Понедељак, 25.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Још није завршен пут од Крагујевца до Баточине

Недостаје километар до наплатне рампе. – Радови у Крагујевцу су почели уочи октобарских избора 2004. године, али кружни ток код скретања за Лапово, односно Јагодину, још није формиран
Радови на делу пута који се одронио (Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Пут од Крагујевца до Баточине није завршен, иако је пуштен у саобраћај 30. октобра прошле године – недостаје још километар асфалта до наплатне рампе на ауто-путу Београд‒Ниш. То виде возачи који се с Коридора 10 искључују код Баточине, да би пут наставили према Краљеву или Чачку, као и они који се из смера Крагујевца ту укључују на ауто-пут. Надлежни су, из неког разлога, обманули возаче, а пут дугачак 25 километара, који је грађен пуних 16 година, у међувремену се и обрушио.

Пре пар месеци, пут Крагујевац‒Баточина обрушио се код Никшићког брда, на тринаестом километру од Крагујевца. Узрок обрушавања је изненада покренуто клизиште на тој деоници, стоји у званичном саопштењу надлежних. Предузеће „Путеви Србије” увелико раде на санацији штете како би пут оспособили за саобраћај у пуном капацитету, али су возачи и даље принуђени да се крећу само једном страном коловоза. Радови на санацији требало би, наводно, да буду окончани овог лета.

Пут до Баточине са четири траке почео је да се гради уочи октобарских избора 2004. године. Деоница кроз Крагујевац у дужини од 10 километара пуштена је у саобраћај тек 2010, с тим да је првих пет километара изграђено у пуном профилу ауто-пута, док других пет километара нема зауставну траку. Свечаност је организована на петљи „Капавац”, а петља „Градац” је отворена 2016. године, после низа готово драмских перипетија које су пратиле процес експроријације земљишта на територији баточинске општине.

Изградња крагујевачке деонице била је под будним оком локалних и државних функционера, који су по потреби отварали градилиште или секли свечану врпцу, али је 2013. године уследило изненађење, будући да су надлежни тада донели одлуку да се пут затвори јер није безбедан за саобраћај. Затражено је и да се две новоизграђене траке поруше, како би се пут вратио у првобитно стање. Рушење деонице је избегнуто пошто су се политичке страсти смириле, али је изградња пута ка Баточини настављена тек 2015.

Пут Крагујевац‒Баточина означен је као магистрални правац М1-11, са максимално дозвољеном брзином од 100 километара по часу. Од идеје да се на читавој дужини од 25 километара саграде и зауставне траке одустало се зато што је профил ауто-пута подразумевао изградњу бројних вијадуктова, за које очито није било довољно новца. Осим поменутих петљи, пут има и два кружна тока, између села Бадњевац и Жировница и у самој Баточини. Недостаје трећи, код скретања за Лапово, односно Јагодину.

И на деоници пута кроз Крагујевац постоје два кружна тока – „Ђурђевдански крст” и онај са „Фијатовим” знаком на самом улазу у град. Од „Ђурђевданског крста” води Петровачка магистрала, која пут ка Баточини треба да споји са старим путем ка Београду, преко Тополе, али ни та саобраћајница, иако је почела да се зида пре десет година, није завршена. То свакако неће омести привредни развој центра Шумадије, али би пут од Крагујевца до Баточине, односно Лапова, требало завршити ради безбедности возача.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Slobodan
Ovo je stvarno sramota sto se radi , put 25 km rade 20 godine i jos nije zavrsen , ne mogu i put i pare treba da se stide ali oni to neznaju .
Сеновић
Невероватно. Мада је обилазница око КГ била потребнија од ове саобраћајнице која је и до сада била коректна.
Milica Miljic
Ti neznas sta pricas i sta je potrebnije , vec samo vidis svoje interese .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.