Засад без директне везе Булевара уметности и Црвене армије
Булевар Црвене армије и Булевар уметности тако близу, а тако далеко. Дели их неколико десетина метара, али као да су километрима далеко један од другог. Главна препрека између њих годинама је насип на коме се налази железнички коридор. План је доскора био да се ова препрека уклони тако што би се пробио подвожњак чиме би се коначно саобраћајно повезала ова два булевара, али како се чини, од тога, барем засад, неће бити ништа.
Пре око три године изабран је извођач за израду техничке документације и извођење радова, односно пробијање самог подвожњака, у међувремену је рок из оправданих разлога и продужен, али на крају од овог посла, како сазнајемо, неће ипак бити ништа. Како су за наш лист навели у Дирекцији за грађевинско земљиште, пробијање подвожњака и спајање два булевара није могуће извести а да се не угрози динамика пуштања у саобраћај нове железничке пруге, за чију реализацију је задужена „Инфраструктура железнице Србије”.
– С обзиром на то да пробијање надвожњака није могуће завршити пре комплетирања колосека железничке пруге, наступиле су околности услед којих се више не може остварити сврха закљученог уговора, те су у току преговори са добављачем о споразумном раскиду уговора – указују у Дирекцији.
Није ипак јасно како се одједном као препрека за пробијање подвожњака појавила реконструкција и модернизација пруге Београд – Нови Сад, ако се зна да је та тема увелико била актуелна у време расписивања тендера за пробијање саобраћајне везе између Булевара уметности и Булевара Црвене армије.
Тендер на коме се тражио најповољнији понуђач за израду техничке документације и пробијање подвожњака окончан је крајем пролећа 2018. На њега се јавио конзорцијум окупљен око „Енергопројект нискоградње” чија је понуда била исправна, а који је имао задатак да за 270 дана уради документацију и да за 210 дана изведе грађевинске радове на терену, односно изгради денивелисано укрштање пруге Београд – Батајница – Шид (Суботица) и Булевара уметности. У тај посао, бруто вредности 312 милиона динара, извођач је уведен у августу исте године.
У међувремену, надлежни у граду донели су одлуку о измени уговора о овој јавној набавци којом је рок за завршетак целог овог посла продужен до 26. септембра 2020. Разлог за то било је што је „Енергопројект” крајем јуна 2019. поднео захтев за продужење уговореног рока – да се за израду техничке документације добије додатних пола године од дана добијања локацијских услова уз напомену да радови на терену могу да почну најраније 1. марта 2020. Овај захтев извођач је оправдао кашњењем у издавању неопходних услова.
План је био да после окончања свег посла у вези са документацијом грађевинари испод постојеће железничке пруге ураде подвожњак са по три саобраћајне траке за сваки смер, разделним појасом, обостраним тротоарима и бициклистичким стазама.
Још крајем 2019. у Дирекцији су истицали да ће изградња подвожњака бити усклађена са реконструкцијом железничке пруге и да ће се прво радити мост на позицији једног колосека, а потом другог, како би се омогућило функционисање железничког саобраћаја. О дефинитивној обустави овог пројекта и споразумном раскиду уговора тада није било ни речи.
Добра идеја само у плановима
Замисао је била да се повезивањем Булевара уметности и Булевара Црвене армије омогући квалитетна саобраћајна веза између делова Новог Београда који су раздвојени железничком пругом. Тиме би се, пре само две године истицали су у граду, растеретиле постојеће саобраћајнице. Тренутно у том делу града у функцији је семафорисана трокрака раскрсница, а изградњом подвожњака добила би се четворокрака раскрсница која повезује Унутрашњи магистрални полупрстен са ова два булевара. Ако у скоријој будућности буде изграђен овај подвожњак, њиме ће се остварити и последња саобраћајна веза испод железничке пруге, чији насип пресеца део Новог Београда, од Тошиног бунара до Јурија Гагарина. Раније је пробијен насип на истој железничкој прузи, на укрштању са Улицом Јурија Гагарина.
Зa спajaњe Булeвaрa умeтнoсти и Улицe др Aгoстинa Нeтa Дирeкциja зa грaђeвинскo зeмљиштe вeћ je рaсписивaлa тeндeр 2015. гoдинe, мeђутим тaдa ниje билo зaинтeрeсoвaних пoнуђaчa.
Подели ову вест








Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.