Среда, 27.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пуњачи и субвенције за е-аутомобиле у Србији

Pixabay

У нашој земљи тренутно се користи око 4.000 електричних и хибридних возила, процена је Министарства заштите животне средине.

Иако су возила на електрични и хибридни погон већ дуги низ година присутна на тржишту, очекује се да ће њихова производња и употреба тек доживети праву експанзију. Разлози за то су бројни – од различитих регулатива за очување животне средине које државе широм света усвајају, преко пораста еколошке свести самих возача, до индустрије аутомобила која и сама настоји да своје производе учини мање штетним по околину.

Садашња висока цена електричних и хибридних возила главна је препрека за многе возаче који би се радије определили за овај зеленији вид транспорта. Ипак, уз пораст масовне производње и даљи развој технологија очекује се да ће цена у будућности бити нижа. Док се то не деси, велики број земаља, међу њима и Србија, нуде различите олакшице како би подстакле куповину електричних и хибридних возила. Тако је крајем прошле године Влада Републике Србије усвојила Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане куповине електричних и хибридних возила, којом је за подстицај куповине еколошки прихватљивих возила издвојено 120 милиона динара, а у зависности од врсте возила субвенције могу да износе од 250 до 5.000 евра.

Осим тога, на снази је и одлука Владе да власнике електричних и хибридних аутомобила ослободи плаћања пореза на употребу моторних возила.

Значајнији раст продаје електричних и хибридних возила очекује се у годинама које долазе. Предуслови за то су да држава настави програм субвенција за набавку ових возила и власницима омогући додатне олакшице. Такође, осим приступачније цене возила која би многе возаче мотивисала да се определе за овај еколошки вид транспорта, већем броју електричних возила на нашим путевима допринело би и повећање броја пунктова за пуњење батерија.

Нико не зна тачно колико је пуњача доступно у Србији. Не рачунајући кућне, приватне пуњаче, на јавним местима и код фирми има их двадесетак у Београду, према подацима апликације ПланПлус и још толико по Србији, према апликацији Plugshare. У склопу путне модернизације у Републици Србији, као пилот пројекат, ЈП Путеви Србије инсталирало је пет пуњача за електричне аутомобиле на кључним тачкама на аутопутевима,. Тако возачи који пролазе Србијом струјој могу допунити своје аутомобиле када уђу у земљу на наплатној станици „Прешево“ (из правца Македоније ка Нишу), „Шид“ (из Хрватске ка Београду), „Димитровград“ (из Бугарске ка Нишу), „Суботица југ“ (из Мађарске ка Београду), као и на платоу бивше наплатне станице „Београд“ код Бубањ потока (код Икее, смер ка Нишу). У плану је постављање још три ултра брза електропуњача, снаге 175 кW, на платоу бивше наплатне станице „Ниш“ и по један пуњач у оба смера на наплатној станици „Београд“, а након тога додатних десет електропуњача, снаге 50 кW на кључним локацијама главних путних праваца.

Огромна предност неког ко вози електрични или хибридни аутомобил у Србији – струја као гориво му је за сада бесплатна, било да пуни на аутопуту, или у, рецимо, јавној гаражи на Обилићевом венцу у Београду.

У Србији нико не наплаћује пуњење аутомобилских батерија струјом јер за то нема законског основа. Да би неко ту струју продавао морао би да буде регистрован и да има лиценцу као и сваки други продавац струје за домаћинство или привреду. У пракси може да се деси да вам паркирање уместо 100 динара, са пуњењем наплате 200 динара.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

горан
зашто нико нигде не објави колко се отрова направи од почетка до краја? зашто нема упоредних налаза тровања околине у јавним средствима лагања? да ли струјни произвођачи могу да обезбеде снабдевање свих возила у употреби? има још превише питања на које сви паметни знају одговоре али, по обичају, нема ко да објави.
hiperbaricna komora
tesko da ce bilo koje pitanje i studija ili analiza uticati na tok promena u industriji, ipak se puno novca ulaze da bi se "tek tako" to promenilo ili obustavilo...kome je do zivota u zdravijem okruzenju, sam pronadje to bilo na tari, pesteru ili bilo gde drugde, a sva pitanja i analize i studije tesko da mogu puno da uticu..i ako da, to je verovatno period od nekoliko godina da se vidi efekat (uz to ide i napredak tehnologije kako postaje masovnija i pristupacnija...)...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.