Елина Гаранча подигла на ноге публику на Ташмајдану
Концертно извођење чувене опере „Кармен” Жоржа Бизеа одушевило је синоћ готово препун стадион Ташмајдан, захваљујући мецосопрану, светској звезди Елини Гаранчи, која је ефектно наступила у насловној, главној улози фаталне јунакиње - шпанске Циганке.
Оперски спектакл концерт је реализован у оквиру фестивала БЕЛЕФ уз продукцију познате концертне агенције и музичке компаније „СкајМузик”, који је љубитељима сценске уметности пружио сат и по убедљиве вокалне лепоте неприкосновене солисткиње из Летоније, уз оркестар Српског народног позоришта (СНП) из Новог Сада.

Француска опера „Кармен” је први пут у Београду представљена у концертној верзији, не као позоришна представа, на коју је публика навикла, те је било необично бити сведок прилично скраћене верзије антологијске музичке мелодраме о специфичном љубавном троуглу.
Либрето тандема Меијак - Алеви написан је према познатом роману Проспера Меримеа, објављеног у хиљаду издања, на музику композитора опере Жоржа Бизеа.
Елина Гаранча је у сат и по направила пресек грандиозне опере из четири чина те вишеслојне приче, која је сценски постављена први пут у Паризу 3. марта 1875, а у Београду је премијерно извођење имала пре скоро целог века - 6. априла 1923. године.
Мецосопран Гаранча чаробним гласом је апсолутно доминирала концертом, иако је уз себе имала достојне међународне уметнике на високом нивоу - тенор Џонатан Тетелман и бас Костас Сморигинас, док је диригент био Карел Марк Чишон. Улога Микаеле припала је хваљеној српској оперској уметници - сопрану Марији Јелић.
Светска звезда, чији вокал краси албуме престижне дискографске куће „Дојче грамофон”, сматра се за најбољу Кармен данашњице, према оцени стручњака из света опере.
Иако изгледом нимало не личи на кобну јунакињу шпанске страсти и крви, Гаранча као плава дама је изванредном и вансеријским бојом гласа некако надоместила та неподударања.
Радња се одвија у Севиљи, 1820. године, када лепотом, стасом и гласом, својим плесом и песмом (анти)јунакиња Кармен заводи супротни пол, а посебно срце заигра двојици супарника - Дон Хосе као наредник (тенор) и Ескамиљо - тореадор (баритон).
Неизбежна трагедија чека Кармен, несрећну хероину, која је била прилично неустрашива и јака, пркосећи ономе који ће јој доћи главе, чак иако је донекле очекивала да ће на тај начин скончати.

Наравно, концертна верзија „Кармен” не може дочарати оперу у пуном, снажном сценском облику, јер је просценијум за солисте прилично ограничен и не дозвољава да се они глумачки и емотивно довољно размахну.
Тиме је акценат стављен на диригернта и оркестар на пространој позорници, и публика је уживала највише у солистима који су заиста одушевили неколико хиљада посетиоца на Ташмајдану.
Њено извођење Кармен у Метрополитен опери одјекнуло је у оперском и уметничком универзуму, а престижни лист „Њујорк тајмс” га је описивао само у виду похвала, чак је закључак био да је то најбоље извођење икада.
Талентована оперска дива Елина Гаранча је на светски оперски трон кренула из родног града Риге, преко Франкфурта, Беча и Минхена, да би стигла до Лондона и Њујорка, а сада је први пут у каријери посетила Београд на новој пост-ковид турнеји, преноси Танјуг.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.