Уторак, 19.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

У јулу страдало 49 људи у саобраћају, најугроженији пешаци

(Фото Н. Марјановић)

У Србији је у саобраћају током јула живот изгубило 49 људи, што је за 13 мање него у истом периоду прошле године,  речено је данас Танјугу у Агенцији за безбедност саобраћаја.

Иначе, према статистикама Агенције, у јулу сваке године страда највише људи у саобраћају, у просеку између 60 и 80.

Четвртина од укупног броја настрадалих у саобраћајним несрећама од почетка године су пешаци, који су и најугроженији учесници у саобраћају, рекао је директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.

Пешаци су у прва три месеца чинили 50 одсто од укупног броја погинулих, рекао је Пешић Танјугу и истакао да су резултати за ову рањиву групу учесника у саобраћају ове године веома лоши.

Одмах након пешака према подацима Агенције највише на путевима Србије страдају мотоциклисти који чине 11 одсто и бициклисти, који чине 10 одсто од укупног броја настрадалих у првих седам месеци ове године.

„Прошле године у јулу је погинуло 62 људи када је због пандемије био смањен интензитет саобраћаја, док је ове године у истом периоду, када је појачан интензитет саобраћаја због туристичке сезоне, живот изгубило 49 људи“, наводи Пешић.

Додао је да су мере безбедности које спроводи Агенција у сарадњи са МУП-ом донеле резултате.

Према речима директора Агенције, пррошле године је живот у саобраћају изгубило мање од 500 људи, док су 2019. настрадале 534 особе.

„Највише у саобраћају страдају возачи и путници у путничким аутомобилима и они чине 45 - 46 одсто погинулих, али у првих шест месеци ове године имамо 30 мање погинулих возача и путника у путничким аутомобилима него у истом периоду претходне“, навео је Пешић.

Мађарска полиција покреће апликацију путем које ће се награђивати возачи који поштују ограничење брзине, а Пешић истиче да се такав тренд развија широм Европе.

„Србија ће настојати да усвоји такве активности, јер би награђивање возача за безбедно понашање био подстрек да се повећа сигурност у земљи на глобалном нивоу“, навео је Пешић.

Мађарска полиција покреће апликацију која ће наградити возаче који возе у оквиру прописаних ограничења брзине, тако што ће корисници ОББПоинт апликације добијати бодове, уколико редовно возе по правилима, те ће касније моћи да их искористе за попусте и поклоне у продавницама и код различитих добављача услуга.

На основу координата локације, софтвер зна која ограничења брзине важе за дату руту, а ажурираће се редовно како би могао да идентификује периодична ограничења брзине.

Пешић додаје да Агенција за безбедност саобраћаја спроводи различите мере како би повећала безбедносат свих учесника у саобраћају и покренула је низ акција, едукација, кампања и семинара, како би грађане од најмлађих до одраслих упутила у саобраћајна правила и законе.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.