Недеља, 01.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Два велика трговца пријавила лажне наградне игре

У само неколико дана на друштвеним мрежама појавиле су се две спорне анкете у којима потрошачи могу да освоје награде, наводно у „Лидлу” и „Максију”
(ЕПА ЕФЕ - Р.Б.Т.)

Тражимо људе којима је фебруар родно место – порука је која последњих дана кружи „Фејсбуком”. Корисници који су отишли корак даље и регистровали се на овом сајту позвани су да одговоре на три кратка питања и освоје награду: сто поклон-картица у вредности од 25.000 динара. Уз позив је објављена и фотографија радње која подсећа на супермаркет „Макси”, због чега су многи помислили да је овај трговац организатор наградне игре.

Више десетина корисника коментарисало је овај позив, а међу њима је било и оних који су упозоравали друге да не наседају на превару јер када се уђе у зачарани круг после слања кода за регистрацију плаћа се не само услуга него и одјава с овог сервиса, што је већ виђена врста преваре у Србији. На питање „Потрошача” да ли су упознати с овом преваром, у „Делезу Србија” рекли су да су већ на свом званичном сајту објавили саопштење купцима да нису организатор овог упитника. 

– Нисмо организовали упитник о истраживању тржишта који кружи интернетом и који учесницима обезбеђује „Макси” поклон-картицу у вредности од 25.000 динара. Све активности које организује „Делез Србија” објављујемо искључиво преко наших званичних страница или званичних канала на друштвеним мрежама – кажу у овој компанији. 

Неколико дана раније и „Лидл” је обавестио потрошаче у Србији да не стоји иза наградних игара и лажних профила који се у последње време објављују на друштвеним мрежама. Компанија је апеловала на купце да се не пријављују и не остављају своје податке, како би их заштитили.

И они подсећају да се све њихове активности објављују преко њихових званичних страница, на којима се увек могу наћи валидне информације. Овакве преваре су се већ дешавале 2019. године и у разним варијантама понављају се често последњих неколико година. Многи брендови, па и банке са тиме су се суочавали, и то не само на нашем тржишту него и у региону.

Реч је о такозваним „фишинг” преварама које круже друштвеним мрежама и класичној обмани власника налога и крађи њихових личних података, али и новца и информација о броју кредитне картице. У организацијама за заштиту потрошача кажу да је потребно у оваквим ситуацијама најпре проверити у фирми која се помиње да ли је у току званична наградна игра, па тек онда учествовати.

Они кажу да имају често овакве пријаве грађана, али они који се баве оваквим преварама стално унапређују механизме којима привлаче кориснике, због чега саветују додатан опрез. Карактеристично је да после кратког временског периода ови сајтови или налози буду угашени, па подаци остају у поседу непознатих лица и могу бити врло вероватно злоупотребљени. Саветује се чак и подношење кривичних пријава. 

 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jesili zagreb
Деведесетих је градом кружила прича о наградној игри "Огреби аутомобил" у Кнез-Михаиловој. Наиме, шеф тада друштвеног ресторана "Пекинг" домислио се да позајми аутомобил из ауто-салона (нов), у штампарији својих пријатеља одштампа греб-картице и да затражи дозволу да паркира аутомобил регистрован пробним таблицама у улици Вука Караџића (где се ресторан налази), која пресеца Кнез-Михаилову. Годинама су пролазници у Кнез-Михаиловој гребали и гребали, али "Пекингов" аутомобил никад нису огребали.
Jovan Aleksic
Možda se tako prikupljaju podaci gradjana, koji završe na raznim peticijama koje "imaju hiljade potpisa".

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.