Недеља, 24.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ускоро контролори и нове процедуре за техничке прегледе возила

(Фото Танјуг/Ф.К.)

За два до три месеца би требало да ступи на снагу Правилник о контролорима техничког прегледа, чиме ће бити рашчишћене све дилеме о томе које сада постоје у вези са спровођењем прегледа возила, изјавио је данас директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.

Он је у изјави за Танјуг прецизирао да је Агенција већ израдила Правилник, и да ће у наредних месец-два дана он проћи усаглашавање у надлежним министарствима, и да ће за два до три месеца бити објављен у Службеном гласнику и ступити на снагу.

„Верујем да ће он врло брзо бити усвојен, јер смо већ имали одређене фазе измена и консултације с министарствима. Након увођења Правилника, систем прегледа ће бити много ефикаснији, јер ће контролори проћи одговарајуће обуке. Све оно што су данас дилеме шта и како треба радити, када прођу обуку, када правилник буде донесен, те дилеме више нећемо имати. Биће јасно дефинисане процедуре и процеси”, рекао је Пешић.

Директор Агенције за безбедност саобраћаја је навео да је у току реализација пројекта централног информационог система у коме ће се налазити сви подаци о возилима и техничким прегледима.

„Он је изузетно важан, јер ће подићи квалитет рада техничких прегледа. Ми смо ове године оставили средства, расписали смо јавну набавку на коју су се јавила два понуђача и тренутно смо у фази доделе уговора једном од њих”, објаснио је Пешић.

Додао је да ће се увођење информационог система спроводити у три фазе и да је за то планиран период од 450 дана.

„Друга фаза је најважнија, током ње ће се обучавати контролори да раде у том новом програму, тако да ће за годину и по цео процес бити завршен и онда ћемо имати другачије стање на техничким прегледима. Много боље ћемо моћи да пратимо возила. Свако возило ће бити на систему и пратићемо на годишњем нивоу које су промене биле на возилу и слично”, рекао је Пешић.

Он је нагласио да цену техничког прегледа не одређује Влада него тржиште.

Говорећи о ценама техничког прегледа возила Пешић је подсетио да су се оне промениле нарочито у последњих неколико месеци и навео да зависе од броја станица за обављање прегледа, времена које се проводи на линији прегледа.

„Ако желимо да се придружимо ЕУ, не смемо да дефинишемо цене, већ треба да се створи слободно тржиште. У овом тренутку су оне мало више скочиле него што би требало, али се надам да како се све већи број техничких прегледа буде отварао да ће конкуренција утицати на то да се оне у наредном периоду смање”, објаснио је Пешић.

 

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Цврц
У окружењу цена техничког прегледа од 30-35 евра, код нас 65. У Словенији ново возило не мора на технички 4 године, код нас 2.
Камион шестотон
Технички преглед моторних возила заправо је техничка контрола исправности. Према томе, они који врше контролу техничке исправности нису ништа друго него контролори. Сад је неко смсилио да и контролори добију своје контролоре! Дајте мало више маште, јер сваки проценат поскупљења цене техничког прегледа, с обзиром на број аутомобила у Србији, представља веома озбиљан новац. Само веома наивни повероваће да целокупан тал од техничких прегледа остаје техничким прегледима, а да не иде коме све треба.
Zoran
Mom sinu Cedomiru zelim srecnu registraciju kola uz pesmu "4 tocka drumom hrle".
Онај Прави
Велики проблеми око техничког прегледа.А несреће нам се дешавају услед брзе вожње и лоших путева.Нигде нисам прочитао,да је се десила несрећа услед техничке неисправности возила. Само неприлагођена брзина и алкохол.Невидим разлог зашто се поштравају мере.Осим да би се утерале паре шверцерима аута. А народ натерао да купи друга кола.
APP + broj cipela
Ima li kraja iživljavanju? Ovakav tehnički na planeti ne postoji. U januaru odem na registraciju i čovek ladno počne da mi vadi lične stvari iz prtljažnika. Razumeo bih da kontroliše apoteku i šta već treba, ali on izvadi kofer sa gitarom i nasloni na zid pa mu padne. Pitam ga šta to radi, a on mi još ladnije kaže da ja ne smem da prisustvujem pregledu. A ja sedim 10 metara dalje i ne ulazim unutra ali lepo vidim sve šta radi. Vrzmao se više od pola sata a završio je sve efektivno za 10 minuta.
App + broj cipela
@ cvet: Ja treba da znam!? Da neće i da me propituju propise o tehničkom pa ako ne znam, auto nije prošao? Ako to i jeste tako, može lepo da se kaže ili još bolje da se najavi unapred kad se zakazuje pregled. Kao što kažu da dođemo s' opranim autom. Osim toga, ja sam sedeo bukvalno 10 metara dalje i pričao s' komšijom i nisam prilazio dok mi nije tresnuo gitaru o beton. I kako moja gitara utiče na zaustavnu putanju vozila ili na to što je pregled realno trajao 10-15 min a ja dangubio skoro sat?
MILAN
@cvet Molim da napišete u kom to zakonu ili po kom važećem pravilniku piše da na tehničkom pregledu u prtljažniku može biti samo obavezna oprema i ništa drugo. Hvala.
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.