Петак, 06.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Паркинг за пуњење бицикала и електротротинета

Прва бесплатна зелену станица за двоточкаше на Цариградском друму откључава се уз помоћ „Бикип” апликације
Пројекат покренут је у оквиру еко-стартапа „Е-парк 011” (Фото Д. Алексић)

Зелени, еколошки, паметан, одржив... Свим овим и другим сличним епитетима Београд већ дуже покушава да се окити како би постао град који је препознатљив по бризи о својој животној средини. Један мали, али важан корак на том путу догодио се када је реч о двоточкашима и то захваљујући домаћој памети и иновативности. Љубитељи бицикала и електротротинета на тврђави, на Цариградском друму, добили су први паркинг за чување и пуњење електричних тротинета и бицикала, који ће, како су указали из ЈП „Београдска тврђава”, бити бесплатан за све.

Да би неко паркирао возило на овој станици, он треба да откључа слободно место уз помоћ „Бикип” апликације на мобилном телефону или уз помоћ бесконтактне картице. Како је наведено овај паркинг има четири нивоа безбедности – челична конструкција, видео-надзор, сирена и прослеђивање сигнала у случају покушаја крађе.

Ако некоме и даље није баш најјасније како се нова станица користи, материјали са објашњењима налазе се на „Јутјубу” и „Инстаграму”. – Желели смо да омогућимо слободно кретање корисника од куће до посла и назад, а да буду сигурни да је њихово возило безбедно чувано и напуњено у сваком тренутку – истакао је Марко Арамбашић, иницијатор пројекта, а пренео Танјуг.

Овај пројекат покренут је у оквиру еко-стартапа „Е-парк 011” управо са Марком Арамбашићем на челу. Овај стартап, како се додаје, основан је у току пандемије. Тако је покренута иницијатива за зелену станицу из сопствених средстава уз сагласност Републичког завода за заштиту споменика и културе и ЈП „Београдска тврђава”.

– Овај пројекат је за мене од изузетне важности, не само као инвеститора већ Београђанина, житеља града у којем и моја породица расте, дише и развија се. Првом у низу станица демонстрирали смо да је уз заједнички рад јавног и приватног сектора овако нешто изводљиво, али главни изазов тек предстоји ‒ да зелене станице заживе – нагласио је Арамбашић и позвао и друге предузетнике, оглашиваче и компаније да се прикључе зеленој иницијативи и омогуће да станице постану свима доступне широм града.

Ова иницијатива настала је у оквиру пројекта „Точкологија” где је препознато да све више грађана прихвата алтернативне начине превоза услед пандемије, али и да је у порасту број иницијатива за смањење емисије штетних гасова возила у саобраћају.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

milan
Beograd je izuzetno nepogodan grad za kretanje biciklima. Vlasnici ne smeju ni za tenutak da ga ostave jel ce u suprotnom dezurni lopovi da ga odnesu. Videli smo kako baba krade muskatle iz zardinjera postavljenih za lepsi izgled grada.. U Amsterdamu svaki dan se milion ljudi vozi biciklima i parkira na parkinge samo za bicikle... Mi smo jos uvek na Balkanuz.
Neprilagodjen
Samo su nam falile jos i ove zelene stanice, kao da vec nemamo dovoljno tramvaja, trolejbusa i autobusa na baterije. Neupuceni, prostodusni i ekologijom zaludjeni Beogradjani treba da znaju da Beograd struju dobija sagorevanjem najnekaloricnijeg, sumporom i zemljom "obogacenog" lignita u TE Obrenovac. Sto je vise vozila na baterije po beogradskim ulicama i trotoarima, to je vise sumpor dioksida u beogradskom vazduhu. Inace ti trotineti su opasni i za saobracaj nebezbedni, al' to je druga tema.
поређење
Лигнит је бар домаћи за разлику од нафте која се увози. Ел. бицикл не троши струју низбрдо, а и узбрдо му помажу педале, док аутомобил троши гориво све време. На поређење простора који заузимају не вреди трошити речи. Дакле, предност у сваком случају иде ел. возилима.
Nije bas crno-belo
Kao prvo, sigurno necete tvrditi da voznja el. biciklom/trotinetom za prevoz jedne osobe vise zagadjuje vazduh nego voznja automobilom, pa neka elekt. dolazi i iz lignita. Naravno, najbolje i najzdravije bi bio klasicni bicikl/trotinet. Osim toga, efikasnost pretvaranja energije (iz toplotne u elektricnu/mehanicku) je mnogo veca u velikoj termoelektrani nego u vozilu sa motorom na unutrasnje sagorevanje. Da i ne govorimo koliko su elektricna vozila prostija za odrzavanje i manje kvarljiva.
Божа
Могло би се понудити и ноћење, собзиром колико дуго траје пуњење акумулатора.
Погребници ✓
Препознатљива нова култура Београда и Србије - енглески језик и латинско писмо!! Ето доживесмо смрт хиљадугодишње аутентичне србске културе! Сада креће млеко са Копаоника и мед са Фрушке Горе и све се слива под ноге Победника!
Адрумши Рокправ Царски
Што се тиче слободног кретања корисника бицикала и тротинета од куће до посла, ова еколошка станица добро ће доћи многобројним запосленима у околним радним организацијама, тојест фирмама, односно предузећима у којима је запослен велики број грађана, као што су, нпр. "Цвијета Зузорић" и Педгаошки музеј. Познато је да су баш они велики фанови вожње двоточакаша на електрични погон и да им је, пре путовања Цариградским друмом, насушна потреба да напуне батерије својих електро-возила на два точка.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.