Грчки туроператер гура агенције у банкрот
Већина аранжмана чија је реализација под знаком питања због проблема у којима се нашао грчки туристички гигант „Музенидис травел” је прошлогодишња. Једна трећина уплата односи се на нова путовања и летовања која су уплаћена ове сезоне.
Како за наш лист кажу у туристичким агенцијама, од тога ће зависити и на који начин ће се решавати проблеми у којима су се нашли путници. Да подсетимо, више великих и мањих агенција из Србије годинама су сарађивале с овим гигантом грчког туризма и то је, тврде, била једна поуздана пословна сарадња. Ово што се сада дешава са њима, међутим, изазвало је много проблема и неизвесности, а поставља се питање да ли је то званично крах ове корпорације.
Александар Сеничић, директор Јуте, каже да је ово велики проблем како за Србију, тако и за тржишта Русије, Румуније, Бугарске, Мађарске, с којима су такође сарађивали.
– Сви се надају да ће Грчка покушати да реши овај проблем, али ако компанија пропадне, то може да доведе у велике проблеме домаће агенције и уведе их у инсолвентност. У том случају наплата штете ићи ће преко осигуравајућих кућа. Очекујем да ће велике агенције, па и оне средње, ићи и на своју штету како не би довели компаније у ризик, али ће мање агенције сигурно имати проблем. Овај случај је онај каквог се сви у послу плаше – да пропадне локални партнер коме је све плаћено. Овде је додатни проблем што је избор иностраног партнера био сигурна опција јер је реч о туристичког гиганту у чијем власништву су хотели, авио-компанија и деловало је да овако нешто не може да им се деси – објашњава Сеничић за „Политику”.
На питање шта путници могу да очекују, он напомиње да су агенције дужне да у року од две недеље врате новац путницима чији аранжман није реализован, док ће се рефундација за оне прошлогодишње обављати по Уредби о заменским ваучерима, односно до 15. јануара следеће године. За сада се још не зна колико аранжмана је из наше земље уговорено преко грчког „Музенидиса”, али велике агенције их већ увелико пребацују на друге своје партнере у иностранству и покушавају да што више резервација обезбеде променом термина, хотела…
У Министарству трговине, туризма и телекомуникација кажу да је туристичка инспекција по сазнању да је агенција „Музенидис Србија” отказала уговорене аранжмане „одмах покренула инспекцијски надзор који и даље траје”.
Како каже Дуња Ђенић, помоћник министра трговине за сектор туристичке инспекције, њихова надлежност је у оквирима деловања агенција које су регистроване у Србији и да покреће поступак надзора. Пропуст се догодио, објашњава, у компанији која послује у Грчкој, али уколико се утврде неправилности и у агенцији која послује у Србији, онда следе санкције.
Ђенићева додаје да је инспекција посредник између путника и агенције и да инспекција не може да наложи враћање новца путницима, већ само да их санкционише у случају да не поштују прописе.
– Агенције су у обавези да путницима рефундирају новац за нереализовано путовање у року од 15 дана од дана када је оно отказано. То се односи на оне аранжмане који су уплаћени ове године, док ће се у случају прошлогодишњих заменских путовања примењивати Уредба о заменским путовањима. У случају да агенције не испоштују обавезе, путници се обраћају туристичкој инспекцији која даље решава тај проблем у складу са својим надлежностима – каже помоћник министра за сектор туристичке инспекције.
Да подсетимо, два дана пре почетка одмора у грчким летовалиштима агенције из Србије добиле су обавештење од солунског туроператера „Музенидис травел” да су резервације отказане. Понуђено је да се аранжмани пребаце за термине од септембра, али путници нису желели то да прихвате. Отказани су аранжмани планирани до 26. јуна, међутим, у домаћим агенцијама сумњају да ће се то поновити и да је ова компанија у ствари пред банкротом.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.