„Амазон” поново на мети критика због небезбедних производа
Највећи онлајн трговац поново је на мети критике јер заштитници потрошача сматрају да „Амазон” није довољно учинио да се купци заштите од небезбедних производа који се нуде на тој платформи.
Овога пута спор се води у Америци, чија је државна Комисија за сигурност потрошачких производа (ЦПСЦ) затражила опозив стотине хиљада опасних производа који могу да проузрокују чак и смрт. Такође је саопштено да је уложена жалба против дива интернет трговине.
ЦПСЦ сматра да „Амазон” сноси правну одговорност за опозив производа који представљају озбиљну опасност за купце. Небезбедни производи укључују 24.000 неисправних детектора угљен-моноксида, готово 400.000 фенова за косу који нису имали одговарајућу заштиту од струјног удара и бројне друге предмете. Реч је роби коју су други трговци продавали преко ове платформе.
Како преносе амерички медији, „Амазон” је у случају неких производа предузео мере које нису конкретније образложене, али је регулатор упозорио да то није довољно.
У „Амазону” су рекли да су већ разговарали са надлежнима и из својих трговина већ уклонили велику већину спорних производа и потрошачима омогућили повраћај целокупног новца који су платили.
Ова компанија, али и друге сличне које нуде и производе других трговаца суочавају се већ неколико година с проблемом контроле онога што се продаје на њиховим мрежама.
У првом таласу пандемије, средином прошле године, Агенција за заштиту животне средине САД (ЕПА) наредила је „Амазону” и „Ибеју” да зауставе продају неодобрених и непроверених дезинфекционих и заштитних производа и препарата који наводно помажу у заштити од вируса.
Према извештају „Блумберга” одлука се односила на око 70 препарата који су се на њиховим платформама рекламирали као средства против вируса корона. Од компанија је затражено да уклоне производе са својих интернет страница и да потврде да су то учиниле.
„Амазон” је саопштио да ће то учинити и да ће предузети одређене мере према оним фирмама које су продавале спорне производе са листе.
Портпарол те компаније изјавио је за Ројтерс да је „Амазон” развио специфична средства за скенирање евентуално нетачних тврдњи о ковиду 19 на производима који се рекламирају на њиховим страницама, а који су „Амазону” у првом филтрирању можда промакли.
И у прошлогодишњем извештају европског система за брзо узбуњивање за небезбедну робу „Рапекс” велики део посвећен је овом проблему. На европском тржишту у просеку се забележе две хиљаде упозорења годишње за небезбедну робу. Државе све чешће проверавају и робу која се продаје путем интернета. Тако се 16 одсто упозорења у 2019. односило управо на производе у онлајн трговини. Највећи изазов је како спречити ову појаву ако се трговци налазе ван ЕУ. Подсетимо, још 2018. потписан је уговор с неколико највећих светских специјализованих компанија за онлајн трговину („Алибаба”, „Амазон”, „Ибеј”) које су се обавезале да ће уклањати са својих платформи све оне производе за које се докаже да нису безбедни за употребу.
Компаније су потом саопштиле да је 87 одсто таквих пријављених производа уклоњено са продајне мреже у року од два радна дана. Ипак, надлежни истичу да је потребно и даље радити на заустављању интернет продаја робе ризичне за здравље купаца.
У мају ове године „Амазон” је саопштио како је у 2020. блокирао више од десет милијарди понуда на свом сајту, за које се сумњало да су биле лажне. Компанија је истакла како је уложила око 700 милиона долара у развијање система за одржавање сигурности на њиховој платформи, објавио је „Форбс”. Наводи се и да је запослено око десет хиљада људи који ће детектовати и склањати лажне понуде са сајта.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.