Уторак, 21.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ТВ БАРОМЕТАР

Пачија школа

(Фото Ансплеш)

Коју бајку највише волите? „Трноружицу”, „Лепотицу и звер”, „Црвенкапу”, „Девојчицу са шибицама”...?

Зашто? Зато што, судећи по рејтинзима емисија, гледаоци обожавају бајке. Било какве, само нек’ није реалност и нека се не тражи мисаоно ангажовање.

Ево примера – у четвртак (17. јуна) на првом месту гледаности убедљиво је била теленовела на домаћи начин „Игра судбине” (Прва), а на другом ријалити „Брак на невиђено” (Пинк). Треће место заузела је ко зна која по реду реприза серије „Породично благо” (РТС), на четвртом је била турска серија „Фатална љубав”, следи „Задруга – гледање снимака” и на шестом месту „Дневник” РТС. Ти се подаци односе на испитанике циљне групе од 18 до 49 година.

У такозваном тоталу, у којем се узимају у обзир сви гледаоци старији од четири године (!), ситуација је иста што се првог места тиче – „Игра судбине” је недостижни фаворит публике. На другом месту је „Дневник” (РТС), на трећем „Брак на невиђено”, следе турске серије „Заклетва” и „Фатална љубав”, на шестој позицији је „Задруга”, на седмој „Породично благо”... Тог дана је квиз „Слагалица” био на 21. месту!

Донедавно је било незамисливо да централна информативна емисија јавног сервиса не буде на првом месту по гледаности, а најчешће је за наш најдуговечнији квиз знања „Слагалицу” било резервисано друго или треће место на листи најпопуларнијих.

Отуд оно питање о бајкама. Јер, сви програми који су на челним местима су разбибрига и без великих креативних или продукцијских улагања. Потомци телевизијског гледалишта које је једва чекало понедељак па да ужива у премијерном драмском програму или Би-Би-Сијевим научнопопуларним емисијама, сада се задовољава „као бајаги” програмима у којима се као бајаги неко двоје венчава, а заправо им је стало до тога да се појаве на телевизији и проведу бесплатан викенд. У ријалитију „Задруга” су као бајаги селебритији за које нико раније није чуо који ступају у вештачке емотивне односе јер су чули да то публика воли и не штеди паре за поруке којима гласа за „љубав”. Неки од њих су у „Задрузи” да би постали познати, а они превејани играчи који су по пет, шест или седам пута у ријалитију постижу хонораре од по неколико хиљада евра месечно.

Прошле недеље је шесторо „задругара” који највише „дижу прашину” гостовало у емисији Огњена Амиџића. Мало су одговарали на питања, мало су се играли, а онда су три даме учествовале у квизу знања. Питања су била из географије, а одговарале су Маја Маринковић, Кристина Спалевић и Александра Николић.

Удруживши мождане ћелије и претходно школско знање, овако су одговарале:

Главни град Холандије?

– Ротердам

Главни Чешке?

– Јао, бре!

Главни град Грчке?

– Солун

Мађарске?

– без одговора

Норвешке?

– Уф, е, па сад (рекоше оне)

Словеније?

– без одговора

Шпаније?

– Барселона

Учествовање им је, захваљујући спонзорима, донело бројне вредне награде. А у „Слагалици” они који покажу добро познавање опште културе, домишљатост и знање математике, оду кући са књигом у издању РТС. Шта им вреди што знају који је главни град Словеније кад ове лепотице конкуришу и за награду од 50.000 евра, аутомобил или монтажну кућу.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dr Slobodan Devic
Ne znam da li da se smejem ili da placem. Predlazem autoru ove briljantne analize da prouci malo i ekonomsko propagandni program, kao deo masovne potrosacke hipnotizacije. Poredim reklame na nasoj i kanadskoj televiziji. Mada i kod nas ima katastrofalno mozdano-ispirackih reklama (verovali ili ne ne tako cesto), u Kanadi su sve do jedne apsolutno dno ljudske kreativnosti i svesti ...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.