Недеља, 17.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Да ли ће банкомати заменити банкарске службенике

Читалац „Политике” изненадио се када је чуо да ће новац у Рајфајзен банци убудуће махом морати да подиже на банкомату, јер се знатно смањује број шалтера за исплату готовине
(Фото Д. Јевремовић)

Читалац „Политике” који је пре неколико дана свратио у Рајфајзен банку на Новом Београду да подигне плату обавештен је да неће моћи још дуго у тој експозитури да подиже новац на шалтеру него искључиво на банкомату. Када је рекао да нема картицу и да је не жели, већ да инсистира да по старом моделу узима новац, објаснили су му да ће онда морати да иде у неку другу пословницу у којој ће моћи да подиже средства код банкарске службенице.

На питање у колико ће филијала моћи да подиже новац и шта ако му је то далеко од куће, као и да ли то значи да ће морати да стоји у реду ако хоће да добије готовину на шалтеру, одговорено му је да је то одлука надлежних у банци, а да он може да бира шта ће чинити.

Када је упитао шта ће с мајком пензионерком која не може да упамти пин да би подизала пензију и оцем који такође не жели да му машина броји новац, него хоће да му банкар преда паре на руке, запослени су слегли раменима. Прилично револтиран јавио се нашој редакцији да би добио информацију ли знамо за ове лоше вести и шта ће да раде они који имају девизни рачун, да ли ће такође на неком уличном банкомату да узимају новац, уз сав ризик који то подразумева. Шта ће бити с пензионерима који махом стоје у реду да би подигли своју пензију да им апарат не би „појео” картицу… После свега каже промениће банку…

У Рајфајзен банци за наш лист наводе да ће они клијентима који инсистирају да трансакције обављају искључиво на благајнама, увек омогућити и такву опцију у одређеном броју пословница у градовима у којима имају више филијала. У местима у којима имају само једну експозитуру, благајна ће бити на располагању корисницима само одређени део радног времена. Основна разлика у односу на класичан концепт банкарства је измештање трансакција на вишенаменске уређаје и електронске канале, како би запослени у банци могли да се посвете потребама клијената које захтевају више времена, било да је реч о готовинским или стамбеним кредитима или да се размишља о улагању у приватну пензију…

На вишенаменским уређајима (модерним банкоматима) могуће је извршити већину готовинских трансакција, како исплата и уплата у две валуте – динарима и еврима, тако и безготовинска плаћања рачуна, уплате на рачуне у другој банци, мењачке послове, преносе између два рачуна, као и измирење кредита и кредитних картица како у готовини, тако и преносом средстава са текућег рачуна. При томе, свака наша пословница по новом концепту има такозвану 24-часовну зону, којој клијент може да приступи и ван радног времена експозитуре, што му обезбеђује додатну сигурност, посебно код подизања или уплате веће суме новца, наглашавају у Рајфајзен банци.

Уколико пословница има два уређаја, често је један у оквиру 24-часовне зоне, а други је спољњи, како би корисници могли да употребе онај који им у том тренутку више одговара. Сваком клијенту који са резервом приступа новом начину обављања трансакција саветујемо да настави да долази у пословницу током радног времена, како би са својим банкарем обавио трансакцију било на банкомату, било на свом мобином телефону, све док не постане сигуран и способан за самостално коришћење електронског банкарства.

Наше досадашње искуство потврђује, објашњавају у овој банци, да се клијенти јако брзо увере да све трансакције могу и сами да обаве веома једноставно, безбедно, комфорно и то за само неколико минута. За кориснике који припадају старијим генерацијама, као и за све остале, омогућена је опцију промене пина на банкоматима у овој банци и вишенаменским уређајима. Тако на веома прост начин, као и уз помоћ банкара уколико је потребно, могу да се определе за пин који ће лако памтити.

Уколико клијент још нема картицу или је нема код себе или му једноставно тако више одговара – на банкоматима постоје и трансакције за које му није потребна картица, попут мобилног кеша – исплате са рачуна или уплате уз помоћ кода, уплате на кредитну картицу, за кредит или на рачун физичког лица у нашој банци, закључују у Рајфајзену.

Коментари71
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Леон Давидович
Отпуштају раднике због штедње на радницима да би им остала већа зарада. Истовремено произвођачима банкомата требаће више радника за производњу и одржавање па ће и њима порасти зарада. Иначе новац дижем код банкарских службеника, док нам то сасвим не забране јер шта ме за хладним банкоматом, дражи су ми људи и контакт са њима.
Irena
Bakomat je korisna stvar i nemam ništa protiv, ali hajdemo redom. Prvo su prestali da šalju mesečne izvode. Ako ipak hoću, može, ali mora da se plati. Onda su ukinuli kamate na štednju. Zatim su počela da stižu pisma. Nemam više tekući račun nego paket i nove, veće tarife. Mogu da ugasim račun ako mi ne odgovara, a ako ćutim pristala sam. Onda su počeli da naplaćuju ebanking i šta je bilo besplatno a ne košta banku ništa. Hvala lepo, menjam banku. Neću na drugi kraj grada kad mi treba šalter.
Nekad bilo drugačije
Nostalgično se sećam kupovine nameštaja u RK Beograd i dugog razgovora sa trgovcem. Imali smo vremena na pretek.
Boris dipl. oec.
Ne radi se o tome što će se većina poslova automatizovati, već što se teret poslovanja prebacuje na klijente a besplatne usluge naplaćuju. Nije meni problem da odem na bankomat ili za svoj računar i da za deset minuta završim ono za šta je obučenom službeniku potrebno dva. Problem mi je što mi se naplaćuje nešto što radim sam a banku ne košta ništa. Ista je stvar i u mojoj branši. Sve je manje prodavaca koji mogu da vam pruže informaciju o robi a sve više automatskih kasa i radnika obezbeđenja.
Gentilhomme Vieille Canaille
Razumem da je za starije gradjane koji nisu informaticki obrazovani to neprihvatljivo , banke im moraju izaci u susret . I ja sam u tim godinama , blizu 80 , ali sam to sve prosao pre 20 g u Francuskoj , u banku idem mozda jednom u pola g . Sve obavljam preko mobilnog : menjam devize , placam racune , saljem novac , vece kupovine placam karticom a za sitnije podizem na bankomat . Primetio sam i mladji plase , ali je u stvari jednostavno ...Cak i pojedine intimne usluge placam karticom .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.