Четвртак, 23.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Еуро 7 норма против малих аутомобила

Небојша Марјановић

Еуро 7 норма ступиће на снагу од 2026. године, а то би могао да буде почетак краја мотора с унутрашњим сагоревањем, посебно у малим градским аутомобилима, укључујући и оне у хибридним возилима, кажу у Удружењу европских произвођача аутомобила (АЦЕА) за британски магазин Autocar.

Предлог еуро 7 норме могао би да присили произвођаче бензинских возила да опреме своја возила грејаним електричним катализатором, а веће дизелске моторе филтером за честице и катализатором за амонијак. Предложено је да возила морају да поседују систем дијагностике који мотору осигурава да буде у складу с прописима о емисијама током 240.000 километара вожње. У удружењу верују да би такве уређаје било готово немогуће користити у малим аутомобилима а и тешко их је интегрисати у тренутне архитектуре возила, а све би довело до поскупљења аутомобила.

Мали дизелаши би с тим критеријумима били на удару, а то би могло да се деси и бензинцима. Радикалан предлог укључује тако ниску емисију да се производња малих аутомобила неће исплатити јер би били толико скупи да би драстично опала куповина.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nikk
Основна брига није за чист ваздух, него како да нам онемогуће да купимо било шта што је јефтиније и што ће дуже трајати. Како је то својевремено лепо објаснио један од директора Сименса, технологија постоји да фрижидер траје 100 година, али никад неће бити примењена, јер ту нема профита за произвођача! Све је подређено корпорацијама, оне су јаче од држава, а сада им се прикључују и банке, па се ето у Србији закони пишу по мери и жељама банкарског картела. Тако је свуда, глобално лудило.
islam hajrudin
Mnogo inspirativna za Evropljane bi bila studijska putovanje za nove polisi makere u Pjongjang da iz prve ruke saznaju sta je to zero emission? A tamo bi isto mogli saznati mnogo i o redukovanju mesa u ishrani (obicnog plebsa),posto ce prtijsk drugovi jelte ,biti neukljuceni u tu novu politiku. Jer oni moraju da misle a za misliti trebaju proteini po mogucnosti zivotinjskog porekla.
Duro Celap
Hahaha alfa na vodu...pa alfa nece kako treba da ide ni na gorivo ...alaaaa alfa na vodu al su je morali rasturiti
Niks
Uvek preostaje - TROTINET. Za to će uvek biti para
Киза
Милорад@Јесте, ја се сећам друге приче објављене у чувеном часопису "Галаксија", који је пратио збивања у свету науке! Осамдесет и неке је "Галаксија" објавила чланак о јапанском научнику који је направио водонични мотор који као гориво користи воду!!! Писало је да је проблем у величини истог, али ми је просто невероватно да за 40 година, Јапанци који су у стању буквално СВЕ да минијатуризују, нису успели да смање тај мотор?! Неда банда џабе енергију па то ти је, јер оде профит! Само кажем...
Milosevic Milorad
Niks odusevio me jr tvoj komentar.A sve ove izmisljotine o zagadjenju vazduha automobilima su samo zapadna politika interesa.Ima puno vecih zagadjivaca od motornih vozila.zasto ne dozvole kao pogonsko gorivo vodu jel je vec pre 30-40godine neko napravip alfu romeo ali je morao u toku noci rasturiti i zaboraviti ako misli da ostane na ovom svetu
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.