Недеља, 28.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Купци опет почели да троше као пре ковид кризе

Велике компаније из сектора модне и авио-индустрије и угоститељства бележе раст профита, а маркетиншки стручњаци им поручују да се припреме за постпандемијске промене на тржишту
(Фото EPA-EFE/Mohamed Messara)

Из угла великих компанија назире се светло на крају тунела и пре званичне објаве краја пандемије. Последњих дана многе од њих извештавају да су купци поново почели да троше новац, готово на истом нивоу као пре здравствене кризе.

Произвођачи и продавци одеће претрпели су тежак период у прошлој години, а сада постоје наговештаји да се потрошачи враћају у продавнице. Тако је шпански малопродајни див „Индитекс”, власник „Заре”, објавио како је приход компаније у првом тромесечју скочио 48 одсто у односу на исти период прошле фискалне године ‒ на 4,9 милијарди евра. Само од 1. маја до 6. јуна продаја је на годишњем нивоу више него удвостручена, а у односу на исто раздобље 2019. године већа је за пет одсто.

‒ Резултати показују поступни опоравак, упркос значајном утицају здравствене ситуације кроз привремено затварање трговина на кључним тржиштима попут САД, Француске, Немачке, Италије, Португалије и Бразила ‒ саопштила је компанија.  

Јасно је да ће још много времена проћи да се профити врате на период пре пандемије. Иначе, овај трговац одећом у првом тромесечју прошле фискалне године пословао је с нето губитком од 409 милиона евра. У том раздобљу интернет продаја порасла је за две трећине, што како надлежни истичу одражава да су се купци преорјентисали на дигиталне канале продаје у време затварања трговина широм света. „Индитекс” је истакaо да је од 6. јуна поново отворио готово све своје радње, али уз око 10 одсто мање радних сати због ограничења повезаних с пандемијом.

Оптимизам раста профита шири се ланчано. Ројтерс је пре неколико дана објавио процену да ће летња сезона бити боља од периода пре пандемије, када је реч о превозницима. Таквог мишљења је Јожеф Варди, извршни директор мађарске нискотарифне авио-компаније „Визер” и то у тренутку када се ублажавају европска ограничења на путовања повезана са ковидом 19.

‒ Интензивирамо рад. Са приближавањем летњег шпица сасвим је вероватно да ћемо, за месец или два бити изнад капацитета из 2019. године ‒ рекао је Варди, а преноси агенција Ројтерс. Он је нагласио како та компанија већ ради на око 90 одсто свог капацитета из 2019. године, односно из периода пре пандемије вируса корона.

Са оваквим расплетом ситуације и значајним ублажавањем мера, угоститељство такође очекује већи број гостију, а томе се надају и произвођачи хране који су били на губитку због пада промета у овом сектору.

И највећи глобални ланац брзе хране „Мекдоналдс” опоравља се од наjизазовније године у свом пословању. Продаја је, без обзира на ограничења због короне, порасла у овој години, а само на америчком тржишту у последња три месеца добит је увећана за 40 одсто. Осим у САД, овај ланац је забележио раст и у Великој Британији, Аустралији и Канади. Према њиховим званичним извештајима, продаја се на овим тржиштима, у првом кварталу ове године, вратила на ниво пре пандемије. На тржишту брзе хране јасно је који је рецепт за успех искористио „Мекдоналдс” ‒ пре свега брзо прилагођавање новим условима и потребама купаца. Аналитичари су закључили да је ова компанија прошла најгоре у пандемији и да би требало да све новине, као што је више врста испоруке робе, прелазак на дигитално наручивање у будућности, још треба да развија. Највише проблема било је на британском тржишту где је било више ограничења, али ова компанија се сваки пут прилагођавала условима и тражила начин да стигне прва до купаца, што се очигледно исплатило. Медији подсећају да је и у време најстрожих карантина широм света било могуће наручити њихову храну, јер су канали продаје, попут „Мек драјва”, такви да су омогућавали поштовање свих епидемијских мера и дистанце.

Док економисти предвиђају раст економија, а Национална америчка федерација трговаца раст малопродаје до краја децембра за 6,5 до 8,2 процената, маркетиншки стручњаци су ипак обазривији и поручују компанијама и познатим брендовима да се припреме за постпандемијску потрошњу. Купци у овом тренутку имају велику жељу да задовоље потиснуте потребе, али су опрезнији и склони да паметније троше него пре, упозоравају струпчњаци.  

Такође многи потрошачи су у току здравствене кризе превазишли страх од онлајн куповине, тако да је пред компанијама тежак задатак како их вратити у продавнице. Зато стручњаци предвиђају да ће морати да им понуде искуство какво није могуће добити е-трговином. Преуређење класичних продавница такође ће бити неопходно. Пандемија је негативно утицала на финансије потрошача па су им цена, квалитет и бољи и нови услови плаћања (на рате, криптовалутама) сада важнији него пре.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
MI nismo ni prestajali. Mene ce Amazon da urami tamo. :) St asam ja njiam sve izvracao....i nisu rec rekli....posto sam dobar kupac...
Gvido Prikaza
mashala, mashala

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.