Понедељак, 20.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

До краја недеље уговор за пројектовање друге линије метроа

(фото Танјуг/Н. Анђић)

Уговор за пројектовање друге линије београдског метроа биће потписан до краја ове недеље са француском компанијом „Ежис”, изјавио је данас заменик градоначелника Горан Весић.

Он је за Танјуг навео да ће друга линија почети да се гради после прве и да ће бити завршена 2030. године.

Најавио да ће у септембру бити расписан конкурс за пројектовање првих 16 станица метроа на првој линији метроа и појаснио да је реч о архитектонском конкурсу који се припрема заједно са Друштвом архитеката Београда.

Весић је позвао све архитекте да се јаве на тај конкурс и додао да ће пројектовање метро станице за њих бити добра референца за даљу каријеру.

Навео је да се завршава катастар ризика и додао да се снимају апсолутно све зграде на траси прве и друге линије метроа.

Како је додао, за зграде које су под заштитом то ради Завод за заштиту споменика културе града Београда, а за остале зграде Завод за вештачење.

„Завршавамо геолошка истраживања. Копамо по граду на различитим местима, сонде се спуштају до 60 метара дубине јер на основу тих резултата Кинези пројектују 'кртицу' која ће копати тунел који ће бити ширине 10 метара”, рекао је Весић.

Додао је да се све полако припрема за новембар, када ће почети изградња метроа.

Пре новембра ћемо усвојити План генералне регулације шинских система који ће потпуно утврдити све трасе метроа, односно где ће тачно бити станице и куда ће ићи нове линије трамваја, као и трасе и нове станице БГ воза.

Када је у питању гласање грађана за један од четири дизајна вагона будућег метроа (Светлост, Снага, Слобода и Сигурност), Весић је рекао да је до сада гласало више од 15.000 суграђана и да се води тесна борба између трећег и четвртог предлога.

„Четврти предлог Сигурност водио је све до јуче, а онда је јуче трећи предлог Слобода прешао у вођство. Од јутрос имамо изједначено у проценат - 37,4 одсто грађана је гласало за Сигурност и исто толико за Слободу, док су остала два предлога мање заступљена, први има 11,65 одсто гласова, а други 13,54”, прецизирао је Весић.

Подсетио је да гласање траје до 15. септембра и позвао све који још нису гласали да то учине.

Како је планирано, изградња београдског метроа почеће у новембру, радовима на будућем депоу на Макишком пољу.

Прва линија ће ићи од Железника до Миријева и биће завршена 2028. године, док ће радови на другој линији, од Земуна до Миријева, бити готови 2030. године.

Обе линије ће имати по 21 станицу.

 

 

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Видоје
Metro treba iskopati obavezno malo dublje, i što bliže reci Savi. Možda jednog dana tada i mi napravimo ekskluzivne snimke kupanja u metrou kao oni u Zhengzhou /Henan, ili u Kijevu, Šangaju, Manili, Londonu, Moskvi, Detroitu, Dinantu i dr.
SLOBODAN MIKAVICA
Kad pogledam komentare , sve sami strucnjaci! Pored ovakvih, Beograd bi ostao da tapka u mijestu, to im nekako najbolje odgovara. Imaju pravo da kazu svoje misljenje , ja vise postujem misljenje ljudi koji su za to kvalifikovani a ne samo sumnjicavi.
Дипломирани политиколог
А да се крак метроа пусти до станице Прокоп, или не дај Боже до центра града то не?
Srba
Kad sad imamo ovoliko neprijatelja Srbije koji su protiv napretka Beograda I izgradnje Beogradskog metroa , kako li je tek bilo Branku Pesicu u Jugoslaviji, kada je poceo da gradi metro?Zaluzio je spomenik pored Knez Mihaila.
Slobodan
"Он је за Танјуг навео да ће друга линија почети да се гради после прве и да ће бити завршена 2030. године." Nema šanse. To što oni nazivaju druga linija je jedina ispravna trasa metroa u Beogradu. Ono što nazivaju "prva linija" nema logiku, ide od nigde do nigde, jedini cilj je da prođe pored privatnog projekta "Beogread na vodi". Metro se plaća našim parama, ima da ide kuda jedino treba i mora.
Барбара Аксентијевић
ТАКО ЈЕ!!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.