Субота, 18.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Градња плоче на Прокопу улази у завршну фазу

Део који се дограђује налази се изнад будућег првог и другог станичног колосека, а надземна конструкција изнад њих требало би да буде готова до краја прве декаде августа
До сада је окончано 80 одсто посла (Фото: „Инфраструктуре железнице Србије”)

Доградња недостајућег дела надземне плоче на Прокопу, чија је градња почела у мају прошле године, ушла је у завршну фазу. Како су саопштили из „Инфраструктуре железнице Србије” окончано је 80 одсто посла. За радове на њој вредне око 1,257 милијарди динара задужене су компаније „Eлита коп”, „Кото” и „KЛМ инжењеринг ТМ”. Како су у пролеће прошле године на почетку радова саопштили из „Инфраструктуре”, доградња плоче требало би да буде завршена у првој декади августа чиме би коначно требало да буде стављена тачка на тему изградње плоче.

Завршетак недостајућег дела надземне конструкције предуслов је и за коначни почетак изградње централне станичне зграде на железничкој станици „Београд центар”, као и паркинга и других садржаја на Прокопу. Тај посао, како је још пре неколико месеци најављено, требало би да почне у трећем кварталу 2021, односно врло брзо, и за њега ће бити задужена компанија „Рејлвеј сити Белгрејд”, партнер државе у изградњи станичне зграде и других садржаја на плочи Прокопа.

Према уговору са државом, Република Србија улаже земљиште и омогућује градњу на плочи, а партнер улаже средства и гради станичну зграду и комерцијалне садржаје, с тим што је услов да се прво гради станично здање. Како су још пре неколико месеци за наш лист навели у „Рејлвеј ситију”, пројекат градње на плочи подељен је по фазама, а прва би према плановима требало да буде завршена до краја наредне године, а да онда цео пројекат буде окончан до краја 2024. То значи да би станична зграда, коју Прокоп чека деценијама и без које он није потпуно функционалан, коначно требало да прими прве путнике крајем 2022, а да се до 2024. граде комерцијални објекти и вишеетажна гаража.

За организације које се баве транспарентношћу и поштовањем законитости, партнерство државе и „Рејлвеј ситија” је спорно, као и за грађане који живе у овом делу града. Житељи око Прокопа негодују јер постоји могућност да партнер државе у овом послу зида и стамбене квадрате на падини уз станицу.

Посебна прича су и остали садржаји на новој главној железничкој станици, која ту улогу има од јула 2018. На Прокопу тренутно недостају и приступне везе из правца нишког ауто-пута и први и други колосек. Како су почетком 2021. саопштили из кабинета министра финансија Синише Малог, приступне везе недовршеној централној престоничкој железничкој станици сврстане су међу капиталне државне пројекте. Када је реч о уређењу првог и другог колосека, како су истакли у „Инфраструктури”, ово предузеће ће започети њихово сређивање када буду окончани радови управо на надземној плочи. Сваки колосек биће дуг око пола километра.

 

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dragan Peric
Prokop je predsednik Vucic svecano otvorio 26.januara 2016 . Bilo je na svim TV, tako da ne znam o cemu se ovde radi.
Весна Јовановић
Пројекат се мењао милион пута. Немојте у тексту постављати ”здраво за готово” зидање стамбених зграда. Нико није добио дозволу и нико није урадио анализу земљишта. Ту је насеље од 500 станова на клизишту. Пре 40-ак година је потонула цела железничка колонија. 27 бројева стамбених зграда. Није било људских жртава па се игнорише проблем.
divno
Dok trepnes prodje pola veka
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Лети време...
Милан
Прокоп и обилазницу треба радити 24 часа дневно 365 дана у години. Све остало је секундарно. Ако нема ко из Србије да ради, има из других земаља.
dragos
Има у Србији ко да ради, не требају странци! Само....неће Срби да раде за пиљке!
Budimir
Ima li pesacke staze ( za nosace prtljaga) do Beograda ?
Srba
[email protected] niste obavesteni? U Beogradu postoji taksi sluzba.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.