Петак, 24.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

У Културном центру Србије у Паризу отворена изложба Цилета Маринковића

(фото Министарство културе)

У Културном центру Србије у Паризу синоћ је отворена изложба „Пролазници” Милана Цилета Маринковића. На отварању су се обратили амбасадорка Србије у Француској Наташа Марић и аутор који је рекао да су дела која су изложена настала и у Београду и у Паризу.

„Тема изложбе су пролазници. То је тема коју обрађујем 50 година, после првог Октобарског салона стално је обогаћујем поред мојих редовних слика”, изјавио је Маринковић.

Потпредседница Владе и министарка културе и информисања Маја Гојковић  истакла је да се овом поставком и наступајућим програмима наставља унапређење традиционално богате културне сарадње Републике Србије и Републике Француске.

„Сарадња се одвија у духу Заједничке изјаве коју су 2019. године у Београду потписали председник Републике Србије Александар Вучић и председник Републике Француске Емануел Макрон”, рекла је министарка културе и информисања.

Традиционалну повезаност Србије и Француске, Париза и Београда, како је нагласила, додатно су ојачали наши уметници, који су у овом граду сазревали и достизали свој професионални врхунац.

„Магија Париза и његових музеја и галерија, где се стварало, расправљало о уметности и трошила ‘уметност живљења’, била је моћна инспирација и путоказ за бројне ствараоце из Србије”, рекла је Маја Гојковић и додала да су значајни српски сликари, од Саве Шумановића, Милана Коњовића, Петра Лубарде, преко Владимира Величковића и Љубе Поповића, па све до аутора вечерашње изложбе, у „граду светлости” провели добар део свог живота.

„Пролазници” спајају Београд и Париз, преплићу дух оба града и како је сам аутор приметио: „Често, шетајући неким залуталим улицама Париза, изненада откривам Београд”, рекла је Гојковић.

Гојковић је нагласила да је на уметничкој сцени Париза, српско сликарство оставило дубок траг, да је својим шармом и духом „освајао” наше великане, а они су му узвратили истом мером, стварајући дела за сва времена.

Изложбу „Пролазници” Цилета Маринковића, како је указала, чине дела настала у протеклих неколико година, а иако представљају сликареву „зрелу фазу”, на њима су и даље присутни богатство форме и стилова из ранијих периода његовог стваралаштва.

„На сликама пред нама можемо видети обичан свет који срећемо на улици, у метроу, кафићу и који заправо и не познајемо, а део је наше свакодневице”, рекла је Гојковић и подсетила да у раним радовима Маринковића, често срећемо младост Париза и Београда како бесциљно лута улицама или се забавља на градским дешавањима, што је веран приказ друштвене атмосфере тога доба.

Супруга председника Републике Тамара Вучић, која је покровитељ изложбе, говорећи о утицају два града, Париза и Београда, две земље и два народа на уметнички израз уметника, рекла је: „Балканско и српско око нашло је на улицама Париза један свој Београд, а срце и душа прерадили су спољне слике у ватромет боја и облика који и једном и другом граду својом експресивношћу вишеструко враћа дух који су му подарили”, саопштило је Министарство културе РС.

 

 

Коментари18
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zoran stokic
Prevod Alhazenove „Optike“ ("vid se javlja kada se svetlost odbije od predmeta, a zatim pređe u nečije oči"), naučnici su "primetili" tek posle 500 g a slikari odmah stvoriše "linearnu perspektivu"; Jan van Eick naslika simboličku " Arnolfinijevu svadbu" ali pošto nije dobro odredio tačku „nedogleda“ slika u njegovom ogledalu kao da je urađena pomoću „neeuklidske geometrije“. Jedna greška učinila je da „neuklidska geometrija“ zabilista još 1434. Tako je bilo nekada, ali nažalost ne i danas.
Нада Латиновић
Некада су сликари, вајари и архитекте Француске, Шпаније, Италије, Холандије били познати широм планете. То је сада класика. Глобални покрет 20-ог века -дадаизам је уништио све класичне вредности у књижевности и уметности. Такозвано балканско или српско око, како је речено на отварању изложбе Ц. Маринковића, подсећа на Хорусово треће око.
Bogdan Miščević
Заиста ме збуњује ово филозофирање о сликарству које ми не значи много. Кога то данас интересује? То сликарство је превазиђено на самом почетку. То није Дибифе. Али, увек имамо,,стручњаке" да нам објасне шарене лаже. Да је неко, иоле, желео приказати неког од српских сликара у Паризу који нешто вредно представљају, могли би се прво обратити на адресу Љубомира Милинкова, или пак на сликара посебног кова Томислава Николића, а сигурно их има још. Поздрав из Балтимора.
Pariz je bio i ostao - Pariz
Pariz je bio i ostao Pariz, svetski centar kulture. Ocito, da ne zivite u Parizu, nego u velikoj balkanskoj kasabi Beogradu, kasabi kic-kulture, a u kojoj dominiraju vise od sto kilograma "topuz kraljevica Marka" i grandiozni neukusni Nemanja. Treba Vas povesti samo u 6-ti pariski arrondissement Saint-Germain-des-Prés, u rue de la Seine, pa da vidite galerije nacickane jedna do druge. O Montmartre-u i njegovom "Place de Tertre" gde na otvorenom rade slikari iz celog sveta, ne treba trositi reci.
Sasa Trajkovic
Last Tango in Paris или Pepe Le Tvor или стари добри The Last Time I Saw Paris (1954)... па нисте баш романтични у ери глобализма Париз је изгубио престиж у моди, сликарству... Али није и дух Париза посебно бих апсотрофирао парижанке. Погрешно сте схватили ја апелујем да Париз али и Београд сачувају свој идентитет, своје кафане, паркове, реке, мостове... За вашу информацију студирао сам у Београду пост дипломске студије завршио у Новом Саду граду у који сам се заљубио, Париз сам наравно посет
Sasa Trajkovic
Циле остаје доследан себи и својој естетици... Сликар експресије боја и геста, неуморни истраживач није се уморио својих лутања и трагања за "париско" плавом и никад врелијом кармин црвеном на женским уснама. Париски ђак негује специфичну естетику не префињеност француске већ брзину и отвореност либералног Париза или да будем тачнији парижанки. Паметан потез иако Париз одавно не личи на себе иако су са улица Париза протерани уметници галерије претворене у бутике он још увек чува тај сјај прошлог

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.