Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Париз уводи ограничење брзине на 30 километара на сат

Париз (EPA-EFE/IAN LANGSDON)

Од 30. августа ове године уводи се ограничење брзине од 30 километара на сат на свим улицама Париза, осим на обилазници. До сада се такво ограничење примењивало на 60 одсто улица које су биле у подручјима с повећаним пешачким и бициклистичким саобраћајем. Сада зона покрива цео град, осим обилазнице и Јелисејских поља.

Престоничке власти већ неко време непрестано ратују са свима који управљају било којом врстом моторних возила. Увели су прво накнаде за паркирање двоточкаша. Учинили су то са изговором борбе за чиштији ваздух али и  тишину неометану прегласним скутерима и мотоциклима. Прво су градске власти подстицале становнике да се с аутомобила пребаце на електричне скутере и бицикле. Али како је број скутера растао, у градском парламенту су открили да су електрични скутери зло и анархија, па су проблеми решени на брз начин, а онда су се градске власти присетиле највећег непријатеља у урбаном окружењу – аутомобила. Одлучено је да се возачима забрани вожња бржа од 30 километара на сат.

Градске власти уводе та ограничења уз саветовање са становницима. Анкетирано је више од половине становника, од којих је 59 одсто подржало ограничење.

Париз није први почео с таквим мерама. Власници аутомобила у великим градовима попут Мадрида, Барселоне, Билбаоа и Севиље наишли су у већ на знакове с означеним бројем 30. И многи већи градови у Европи имају таква ограничења у стамбеним квартовима или у ужем градском језгру.

Када аутомобил вози брзином од 50 километара на сат ризик од смртности при несрећи је 90 одсто, а када вози брзином од 30 километара на сат износи само 10 одсто, тврде стручњаци.

Коментари12
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

marko markovic
To je briga osiguravajućih društava za povećanje profita. Da vlast brine o životima i zdravlju ljudi, dozvolila bi sve vrste cjepiva da građani mogu birati (ali u Francuskoj su dozvoljena samo "zapadna" cjepiva). Da vlast brine o životu dozvolili bi pariškoj kontroli leta komunikaciju u zračnom prometu na engleskom jeziku (ali francuski jezik, na kojem je obavezna komunikacija je važniji od sigurnosti zračnog prometa).
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Најбоље је, због манијака, да СВИ идемо пешице. Онај који није поштовао 50, већ возио и преко 100 у граду, неће поштовати ни 30, а оном који је, по потреби, возио и 10 на сат, ово ограничавање није ни потребно.
dzordz
ovo je suludo. nema savremenog zivota bez saobracaja. normalnog, savremenog saobracaja. 30 kmh ometa odvijanje zivota, pocev od snabdevanja, javnog saobracaja itd. u sumi nema zrtava saobracaja, pa jel treba pariz pretvoriti u sumu? nije to resenje. smanjenje brzine ce opteretiti glavne saobracajnice sa sorijom voznjom i sa manje automobila na sat.
Урош
Свака час на одлуци која је ,,зелена,, и доноси чистији ваздух јер је то брзина којом савремени сус мотори оставаљају неупоредиво мањи co2 отисак од електромобила, при овим брзинама co2 отисак возила мањи је од електротротинета.
Dane
Ovi kasne za nama, u Beogradu već godinama i da hoćeš da voziš više od 30 ne možeš. Zanimljiva je ta hipokrizija - prave se automobili koji mogu da idu 280 ali je u većini zemalja ograničenje 130, proizvode se cigarete ali svuda čujete o štetnosti pušenja, itd.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.