Петак, 28.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Турска почела мегапројекат изградње Канала Истанбул

(EPA-EFE/ERDEM SAHIN)

У Истанбулу је данас свечано положен камен темељац за изградњу моста Сазлидере, првог моста на мегапројекту градње Канала Истанбул који ће, паралелно с Босфором, спајати Мраморно море с Црним морем.

„Данас окрећемо нову страницу у историји развоја Турске. На Канал Истанбул гледамо као на пројект спашавања будућности Истанбула”, казао је турски председник Реџеп Тајип Ердоган на свечаности, преноси Танјуг.

Подсетивши да је 30-тих година прошлог века Босфором годишње пловило у просеку 3.000 бродова, Ердоган је рекао да се сада та бројка повећала на 45.000, а да се процењује да ће до 2050. године порасти и на 78.000, преноси агенција Анадолија.

„Пловидба сваког великог брода кроз Босфор представља озбиљан ризик по град. Босфор је и са југа и севера и истока и запада поприште веома велике фреквенције пловидбе бродова свих категорија”, казао је Ердоган.

Ердоган је казао да је мегапројект изградње Канал Истанбула, између осталог, неопходан и зарад очувања историјског и културног ткива Босфора.

„Тренутна рута Канала Истанбул изабрана је на бази научних анализа као најразумнија и најефикаснија међу пет понуђених”, казао је Ердоган и додао да ће дужина канала износити 45 километара, ширина његове базе минимално 275 метара, а дубина 21 метар.

Ердоган је казао да сва истраживања показују да ће се бродски саобраћај у Каналу Истанбул одвијати 13 пута сигурније од оног у Босфору.

„Циљ нам је да Канал Истанбул завршимо за шест година и по цени од близу 15 милијарди долара”, казао је Ердоган.

Он је такође рекао да ће мегапројекат градње Канала Истанбул бити реализован на начин да ће бити један од еколошки најприхватљивијих пројеката, не само у Турској, већ и у целом свету.

Дуж Канала Истанбул, који ће се протезати дуж европског дела Истанбула, биће изграђено шест мостова, а на његовим обалама ће бити изграђена два града с популацијом од пола милиона људи.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Нада Латиновић
Турска, чије су трупе умешане у ратне сукобе у Ираку/Курди/ у Сирији у Азербејџану, изгледа да је добила"гаранције" НАТО пакта да неће доћи до великог рата, иначе не би планирала изградњу тако скупог пројекта, Канала Истанбул. Иначе, пројекат је предвиђен пре пар година и изазвао је велико незадовољство људи који нису присталице политике Ердогана.
Car sloba
Već sam rekao da su dva mosta i dva jezera bitno uticali na istoriju. Dva mosta u Istanbulu i jezera na eufratu i tigru. Tako će biti i sa ovim, velike promene će nastupiti.
Stefan
Istanbul je sada i tehnički izgubio direktan kontakt kopnom sa kontinentalnom Evropom. Slučajnost i puka ekonomska računica ili pokušaj potpune deevropeizacije Turske? Ne bih znao.
Kao uvek
"Istanbul izgubio direktan kontakt kopnom sa kontinentalnom Evropom" ? Istanbul se nalazi sa obe strane Bosfora. Objasnite to gubljenje kontakta, molim Vas.
branislav
@Stefan Strah od trećeg balkanskog rata...
Koriščenje geostratešk. pravca
Eto šta znači kada samo preko 100 godina nemate ratne operacije na svom tlu . Kada bi mi jednom krenuli sa Makedoncima i Grcima u DMV imali bi projekt veći od zle sudbine u ratovima celokupne istorije ove "kuće na sred puta " Ko god prolazio plaćao bi plovidbu ( plus razvoj) .Ipak -teško da će nam dati da u to krenemo iako je cela geografska Evropa već ispresecana kanalima građenim vekovima . Tako nešto je samo za" odabrane sa vizijom"-bez nas.
Иван Грозни
Поредити некакав ДМВ са овим пројектом је бесмислено. Ко је икада видео како изгледа Вардар у септембру све ће му бити јасно. За тај новац цела Србија може се премрежити најбржим ауто-путевима и пругама.
Milos
Turci i ekologija, briga o kulturi i gradjanima mi nikako ne idu u istoj recenici. Takodje, taj kanal je paralelan vec postojecem i nije cak ni kraci. Da nije poenta u izvrdavanju sporazuma Rusije i Turske a koji se odnosi na broj stranih vojnih brodova koji mogu uci u Crno more (kroz postojeci kanal)? Mozda to za novi kanal ne vazi ?
Душан са Звездаре
Споразум Монтре подразумева дефинисање бродског саобраћаја кроз Босфор и ДАРДАНЕЛЕ, као и присуство страних војних бродова у Црном мору по количини, носивости и дужини боравка. За овај канал овај споразуме не важи, али не може променити услове Монтре због Дарданела и војног присуства у Црном мору. Русија нема ништа против изградње овога канала (то је данас и потврдио руски амбасадор у Анкари), без обзира што се то стално појављује у западњачким "новине".
slavkoD
Manje citati zapadne novine,vise se sam informisati!! Novac za kanal dolazi iz Kine.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.