Четвртак, 21.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Кров света”: Ауто-пут Сечуан–Тибет спаја бројне модерне градове и вароши

Чилонгоу мост на Тонгмаи деоници ауто-пута Сечуан–Тибет

Садашњи ауто-пут Сечуан–Тибет, са јужном трасом од 2.146 километара и северном од 2.412 километара, у промету је већ више од 60 година. Побољшањем услова на путевима и развојем економских и социјалних прилика на Тибету, ауто-пут Сечуан–Тибет постао је попут испреплетене мреже. Спаја све градове и вароши дуж ауто-пута, формирајући групу популарних урбаних градова са функционалном целином и комплетним јавним добрима.

Град Линџи, округ Баји

Општинска влада града Линџи смештена је у округу Баји. Због своје мале надморске висине, добрих еколошких услова и чистоће, одувек је био омиљен међу туристима. Последњих година град Баји се ослања на предности отварања међународног ауто-пута 318, главних покрајинских путева и железничке пруге Лалин, ради непрестаног побољшавања инфраструктуре града као и унапређивања његовог свеукупног изгледа.

Чангду, смештен на северној деоници аутопута Сечуан–Тибет, важан је град у источном делу Тибета и од давнина представља важну раскрсницу древних путева Tанг династије, те Пута свиле. Међутим, због своје локације у дубоким планинама и клисурама, лошег превоза и урбанизацијског плана, већ дуже време је развој Чангдуа нефункционалан и ограничен.

Од 2012. године, уз подршку Централног комитета и аутономне регије, на основу своје луксузне локације, вредно се радило на ревитализацији природних ресурса и унапређењу града. Посвећено се улаже у развој урбанистичког плана ове будуће метрополе.

Према речима Ћинга Џендонга, министра Чангдуа, промена овог града може се описати као невероватна. Наиме, у прошлости је урбани део града заузимао површину од само 4,6 квадратних километара са само шест мостова, док је тренутна површина града скоро три пута већа, са тринаест мостова, а степен урбанизације целог града је достигао 35%.

Возећи јужном линијом ауто-пута Сечуан–Тибет, од истока ка западу, редом ћете проћи Маканг, Цуогонг, Басу као и округе Боми и Гонгбуђангда у Линџиу и друга места. Дуго су ова места била поприлично мала, национални ауто-пут је пролазио кроз њих и представљао главну улицу, са неколико продавница на обе стране улице, те су, све у свему, услови били поприлично лоши.

Данас ови окрузи нису више онакви какви су некада били. Сада имају високе зграде, мноштво улица и комплетна јавна добра. Неки градови су чак изградили и нова подручја где се може прећи река. У јеку туристичке сезоне су огромне гужве на путевима и тешко је наћи смештај. Поред Централног округа, неки мањи градови су се, уз помоћ погодности националног ауто-пута 318, такође развили у карактеристичне градове са јединственим шармом.

Ранву међународни камп на обали језера Ранву

Језеро Ранву, смештено у округу Басу, познато је место на источном делу Тибета. Последњих година убрзана је изградња инфраструктуре истоименог града који се налази на обали језера, те је постао прометно туристичко место. Обала Ранву је уз промотивна улагања изградила међународни камп, са површином од скоро 5.000 метара квадратних, који укључује ресторане, кафиће и ауто-кампове. Ово је постало веома популарно место за туристе који посећују Тибет.

Више од пола века, као важна прометница Тибета, жила кукавица која уједињује и која спаја Тибет и Сечуан, овај ауто-пут игра веома важну улогу. Дуж њега су бројни модерни градови, од малих до великих, попут бисера, који осветљавају линију Сечуан–Тибет, те нови живот људи свих етничких група.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.