Четвртак, 05.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Идентификовано 29 планета које можда користе ванземаљци

(Фото Pixabay)

ЛОНДОН – Научници су идентификовали 29 планета са којих би ванземаљци могли да посматрају Земљу.

Идентификовано је 1.715 звезданих система где су ванземаљски посматрачи могли да открију Земљу у последњих 5.000 година, пише Гардијан.

Људи су вековима гледали у небо и питали се постоји ли живот међу звездама, и док су замишљали малене зелене човеколике појаве, баш они су можда гледали у нас такође, пише британски лист.

У новом истраживању, астрономи су сузили круг оближњих звезданих система у којима би било који радознали становник на планетама које круже, био на добром положају да уочи живот на Земљи.

Истраживачи процењују да је 29 потенцијално насељивих планета у добром положају да буду сведоци транзита Земље и прислушкују људске радио и телевизијске преносе, омогућавајући било којим посматрачима да закључе можда о количини интелигенције људи, преноси Танјуг.

Питање је да ли ће емисије приморати напредну цивилизацију на контакт.

Лиса Калтенегер, професорка астрономије и директорка Института Карл Саган са Универзитета Корнел у Њујорку, рекла је да је један од начина на који се проналазе планете је да се блокирају делови светлости звезде домаћина.

Откривено је хиљаде планета изван Сунчевог система, око 70 одсто је примећено када ванземаљски светови пролазе испред звезда домаћина и блокирају део светлости која допире до телескопа научника.

Будуће опсерваторије попут свемирског телескопа НАСА, који ће бити лансиран ове године, трагаће за знацима живота на „егзопланетама” анализирајући састав њихове атмосфере.

Да би утврдили који су оближњи звездани системи у добром положају за посматрање транзита Земљом, Калтенегер и доктор Џеки Факрети, астрофизичар из Америчког природњачког музеја, посветили су се каталогу звезда и њиховом положају и кретању Европске свемирске агенције Гаиа.

Одавде су идентификовали 2.034 звезданих система у року од 326 светлосних година са којих би се могао приметити транзит Земље било када, од пре 5.000 до 5.000 година у будућности.

Sasa Trajkovic
Користе... па и ми смо "можда" ванземаљци који "користе" ову планету... Шалу на страну али како ми користимо сопствену планету мислим да нас остали живи свет гледа као зле "ван земаљце" са неке друге планете. Та фасцинација ванземаљским је одраз инфантилности што је добро што значи да још увек имамо способност да маштамо фантазија је кративна...
Tandara Mandara
Znaju li oni uopste sta je radio, televizija, durbin...kako to da su "oni" svjedoci tranzita zivota na Zemlji a mi jos uvijek gledamo u prazno i nagadjamo da li postoje. Dodao bih na donji komentar, ovo nije ni za Politikin Zabavnik.
Драган Перић
Занимљиво, међутим, ако нас и гледају, питање је шта виде. Ови најближи нама тренутно виде Царску Русију Петра Великог, Београд под Турцима и Аустријанце који се сремају да борбом преотму Београд од њих, Америку као британску колонију... Какогод, ништа што нас представља у лепом светлу.
Mileta
Ovakvi tekstovi su nekada objavljivani u politikinom zabavniku.
Божа
Назад у будућност. Већа је могучност да “ванземаљске” цивилизације постоје, него да не постоје. Питање је само ако су неке можда милион земаљских година или више испред наше, дали их наша “цивилизација” која је и сувише млада према старости планете Земље уопште може приметити и препознати. - Уколико је путовање кроз време могуће, немора се ни радити увек о ванземаљским цивилизацијама.