража би могла да се смести и у нови објекат али тек треба да се направи идејно решење на основу којег бисмо све те варијанте узели у обзир и одлучили како да реконструишемо Кнеза Милоша, а да не направимо колапс у саобраћају – објашњава Стојчић.

Он тврди да се није одустало од првобитне замисли да се тротоари прошире, уведе шест коловозних трака и укину паркинг места односно паркирање аутомобила у тој улици какво сада постоји.

Идеја о обнови Кнеза Милоша по овом плану (подземна гаража, шест коловозних трака, бициклистичка стаза која ће бити веза центра са Прокопом, разделно острво са зеленилом, шири тротоари и густи дрвореди) стара је више од пет година. Када је ова тема највише била актуелна, почетком 2016, градски оци су уверавали да ће реконструкција ове саобраћајне жиле куцавице почети 2017. и да ће трајати око годину и по дана, а да ће резултат тог посла у лето 2018. бити модерна авенија по узору на Пасео де Грасију у Барселони, били су изричити у Старом двору.

Тада је деловало да је готова ствар подземна гаража са 427 паркинг места која ће се простирати између Немањине и Вишеградске која би наследила крцати незонирани паркинг дуж ове улице.

– Улази и излази биће готово неприметни јер ће их обмотати стаклене декоративне конструкције. Подземна гаража површине 12.100 квадрата, према идејном решењу „Паркинг сервиса”, имаће двоструко више места него што их је сада над земљом. Половина њих требало би да буде намењена станарима по повлашћеним ценама, а 20 ће бити резервисано за особе са инвалидитетом. Тиме ће се решити и вишедеценијски проблем житеља ове централне престоничке улице која није зонирана – била су тадашња уверавања у граду.

Као један од корака напред у односу на тренутно стање, најављивана је и изградња својеврсне подземне собе за све инсталације, па када се деси квар мајстори не би морали да буше асфалт, него би улазили директно у ту просторију и одатле би уклањали хаварију.

Преокрет се десио у септембру 2019. када се одустало од изградње подземне гараже из истих разлога због којих је она сада под знаком питања – копање гараже у дужини од готово километар изазвало би тектонске поремећаје у функционисању саобраћаја у граду јер би Кнеза Милоша морала потпуно да се затвори за аутомобиле и возила јавног превоза на најмање годину и по дана.

Потом је ова амбициозна обнова сељена из године у годину, реконструкције других улица су пробијале све рокове, а метро је постао пројекат над пројектима за Београд. Препород Кнеза Милоша поново је на чекању.

Београд у малом

Ко год прође делом од Мостарске петље до Булевара краља Александра и пажљиво осмотри објекте дуж Кнеза Милоша лако ће уочити мешавину архитектонских стилова и епоха, односно својеврсни Београд у малом. Хотел „Ексцелзиор”, Музичка школа „Станковић”, растуће куле „Скајлајн”, хрватска или стамбено-пословни комплекс на месту бивше америчке амбасаде немају готово ништа заједничко, али све оне чине душу ове улице. Нека од најзначајнијих здања у њој настала су између два светска рата и повезује их исто име – Николај Краснов. Овај руски емигрант пројектовао је не само данашњу зграду Владе Србије, већ и зграду Министарства спољних послова. Аутор је и пројекта за доградњу и преобликовање зграде у којој се данас налази Министарство финансија. Међу најмлађим здањима у овој улици је нова зграда немачке амбасаде.

Шаролика лична карта

Простире се на територији Савског венца, Старог града и Врачара

1872. добила је име Кнеза Милоша

1.870 метара је дуга

18,75 метара је широк коловоз

32 метра је укупна ширина

Занимљивости:

• Укршта се са још три саобраћајнице са именима Обреновића – Краљице Наталије, Краља Милана и Краља Александра.

• Прве обрисе добила је у време кнеза Милоша (тада још позната као Топчидерски друм, а не као улица). Тај друм био је веома важан јер је град повезивао са кнежевим двором (конаком) у Топчидеру.

• У горњем делу Финансијског парка подигнут је споменик овом српском владару.

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mila
Beograd treba da se rastereti, a ne da se na silu proširuju ulice, na štetu građana koji tu žive. Ne treba više da se grade zgrade i da se dozvoljava doseljavanje jer ne može cela Srbija da stane u Beograd! Da li ima nekoga ko može na duže da sagleda kakav će (nemoguć) biti život u Beogradu? Mada već jeste, jer svaka "rekonstrukcija" ulica je višemesečno maltretiranje. A da su bar rezultati dobri i trajni...
Andrej
Kako nece kad su gradski oci 2017te obecali?
svedok
Paseo de Gracia, Hyde Park, Belleville, passerelle i gondole ovakve i onakve...imaju li beogradski gradski projektanti neke ideje iz domaćeg jezičkog blaga ili barem iz fonda "ne-natovskih" zemalja? Recimo Tjen-An-Men ?
milan
Za rekonstrukciju ulice kneza Milosa u najavi spominju se datumi. Godunu dana ce biti najmanje dve , Dve godine ce biti najmanje cetiri. Dosadasnje iskustvo je pokazalo da se ni jedan rok zavrsetka radova nije ispostovao.. Kad to pocne da se radi jedini spas ce biti napustanje Beograda i emigracija...
Dejana
Hocete da kazete da to ima samo 1 ( jedan ) podzemni nivo? Pa moguce je i vise, recimo 6-7 nivoa je prosek podzemnih garaza u Atini. Ja bila tamo i privatni parkinzi ispod zgrada imaju i vise nivoa od toga. Ulice nisam videla tako. Ali ako to moze privatno lice ispod svog hotela tako da napravi, veoma jednostavno, svetlo tek posle 5-te podzemne garaze, grubo betonirano, grubo obradjeno ali sasvim funkcionalno i solidno... Ako se kod nas bude islo sa design-om kao za podzemni prolaz kod Vuka...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.