Уторак, 18.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Засад без директне везе Булевара уметности и Црвене армије

Проблем је насип на коме се налази железнички коридор (Фото Д. Мучибабић)

Булевар Црвене армије и Булевар уметности тако близу, а тако далеко. Дели их неколико десетина метара, али као да су километрима далеко један од другог. Главна препрека између њих годинама је насип на коме се налази железнички коридор. План је доскора био да се ова препрека уклони тако што би се пробио подвожњак чиме би се коначно саобраћајно повезала ова два булевара, али како се чини, од тога, барем засад, неће бити ништа.

Пре око три године изабран је извођач за израду техничке документације и извођење радова, односно пробијање самог подвожњака, у међувремену је рок из оправданих разлога и продужен, али на крају од овог посла, како сазнајемо, неће ипак бити ништа. Како су за наш лист навели у Дирекцији за грађевинско земљиште, пробијање подвожњака и спајање два булевара није могуће извести а да се не угрози динамика пуштања у саобраћај нове железничке пруге, за чију реализацију је задужена „Инфраструктура железнице Србије”.

– С обзиром на то да пробијање надвожњака није могуће завршити пре комплетирања колосека железничке пруге, наступиле су околности услед којих се више не може остварити сврха закљученог уговора, те су у току преговори са добављачем о споразумном раскиду уговора – указују у Дирекцији.

Није ипак јасно како се одједном као препрека за пробијање подвожњака појавила реконструкција и модернизација пруге Београд – Нови Сад, ако се зна да је та тема увелико била актуелна у време расписивања тендера за пробијање саобраћајне везе између Булевара уметности и Булевара Црвене армије.

Тендер на коме се тражио најповољнији понуђач за израду техничке документације и пробијање подвожњака окончан је крајем пролећа 2018. На њега се јавио конзорцијум окупљен око „Енергопројект нискоградње” чија је понуда била исправна, а који је имао задатак да за 270 дана уради документацију и да за 210 дана изведе грађевинске радове на терену, односно изгради денивелисано укрштање пруге Београд – Батајница – Шид (Суботица) и Булевара уметности. У тај посао, бруто вредности 312 милиона динара, извођач је уведен у августу исте године.

У међувремену, надлежни у граду донели су одлуку о измени уговора о овој јавној набавци којом је рок за завршетак целог овог посла продужен до 26. септембра 2020. Разлог за то било је што је „Енергопројект” крајем јуна 2019. поднео захтев за продужење уговореног рока – да се за израду техничке документације добије додатних пола године од дана добијања локацијских услова уз напомену да радови на терену могу да почну најраније 1. марта 2020. Овај захтев извођач је оправдао кашњењем у издавању неопходних услова.

План је био да после окончања свег посла у вези са документацијом грађевинари испод постојеће железничке пруге ураде подвожњак са по три саобраћајне траке за сваки смер, разделним појасом, обостраним тротоарима и бициклистичким стазама.

Још крајем 2019. у Дирекцији су истицали да ће изградња подвожњака бити усклађена са реконструкцијом железничке пруге и да ће се прво радити мост на позицији једног колосека, а потом другог, како би се омогућило функционисање железничког саобраћаја. О дефинитивној обустави овог пројекта и споразумном раскиду уговора тада није било ни речи.

Добра идеја само у плановима

Замисао је била да се повезивањем Булевара уметности и Булевара Црвене армије омогући квалитетна саобраћајна веза између делова Новог Београда који су раздвојени железничком пругом. Тиме би се, пре само две године истицали су у граду, растеретиле постојеће саобраћајнице. Тренутно у том делу града у функцији је семафорисана трокрака раскрсница, а изградњом подвожњака добила би се четворокрака раскрсница која повезује Унутрашњи магистрални полупрстен са ова два булевара. Ако у скоријој будућности буде изграђен овај подвожњак, њиме ће се остварити и последња саобраћајна веза испод железничке пруге, чији насип пресеца део Новог Београда, од Тошиног бунара до Јурија Гагарина. Раније је пробијен насип на истој железничкој прузи, на укрштању са Улицом Јурија Гагарина.

Зa спajaњe Булeвaрa умeтнoсти и Улицe др Aгoстинa Нeтa Дирeкциja зa грaђeвинскo зeмљиштe вeћ je рaсписивaлa тeндeр 2015. гoдинe, мeђутим тaдa ниje билo зaинтeрeсoвaних пoнуђaчa.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Лоша власт
Ништа чудно с партијским стручњацима који ураде превише плитак тунел, брдо и део аутопута су у сталној поправци од изградње, тргови и улице у БГ пропадају пре завршетка вишегодишње обнове. Ово је само још један прилог за рубрику 'Веровали, или не".
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Probijanje nasipa koji nosi dva koloseka železničke pruge i koji je na vrhu širok oko 15m i nije neki tehnički težak posao. Dovoljno je prvo oko 3m ispod vrha nasipa, odnosno pruga, horizontalnim šipovima; armirano-betonskim ili čeličnim stabilizovati teren, a zatim ispod probiti dva odvojena »tunelčića« dužine oko 20m i spojiti ta dva bulevara. Da to nije neki težak građevinski posao govoei i sama cena radova od oko 2,65 mil. evra, pa je pitanje »za milion $«; Zašto su radovi obustavljeni?
Srki
I predlog je sada, šta tačno? Da ostavimo prugu, bez prolaza, pa ćemo kasnije da rušimo prugu da napravimo prolaz ili da ga nikada ne napravimo? Pričamo o prolazu dužine 20 metara! Jedino logično rešenje je - napraviti taj prolaz, sada i odmah. Jel moguće da to nema ko da uradi? Ljudi prave zgrade od 100 metara, vijadukte visine 300 metara, mostove od 50 kilometara, veštačka ostrva, evo Turska pravi novi kanal za brodove. A mi se mučimo sa prolazom ispod pruge! Nestvarno
Бранислав Станојловић
Нулевар Црвене Армије?!? Зашто не и Вермахт Булевар?
Баба
2300 црвеноармејаца а не две стотине
Баба
Зато што нас је Вермахт убијао и одводио у конц-логоре а Црвена Армија нас је ослободила! Две две стотине црвеноармејаца лежи у костурници на истоку Србије. Булевар Црвене Армије него шта !
Прикажи још одговора
Ljubiša Brajković
Još je veći apsurd da taj podvožnjak nije obuhvaćen radovima na rekonstrukciji železničke pruge, zahvaljujući sukobu nadležnosti između Direkcije i Železnica Srbije. Čelni ljudi Železnica Srbije su, vođeni ličnim interesima, propustili priliku da taj objekat bude izgrađen u okviru rekonstrukcije železničke pruge. Isti slučaj je i sa nadvožnjakom u Batajnici koji treba da zameni putni prelaz na izlazu iz stanice Batajnica, koji će biti ukinut završetkom izgradnje brze pruge. Apsurd do apsurda.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.