Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Блокирали пут, деблокирали мост

После протеста грађана поморавских села због забране преласка преко два моста власт убрзала посао па ће убрзо преко једног бити омогућен саобраћај за лакша возила
Jедан од блокираних мостова преко Западне Mораве (Фото М. Дугалић)

Краљево – Грађани поморавских села Опланића, Поповића и Сирче, на подручју града Краљева вероватно неће блокирати саобраћај на Ибарској магистрали иако су то за 10. август најавили приликом недавне протестне блокаде локалног пута. Јер градска власт им је, што јавно што прећутно, дала за право па се и убрзано кренуло у посао поправке мостова за коју су до тада припремни радови трајали годину дана.

Најпре је, још у јунским поплавама 2019. године, страдао један стуб тридесетогодишњег моста у селу Грдици, који је био најближа веза за мештане поменутих села са леве обале Западне Мораве. И сабраћај је, због поправке, преко тог моста још пре годину дана забрањен. Мештани су од тада користили други, мало удаљенији мост у селу Адрани, али се почетком овог месеца један стуб и на њему распукао. За тај екцес као кривци најчешће се помињу извођачи радова на Моравском коридору, који су често преко њега презили тешким камионима са товаром вишеструко тежим од максималне носивости моста. Било како било, због овог оштећења, надлежна инспекција је забранила саобраћај и преко њега, па су мештани до града или својих имања на другој обали реке, морали да прелазе и по двадесетак километара у једном правцу. Истина, неки храбрији су, користећи погодност нижег водостаја, тај пут скраћивали ризичним прелеском најчешће тракторима преко воде, газа, Западне Мораве.

Због све те муке мештани су, уз подршку неких опозиционих одборника, другог августа протестовали уз блокаду локалног пута и најаву да ће ускоро блокирати саобраћај и на Ибарској магистрали ако се бар један њихов мост у међувремену не оспособи за саобраћај. А зашто су приреме за поправку првог моста трајале тако дуго дознајемо од Марице Мијајловић, однедавно директорке градске дирекције за урбанизам у Краљеву. Она нам је, уз ограду да није баш довољно упозната са ранијом ситуацијом, објаснила да тај мост најпре није ни постојао у урбанистичкој документацији, па је прво легализован, онда је расписана јавна набавка, па изабран извођач, затим се утврдило да тешка машина за угрању новог стуба није могла да прође док се не измести далековод...

‒ И за ових неколико дана ипак је завршен посао уградње стуба, предстоје још неки радови па ће надам се мост у Грдици крајем месеца бити спреман за пуштање у саобраћај. До тада, мислим да ће овај други мост, уз стручно мишљење др Слободана Ранковића са Грађевионског факултета у Нишу којег смо ангажовали, за који дан бити пуштен у саобраћај али само за аутомобиле и тракторе уз даљу забрану преласка теретним возилима. Уз то ми смо од извођача радова на Моравском коридору затражили мапу путева и мостова који ће бити коришћени приликом изградње ауто-пута како би ресорна инспекција утврдила носивост сваког моста да се сличне ситуације као са овим у Адранима не би понављале – истиче директорка Мијајловићева.

Иначе, на подручју Краљева наредних месеци требало би да се о трошку државе гради 23 моста и пропуста порушених и оштећених од последњих великих поплава.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
Nekako često izvođači radova na koridorima uništavaju i oštećuju puteve , mostveo ,okolinu i privatnu svojinu građana. Ili je naš narod još od SFRJ naučio da za svaku 'sitnicu' tuži državu i dobija neku otštetu.
Боро
Наслов достојан Нушића и Домановића, наша је збиљна збиљност и стварна стварност.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.