Понедељак, 20.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Конкурс за „јефтине” бицикле од 15. јула

Ускоро бициклистичко-пешачке улице са ограничењем брзине на 10 километара на час
Време је за здрав живот на два точка (Фото: Н. Марјановић)

Градски конкурс за субвенције за куповину бицикала биће расписан 15. јула, а првих 2.000 грађана који се буду јавили добиће субвенцију од 5.000 динара, истакао је јуче заменик градоначелника Горан Весић. Субвенције ће, како је појаснио, важити за куповину бицикала који коштају до 25.000 динара. 

– Желимо да промовишемо домаћу производњу бицикала, а уједно и да помогнемо да људи све више купују ову врсту превозног средства. Зато смо и предложили измене Закона о безбедности саобраћаја и тражили да бициклисти могу да користе жуте траке у одређеним деловима дана када није шпиц. Исто тако, тражили смо да се уведе појам бициклистичко-пешачке улице, а то су улице где је брзина саобраћаја ограничена на 10 километара на час и где предност имају пешаци и бициклисти. Поред тога, ове године радимо скоро 40 километара нових пешачких стаза – преноси Беоинфо речи Горана Весића који је још најавио да ће бити расписан и тендер за јавно-приватно партнерство за јавне бицикле, као и то да ће бити 150 станица за 1.500 јавних бицикала.

Средства за субвенције за куповину бицикала обезбеђена су пре око месец дана ребалансом буџета града. Представници бициклиста су пролетос, када је први пут најављена ова идеја, за наш лист оценили да је то добар потез и да га треба подржати, без обзира на то што износ субвенције није велики. Како је тада истакао Зоран Буквић из Удружења „Улице за бициклисте”, љубитељи двоточкаша су ову меру тражили још прошле године, као и измену Закона о безбедности саобраћаја, укидање ПДВ-а на двоточкаше...

Када је реч о самој бициклистичкој инфраструктури у граду, стазе постоје у више делова престонице, али на многе од њих бициклисти, оправдано, имају замерке – што због тога што је део њих неповезан, што због начина на који су урађене стазе (назубљени ивичњаци који бициклистима не одговарају, оштра скретања, честа укрштања са другим видовима саобраћаја…). Једна од последњих коју су бициклисти критиковали јесте стаза која је урађена на Славији у оквиру уређења урбаног џепа, а која је врло лоше трасирана – цик-цак уместо праволинијски. С друге стране, као релативно добро урађену стазу бициклисти су оценили коридор прекопута ТЦ „Ушће”.

Али, да би бициклирање постало пракса многих Београђана, како кажу у удружењима, град мора да направи јасан, дугорочан план на ову тему и да одмах почне да дела, ако жели видљивије резултате најраније за 10, 15 година.

Д. Алексић

Контроле, губитак и путници

Други човек главног града јуче се осврнуо и на контроле путника у јавном превозу и новац који град дотира за ову комуналну услугу. Како је Весић указао, за јавни превоз се годишње издваја 240 милиона евра, од чега је удео прихода од наплате карата 65 милиона.

– То значи да око 180 милиона евра дотирамо директно у јавни превоз и то сваке године изгубимо јер људи не плаћају превоз – казао је Весић.

И кад год се помене тема плаћања превоза покреће се зачарани круг. Добар део путника годинама понавља да би превоз плаћао када би он био квалитетнији и пре свега редовнији, али и када би цена карата била повољнија и разноврснија, а из града уобичајено узвраћају – превоз може бити бољи само ако већина путника плаћа карте.

Ова порука градских челника свакако се не би свидела на пример путницима који су пре неко вече више од 40 минута чекали аутобус 74 код Сава центра и који су били оправдано револтирани због тога.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Шиомигађура
"И кад год се помене тема плаћања превоза покреће се зачарани круг." Покушаћу једноставним примером да докажем да се не ради ниокаквом зачараном кругу, него о класичном монополу. Претпоставимо да један власник киоска за продају пљескавица има цену 1500 динара за стандардну пљескавицу у лепињи. Са том ценом власник киоска веома лоше приходује, али у своју одбрану каже да је то зачаран круг. Да би снизио цену пљескавице, нпр. на 400 динара, предуслов је да му што масовније купују за 1500 динара.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.