недеља, 20.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Фијату 500-Л” одбројани дани

Из „Фијат Крајслер аутомобила”, који са „Пежоом” послује у оквиру „Стелантиса”, најављују да од 2025. године постепено прелазе на производњу електричних возила
(Танјуг - Н.Л.)

„Фијат” ће до краја ове деценије потпуно прећи на производњу електричних аутомобила, најавио је протеклог викенда извршни директор Оливије Франсоа, поводом дана заштите животне средине. Ово значи да су крагујевачком „фијату 500-Л” одбројани дани, јер за четири године почињу да избацују класичне аутомобиле из производње.

– Истражујемо подручје одрживе мобилности. Ово је наш највећи пројекат. Између 2025. и 2030. наша линија производа ће постепено постајати само електрична. То ће бити радикална промена за „Фијат” – навео је Франсоа у саопштењу.

„Фијат” је иначе прошлог пролећа у Торину почео да производи нови, потпуно електрични аутомобил такозвани „фијат њу 500”. То  је само почетак њихове револуције ка нултој емисији штетних гасова. Из компанија је саопштено да желе да коришћење електричних возила омогуће већем броју људи и да је део њиховог плана унапређење инфраструктуре пуњача и допринос побољшању квалитета ваздуха.

Пјетро Горлије, извршни директор групације „Фијат Крајслер аутомобили”, послао је прошле јесени писмо запосленима у којем их обавештава да после модернизације италијанске фабрике „Мирафјори” на ред долази погон у Пољској. Такође је најавио будући развој у фабрикама у Србији и Турској. И то се догодило уочи спајања са „Пежоом”.

Мада када је почетком године настала заједничка компанија „Стелантис”, Карлос Таварес, председник нове групације, навео је нешто слично. Он је казао да ће до краја ове године на нивоу групације имати 39 електричних возила, а од 2025. за сваки модел аутомобила развијаће и електричну варијанту. Тада је нагласио да се очекује више „Фијатових” модела, да радна места нису угрожена и да неће затварати фабрике. Што се тиче крагујевачке, накнадно је потврђено да не планирају да измештају производњу. А нема ни логике јер је једна од најсавременијих „Фијатових” фабрика.

„Стелантис” би до септембра или најкасније октобра требало да представи инвестиционе планове за сваку фабрику која послује у оквиру групације. Очекује се да ће на јесен обавестити и Владу Србије, која је са 33 одсто удела сувласник крагујевачке фабрике аутомобила, какви су јој планови за постројење у Шумадији.

Као што је „Политика” већ писала сви се надају да ће бити покренут нови модел аутомобила, и то у другој половини следеће године. За то је потребно око милијарду евра и незванично се спекулисало да је наводно влади предлагано да учествује у финансирању покретања новог модела. Судећи према најновијим плановима групације, вероватно ће бити електрични аутомобили.

Саша Ђорђевић, председник синдиката „Фијата”, потврдио је недавно за наш лист да чекају да буде завршен стратешки план за компанију. Он не сумња да новог модела неће бити, само је питање када ће бити покренут.

„Фијат” је последњи у низу брендова који је решио да постане потпуно електрични у складу са све строжим регулативама. Поједине државе попут Велике Британије су већ најавиле забрану продаје аутомобила које покрећу мотори са унутрашњим сагоревањем. На острву тај закон ступа на снагу 2030. године.

Коментари13
dc6ce
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasabolevic
Kad Rio otvori rudnik litijuma onda ce Srbija imati debeeele sanse da ovlada el.trzistem automobila
Божа
Сувише мали точкови, спартански и прескуп за то што нуди.
Владислав
Мислим да би било најбоље да се врати производња "Заставе 101", "Југа" и "Југа флориде", ако не у Крагујевцу, онда бар у Сомбору.
dusan1
Zašto bi elektrifikacija automobila uticala na fabriku u Kragujevcu? Tu se ne proizvode motori niti komponente koje imaju veze sa tim. Šrafciger fabrika će i dalje 'zavijati šrafove i sklapati komponente' i proizvoditi karoseriju i po neki plastični deo !
dusan1
@Goran. Čitati braćo ! Model 500L se gasi a fabrika ostaje !
Goran
Da si lepo čitao video bi da piše Fiatu 500L odbrojani dani. Dakle model se za par godina gasi. Čitati braćo čitati !!!
Milan
Sva evropska auto industrija prilicno kasni u odnosu na azijsku i delom americku.Hibridni i elektricni automobili su vec znacajno osvojili trziste i svako oo ih vec vozi sigurno ne rarmislja vise o klasicnom autu.Nemcima je trebala Teslina fabrika da shvate gde su sa svojom autoindustrijom.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља