Уторак, 07.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

И аутомобил и авион

KleinVision printscreen

Много се прича о будућности саобраћаја, посебно у великим градовима, излаз се тражи и у премештању на небо, па се машта  о небеском таксију, великим дроновима с могућношћу превожења људи.. Небројено је пројеката, старт-апова, прототипова, покушаја  али ретко се виде те неке идеје у пракси, на небу...

Словачка компанија Klein Vision на јутјубу је објавила видео са снимком лета возила које зову AirCar. Његово име га најбоље дефинише с обзиром да је – зависно о моду и прилици – и аутомобил и авион. Видео приказује како возило чији труп личи на спортски ауто који има реп, крила и елису позади, креће с травнате површине у словачкој Нитри, полеће, лети и слеће на 80-ак километара удаљену писту аеродрома у Братислави. Баш као и сваки други мањи авион. Али ту није крај.  Изненађење се догађа на аеродрому. Притиском једног дугмета крила се склапају, реп се увлачи и оно што је до тада био авион брзо се претвара у спортски аутомобил. Пилот поново седа у њега, излази из аеродрома и друмом се довози до центра Братиславе.

У Klein Visionu сматрају да би овакав дуални транспорт могао да битно измени лична путовања с обзиром да AirCar ауто-авион у ваздуху може да путује брзином од 300 км/ч и да превали скоро хиљаду километара. Словаци нису експериментирали са струјом, у возило је уграђена БМВ-ов мотор са 160 коњских снага који покреће стандардни бензин.

На својој веб страници људи из Klein Visiona наводе како је научна фантастика постала стварност. Снимљени 35-минутни лет је већ 142. успешни тест полетања и слетања. Овај пут у кабини за командама,  био је лично творац возила Стефан Клајн.

Засад је направљен само један примерак овог возила које очигледно добро функционише у пракси. Компанија верује у могућу серијску производњу.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Из угла
Ово је одлично за велике земље у Африци, Азији и Јужној Америци које немају квалитетну путну инфраструктуру. Довољно је изграде писте на сваких 200 километара. Возило би требало да има већи размак од тла за њихове локалне путеве, а онда и округлије да не изгуби превише на аеродинамици. Заобљена Лада Нива са крилима би била пун погодак. :)
Miki
Ovakvi koncepti ne mogu biti uspešni, jer ne može jedno vozilo dobiti homologaciju (upotrebnu dozvolu) i kao avion i kao automobil. Zahtevi koji postoje pred automobilima (da se bezbedno puste na put), i pred avionima (da bezbedno lete) su velikim delom u suprotnosti. Ovakav koncept nije veliki problem napraviti (ovaj uopšte nije prvi koji može i da leti i da se vozi), ali ni jedno homologaciono telo na svetu mu neće dati upotrebnu i prodajnu dozvolu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.