Недеља, 25.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Десет милиона динара за субвенције зa бицикле

Oд јула почиње пријављивање за 5.000 динара за куповину двоточкаша, а на ту помоћ града може да рачуна 2.000 Београђана
Небојша Марјановић

Два месеца пошто је из Старог двора стигла најава да ће град обезбедити новац за субвенционисање куповине бицикала домаћих произвођача, а све како би се у престоници колико-толико популаризовао овај вид саобраћаја, ребалансом буџета издвојено је 10 милиона динара за те намене. У 2021. на финансијску помоћ од града за куповину двоточкаша моћи ће да рачуна 2.000 Београђана.

Како су у априлу нагласили градски челници, од јула ће почети пријаве за субвенције од по 5.000 динара за куповину бицикала, а њих ће добити грађани који се најбрже пријаве.

Убрзо пошто су из града најавили ову новину, реаговали су и љубитељи ове врсте двоточкаша. Зоран Буквић из удружења грађана „Улице за бициклисте” тада је за наш лист оценио да је ово свакако добар потез и да га треба подржати, без обзира на то што износ субвенције, како је додао, није богзна какав.

Он је тада подсетио да су ову меру бициклисти тражили још прошле године, између многих других ствари које су захтевали, као што је на пример измена Закона о безбедности саобраћаја, укидање ПДВ-а на бицикле...

Буквић је појаснио и да, када је реч о домаћим произвођачима бицикала, свакако постоји конкуренција.

– Већина делова набавља се из иностранства па се онда овде склапају. Просечан градски бицикл, који није богзна шта, али је функционалан, кошта између 20.000 и 24.000 динара. Лагани спортски планински, квалитетни, са високим степеном преноса и са доста брзина су и до неколико хиљада евра, али просек је 500, 600 евра. Ту мислим на средње добар бицикл, који може да се користи и у граду и у природи – указао је Буквић.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бициклиста
Послодавцу смо у обавези да сваки месец документујемо трошкове превоза за долазак и одлазак с рада. С обзиром да као бициклиста немам ''трошкове превоза'', испада да је популарније да се возиш аутобусом (доказ рачун за месечну претплату) или сопственим аутомобилом (доказ рачун за гориво) или да се шверцујеш у аутобусу а рачун за гориво узимаш од комшије који ради на пумпи. Ајде измаштајте неку бољу субвенцију од 5000,00. Поздрав.
Michael Rad
Gde ce se ovo voziti? Po parkovima, trotoarima, na putu zajedno sa ostalim sobracajem?
Svabo
Po putu, vozaci bar imaju papir da nisu potpuno nenormalni... Pesaci sa druge strane, izbegavati trotar u sirokom luku. Promenio bi i zakon da elektricni bicikli mogu ici do 45km/h isto kao i skuteri od 50cc, tu brzinu postignu. Bezbednije za saobracaj nego da vam neko ide 25km/h.
Vladana Đurišić
Dobro gde se prijaviti? Nigde ta info. ne moze da se nadje
Zoran
Jos nisu kola zazivela kako treba, vracaju vas u 1950. godinu.
Dejan Ćurčić
To je jeftina dnevna politika.Gradske vlasti nedovoljno popularišu biciklizam u Beogradu
Igor
Dejane, lako je kritikovati bez argumenata, ali to ne vodi nicemu. Pledlozi nesto konkretno sta bi gradske vlasti trebale da rade. U tom slucaju te mozda neko i cuje.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.