Недеља, 19.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Компромисни технички услови за регистрацију

Небојша Марјановић

Најављено велико пооштравање услова за регистрацију возила од 5.јула, одложено је али није све ни остало по старом. Многи возачи ће да одахну али „кршеви“ неће проћи.

Издувни гасови ће се мерити и измерени резултати ће утицати на оцену техничке исправности, али су критеријуми прилично флексибилни. Преведено, неће моћи да прођу само они који имају неку озбиљну неисправност на издувном систему.

Најважнија измена је да ће се за возила са дизел-моторима, приликом контроле издувних гасова мерити емисија гасова на 3.000 обртаја у минуту а не како је било предвиђено, на максималном броју, што аутоматски значи да ће и измерени резултати бити знатно бољи.

Такође, за критеријум не би требало да буде узет датум прве регистрације возила у Србији, већ датум његове производње. У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструцтуре затражили су анализу Правилника  од надлежних институција, Министарства унутрашњих послова и Агенције за безбедност саобраћаја, са циљем да се реше евентуални проблеми приликом обављања техничког прегледа возила.

Према одредбама Правилника, возила први пут регистрована после 1. марта 2014. морала су да на техничком прегледу испуне знатно строже услове који се односе на емисију издувних гасова, чак и они давно произведена и без катализатора за издувне гасове. Та одредба је укинута и релевантан је само датум производње.

Примера ради, за „југа“ за кога је пре 20 година дозвољена граница угљен-моноксида у „леру“ била 4,5 одсто, она је и данас толика. У проблему ће бити они који премаше тај проценат, као и они који су од 2014. морали да имају катализаторе на аутомобилима, а премаше горњу границу угљен-моноксида која је 0,3 процента. И наравно они који су у обавези да имају катализатор, а немају га. То није ништа ново, то је тако и по садашњим прописима. Власници који су скидали катализатор мораће да га врате да би прошли технички преглед. И као и сваки други потрошни део на аутомобилу, попут дискова, плочица за кочнице, филтера, гума, и катализатор се потроши и то у највећем броју случајева после 200.000 пређених километара. Тачније, зачепи се због наталоженог отпада, аутомобил лошије „вуче“ и тај део мора да се промени. Керамички катализатор је део који данас није скуп.

Они који су редовно и правилно одржавали возила, не морају да брину. И даље ће на удару бити кородирала возила, напукла стакла, неисправне кочнице...

У овом тренутку око 1100-1200 станица за технички преглед ради на подручју Републике Србије. Све оне ће поново бити контролисане да се утврди да ли су опремљене уређајима за мерење емисије гасова и да ли спремне за примену нових одредби.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dzordz
zamislite kada bi vecina zanimanja bila primorana na stroge uslove poslovanja, da se npr sav hleb i meso u restoranima laboratorijski pregleda na razne sastojke, sa predvidjenim zadatim vrednostima, a da se ceo proces spremanja hrane, ili lekarskog pregleda specijaliste snima video kamerom. drugo automobile vlasnici unapredjuju, ulepsavaju i poboljsavaju, a sad je to nemoguce, mora da bude kao kad je izasao iz fabrike. preveliki birokratizam i nerazumevanje saobracaja ne pomazu nikome
Vera
Maltretiranje sirotinje. Svi mi bi voleli da imamo nove automobile.
Milos miokovic
........ mi stalno nemamo snage za striktne zakone, uvek se ostavlja prostora korupciji...... pa taj tehnicki je takvo leglo korupcije da........

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.