Понедељак, 25.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Лимитатори брзине за необуздане возаче

(фото Пиксабеј)

Одзвонило је насилним тркачима на улицама и путевима. У питању је договор Европске комисије и институција ЕУ из 2019. који није пао у заборав, само му је примена одложена за три године. Реч је о уградњи лимитатора брзине у новим возилима, а одлука би могла да драстично промени свет аутомобила и друмског превоза. Доста тога се још нагађа о деловању система, али се претпоставља да ће возача који превише стисне гас систем упозоравати светлосним и звучним сигналима, можда и вибрацијом, а непослушност би била аутоматско отпуштање „гаса“.

Систем би требало да користи податке ГПС позиционирања, технологију читања саобраћајних знакова као и извештаје о стању на путевима. Систем  је назван „Интелигентна асистенција брзине“ (Intelligent Speed Assistance - ISA). Тај програм ће бити уграђиван у све аутомобиле произведене после јуна 2022. године. Произвођачима је остављена могућност да нову технологију, у актуелним моделима произведеним пре тог рока, уграде до 2024. године.

ISA систем функционише тако што ће аутомобили бити опремљени предњим камерама и навигационим уређајима. Помоћу оба система аутомобил ће детектовати ограничење брзине. Ако возите аутомобил брже од ограничења, укључује се звучно упозорење. Уместо звучног упозорење, могу да се користе и трепћућа светла у кабини. Такође, након прекорачење ограничења брзине могуће су и вибрације папучице гаса. Остаје и могућност да се систем искључи ако то захтева нека битна околност.

Досадашњи лимитатори код немачких премијум модела који ограничавају брзину на 250 км/ч а код Волво возила на 180 км/ч само су претеча овог софистицираног уређаја. Лимитатор би функционисао на свим јавним саобраћајницама - од градских улица до магистралних путева. Обавеза ће важити у земљама ЕУ, а укључиваће и Велику Британију. Најважнији циљ увођења је ограничења брзине да се смањи број незгода које узрокују необуздани возачи.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

777
nisu krivi vozaci.prvo limitirati proizvodjace automobila. zabraniti proizvodnju automobila koji idu preko 130. i problem resen . . kupite detetu igracku i nedate da se igra,bas nehumano.
Srki
I kada nekom vozaču kompjuter "otpusti gas", i ovaj završi na nebu, jer ga je isto iznenadilo, i njegova procena situacije na putu nije uključivala usporavanje vozila (npr usred preticanja), možda će se autor ovog propisa zapitati da li je trebalo da provede dvadesetak godina za volanom pre nego što se dohvatio smišljanja novih "bezbednijih" propisa. Autopilot je dobar za avion, jer ima radar, ima kontrolu leta, i ima mnogo više vremena za korekciju. U automobilu je situacija sasvim drugačija.
E pa
još jedan korak ka uvođenju totalne kontrole, sve u brizi za "smanjenje broja nezgoda". Loše nam se piše.
Отписани
Антизатвор. Човек почини својом вољом неки криминал, и држава га изолује у затвор, да не би угрожавао безбедност грађана. Али у наше време, у време неолиберализма, држава иде обрнутим смером, одмах те у старту употпуности изолује да и све када би хтео неби могао угрозити безбедност грађана. Шта неолиберализам укида? Укида слободну вољу. Дигитални логор је у ствари антизатвор, јер је затвор за људе са слободном вољом, а антизатвор је за робове.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.