Среда, 22.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИНТЕРВЈУ: БРУНО ДИМОН, француски редитељ

Трагедија и гротеска су есенција људског бића

У филму, Франс потпуно равноправно дискутује са председником државе о важним питањима, а са истом озбиљношћу интервјуише и серијског убицу
(Фото Д. Лакић)

Приказан у самој завршници 74. Канског фестивала, филм „Француска” Бруна Димона већ се нашао пред српским гледалиштем и то као филм отварања управо започетог Фестивала француског филма.

Ово је само један од огромног броја филмова премијерно приказаних у Кану које је за приказивање у Србији и земљама региона откупио дистрибутерски могул Игор Станковић, челник куће „Мегаком филм”, иначе и један од иницијатора ове својеврсне ревије француских филмова у Београду.

Бруно Димон, сценариста, редитељ и повремено глумац (први филм је режирао тек у својој 38. години), али и чести „становник” Канског фестивала, у свом новом, десетом филму у каријери испричао је причу о Франс – новинарској телевизијској звезди, ратном репортеру и аутору и водитељу политичког ток-шоуа. И опет се игра, ту негде на самој граници између реалистичке драме и филмске фикцијске авангарде, урањајући у свет новинарства, политике и личних трагедија...

Кога сте имали у виду као инспирацију када сте креирали лик Франс?

Никога. Мене не занимају новинарство и новинари иако је моја јунакиња новинарска звезда. Могла је да буде и нешто друго по професији. Пишући овај лик нисам истраживао новинарство. Једноставно, бавим се филмом и филм нема обавезу да се држи реалности иако може да вам се чини да је реалистичан. Филм је трансформација стварности, у овом случају можда и новинарске стварности, мада у Француској не постоји новинар као што је Франс. Новинар са својим ток-шоуом који лично иде и по ратиштима и од своје огромне плате живи у још огромнијем стану. То у Француској не постоји. Дакле, све у овом филму је фикција.

Фикција је и лично појављивање председника Макрона у филму?

Наравно! То је заиста он. Али знате како то иде са филмом. Узмеш ово одавде, оно оданде и хоп – монтажа учини своје. Укомпоновао сам његову конференцију за новинаре у дијалог са Франс.

У почетку ваш филм делује као забавна петпарачка прича коју не треба схватати озбиљно, а онда откривамо да нам говорите о унутрашњим ломовима, сломљеном срцу и о томе како лако можемо да изгубимо себе?

Овај филм је трагична комедија у којој има ироније и гротеске, површности и трагичних догађаја повезаних са данашњицом. Ово је филм о неком ко пати због унутрашњих и спољашњих притисака. Ко је Франс? Кинематографска ектоплазма. Она је ми. Верујем у то да су трагедија и гротеска есенција сваког људског бића.

Она је и Француска данас?

Она је филмска артифицијелност и фикцијски лик. Не разматрам у филму стање у Француској, не снимам социјално и друштвено ангажовани филм. Нисам творац документарних филмова. То ме не занима.

Нисте ни толико наивни као што бисте волели да се представите, има овде и политике. Ставили сте и лик Ангеле Меркел у швајцарски санаторијум заједно са Франс (Француска)?

Санаторијум у швајцарским Алпима је доступан само богаташима, славним личностима, филмским и музичким звездама, политичарима, банкарима, владарима света. Доступан је елити и у том смислу је сасвим природно што је ту и Меркелова.

Можда тамо сви користе исту терапију?

Сигурно. То је иста болест.

Фино владате иронијом?

Сасвим се добро с њом сналазим. Видели сте то и у филму.

Зашто сте дали назив филму „Франс”, заправо „Француска”?

Франс је прелепо женско име и током писања сценарија тако сам назвао своју јунакињу ‒ Франс д Мур. Када је сам филмски наслов у питању, то је нешто друго. Има ту различитих конотација и референци везаних за Француску, и асоцијација на филм који је паралелни портрет и приказ водитељке, земље и медија.

Три у један?

Чорба са разноврсним састојцима од којих неки не би требало да буду ту. Драматизација је свугде око нас у целом савременом свету. У филму, Франс потпуно равноправно дискутује са председником државе о важним питањима, а са истом озбиљношћу интервјуише и серијског убицу. У таквом свету живимо да нам телевизија брише сваку пропорцију. Све је ту пред нама и све је истовремено изван нашег видокруга. Тотална диспропорција.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zorka Papadopolos
Hm, najzad neki ozbiljan film?
nikola andirc
''Tragedija'' bede jezika. Moze li se sve izraziti jednostavnom kombinacijom ''subjekta veznika i predikata''?: Ukratko ''x je P'' Na mesto ''x'' se moze postaviti bilo kakav ''subjekt'' a na mesto ''prediakta'' bilo kave osobine, pa cak i (Aristotelove) ''esencije'' ili ''sustine''. Frege je kao prvi ne samo izmislio novu logiku nego i 4 logickih znacena veznika ''je'' . Na zalost on je uglavnom nepoznat u Srbiji i drugim drzavama. Zbog toga ''clanovi'' tih drzava ne znaju sta tvrde.
prevod
Pa jel se film zove Frans ili Francuska?
petar
U Francuskoj se zensko ime France ime drzave pisu isto i izgovaraju isto sem kad se govori o drzavi moze da se doda " La " La France est grande ( je velika )
petar
Kad inteligencija i lucidnost nase danasnjice naprave rezisera, pod hitno kod mene u Francuskoj cim izadje i smemo u bioskope

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.