Недеља, 19.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСТРАЖИВАЊЕ СВЕМИРА

Научници открили светлост иза „црне” рупе

У најновијој студији коришћен је несвакидашњи ефекат где светло избија око „црне” рупе, тако да научници могу да виде оно што је са друге стране
„Црна” рупа у галаксији названој МЦГ 6-30-15, снимљена моћним уређајима Европске свемирске агенције почетком овог века. На снимку се види како „црна” рупа „усисава” енергију око себе (Фото EPA ESA/ESA/NASA)

Тим научника после вишегодишњих истраживања први пут у историји је уочио светлост на другој страни „црне” рупе, пренео је пре два дана британски „Индипендент”.

Овакво откриће не само да је невероватно, већ делује немогуће, с обзиром на то да „црне” рупе „једу” све што им се приближи, укључујући и светлост, преноси Танјуг.

Међутим, експерти тврде да је тако нешто ипак било могуће захваљујући томе што је у најновијој студији коришћен несвакидашњи ефекат где светло избија око „црне” рупе, тако да научници могу да виде оно што је са друге стране.

Откриће се појавило након што су научници испитали икс-зраке које је у свемир избацила супермасивна „црна” рупа. Она се налази у средишту друге галаксије, на око 800 милиона светлосних година далеко.

Икс-зраци су имали необичан шаблон – после светлих, блештећих икс-зрака појавили су се мањи, а каснији су имали различите боје. Деловали су као да су усмерени са друге стране „црне” рупе, приметио је астрофизичар са универзитета Стенфорд у Калифорнији Ден Вилкинс.

С обзиром на то да „црне” рупе уништавају светлост, Вилкинс објашњава да свако светло које уђе у „црну” рупу, не излази из ње, тако да не би требало да видимо шта је иза „црне” рупе.

Британски лист, међутим, наводи да је ово другачија, мање позната карактеристика „црних” рупа, која је показала да икс-зраци могу да се виде, а Вилкинс додаје: – Разлог због којег можемо видети светлост је тај што „црне” рупе искривљују простор, изврћући магнетна поља око себе.

Постојање светлости са друге стране „црне” рупе је предвиђено Ајнштајновом теоријом релативитета, али се до сада никад није десило да се она види. Због тога је ново откриће веома важно за будућа истраживања.