Недеља, 25.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Корак ка новом мосту у Новом Саду

Градска скупштина усвојила је јуче план детаљне регулације моста у продужетку Булевара Европе
Протест пред градском скупштином (фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Нови мост преко Дунава у Новом Саду, који је деценијама планиран у продужетку садашњег Булевара Европе према Сремској Каменици, градиће се на основу јуче донетог урбанистичког плана детаљне регулације (ПДР). У градској скупштини, која је акт усвојила, готово да није било дилеме да ли је нови, четврти по реду, мост потребан граду који расте, у коме је све више и људи и саобраћаја.

Ниједан одборник није био искључиво против, па ни малобројна опозиција у овом парламенту, која је делом подржала предлог (СРС), а делом остала уздржана (ДСС). Док су одборници заседали у Бановини, испред згрaде је протестовало десетак грађана из удружења „Дунавац Шодрош”. Ни они, како су поручили, нису против мостова, ни развоја Новог Сада, али тврде да се угрожава плавно подручје око моста које је круцијално важно за заштиту од поплава, о чему је говорила њихова представница Даниела Стојковић Јовановић. Најавили су и тужбу у вези с тим. Иначе, група грађана се ипак појавила на протесту који је био изненадно отказан због противљења учешћу кампање „Види гари, не може”, за коју сматрају да је политизована.

Власти су јуче истакле да је план детаљне регулације новог моста један од најважнијих стратешких докумената града у чијим актима је ова идеја зацртана 70 година, а сада ће омогућити остварење тог пројекта који је недавно добио статус од националног значаја. Финансира га држава у целости, из кинеског кредита, а градиће га, по директном договору, предузеће из Кине, које гради и Фрушкогорски коридор. Мост који је називан и мост обилазница, иако ће пролазити кроз град, биће дугачак 2,4 километра, имаће по две коловозне траке, као и обостране пешачке и бициклистичке стазе.

„О оправданости изградње новог моста најбоље сведоче статистички подаци. Ако узмемо да је Нови Сад прошле године имао око 400.000 становника и 120.000 регистрованих возила, раст града захтева и четврти мост који ће омогућити растерећење битног правца, од Моста слободе до железничке станице. Све раскрснице на том потезу су под великим притиском”, навео је заменик градоначелника Милан Ђурић.

Мост ће повезати, како је истакао, и државне путеве кроз Срем, Мачву и Посавину с Бачком, и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду, а повезаће се и са Фрушкогорским коридором.

Усвојени план ће омогућити, према његовим речима, и почетак експропријације коју ће спровести ЈП „Коридори Србије”.

Уздржаност ДСС-а од предлога одборник Бојан Радојевић објаснио је „техничким мањкавостима” плана, иако у суштини сматрају да би изградња новог моста била добра за град. Мањкавости се тичу, како је објаснио, тога што мостовски вијадукт почиње знатно пре моста и пролази дуж булевара поред станова, испод прозора, стварајући загађење. По њему, овај мост нема већег значаја за Нови Сад јер је оријентисан ка транзитном саобраћају, али биће, додаје, посредне користи.

И одборник Милорад Мирчић (СРС) подсећа да је идеја о мосту стара више деценија, али напомиње и да датира из доба једнопартијског система, те да око тога, како је казао, можда има симболике што се данас остварује.

Он сматра да „нема благе везе” то што причају грађанске иницијативе и сматра да се расправа можда може повести око цене пројекта, али да ни ту нема много избора. Ради се, иначе, о 130 милиона евра. По његовим речима, мало ко је вољан, са Запада, да кредитира саобраћајнице које повезују Србију и Српску. „Неће ни Европска банка за обнову и развој, па су остали наши проверени, доказани, пријатељи Кинези, и остали су Руси”, додаје.

„Сама чињеница да се транзитни саобраћај усмерава према будућем Фрушкогорском коридору довољан је разлог да свако ко је иоле реалан подржи овакав пројекат”, истакао је Мирчић.

Подршка предложеном плану моста стигла је и од ЛСВ-а, чији одборник Роберт Колар каже како урбанистичке планове не доносе политичари већ урбанисти. Поузда се у стручност урбаниста и поручује суграђанима да „не наседају” на политизацију око новог моста. По њему, једина политика овде је одважност градске власти да план спроведе и то што су грађани бирали ову власт.

 

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragan Miric
Добро мостова треба, али зашто нигде ние предвиђен шински, трамвајски превоз...спомиње се растерећење града....дајте да унапредимо градски превоз..тј јавни превоз...од Футога до Каменице и од Лимана до Детелинаре и потребан нам је чист и поуздан јавни превоз....ми смо чак купили нове аутобусе на дизел погониако су се ЦНГ аутобуси добро показали!
slobodan
"Финансира га држава у целости, из кинеског кредита, а градиће га, по директном договору, предузеће из Кине,"-nikakav drugi komentar nije potreban. Finansira ga drzava iz kineskog kredita??????
marko
Lepo za NS . Očigledno da imaju lagan prolaz do onih koji o tome odlučuju . Za razliku od BG koji ima isto tri mosta(ako tramvajski ne računamo ) preko Save koja je manja reka nego Dunav . Samo leva strana save ima isto stanovnika nego NS . Da li se to forsira NS ? Očigledno je da o razvoju Beograda ne odlučuju oni koji u njemu žive jer ko god svakodnevno koristi mostove preko Save zna kakve su hronične gužve .
Rabo
Demonstracije protiv mostova? Pa mostovi su najvece bogatstvo i vrednost civilizacije. Oni povezuju i spajaju. Svi moderni svetski gradovi poseduju mrezu mostova na svojim rekama.
...
Meni nije jasan razlog gradnje. Neko je tu pravilno rezonovao da imamo " obilaznicu" posred grada. Od mosta Oslobodjanja do ovog koji imaju u planu ima manje od jednog km, bice jedan uz drugi most, a frekvencija saobracaja je potpuno normalna, guzvi na mostu nema...ne razumem...po meni je bolja opcija povezivanje Futoga sa Sremom...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.