Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Први електрични аутомобил настао пре 123 године

„Порше” из 1898. (принтскрин Јутјуб)

Сви они који верују да је тек отпочела ера електричних аутомобила, у благој су заблуди. Први електрични аутомобил конструисан је крајем 19. века, тачније 1898. године, а његов творац био је отац данас популарних спортских аутомобила Фердинанд Порше.

Поршеов музеј у Штутгарту у Немачкој у својој богатој колекцији чува прави бисер аутомобилизма, Егер-Лохнер Ц.2, први аутомобил који је дизајнирао Фердинанд Порше, док је као студент радио за ову аустријску фирму, пре него што се осамосталио и направио каријеру у Немачкој. На самом возилу на неколико места је угравиран знак П1, што представља његов ауторски потпис. Егер-Лохнер је марка настала сарадњом Беле Егера, власника предузећа претече бечке електропривреде и бечког произвођача кочија Јакоба Лохнера. Двојица предузетника размишљала су о предностима и недостацима електричних аутомобила и оних на фосилна горива и у њиховим је плановима неко време предност имао електрични аутомобил. Порше је конструирао и мотор од три коњске снаге тежак 130 килограма, који је висио на задњој осовини. Оловне батерије омогућавале су домет аутомобила од 80 километара при брзини од 25 километара на сат. Порше са својим електричним аутомобилом 1899. године учествовао на трци у Берлину и победио, возећи просечном брзином од 25,8 километара на сат.

Порше је 1900. године за истог произвођача конструирао први аутомобил на хибридни погон, комбинацију електричне енергије и бензина, који је две године касније чак серијски произвођен – 95 година пре савременог хибридног погона.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Demos Cratein
Ф. Порше је рођен у данашњој Чешкој па га Чеси не својатају као свог. Имају среће Немци па није рођен у данашњој ХР. Да је тада почела масовна производња и употреба ел. аутомобила данас би око нас имали планине од батерија за ел. аутомобиле а производња аутомобила са моторима на унутрашње сагоревање које троше фосилна горива била би ,,зелена агенда" ЕУ.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.