Недеља, 28.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Солариси” поново у игри

На тендеру за набавку 100 зглобних аутобуса, како сазнајемо, повољнију понуду доставила је ова пољска компанија, а другу понуду домаћа група понуђача
Небојша Марјановић

Садашња градска власт је због пољских аутобуса „соларис” критиковала претходнике замерајући да су на њих бачене силне паре, а управо би „солариси” могли да буду нешто што ће на крају повезати садашње и некадашње челнике. Јер, како сазнаје наш лист, на тендеру за достављање понуда за куповину 100 нових зглобних аутобуса за потребе ГСП „Београд” управо је пољска компанија „Соларис” доставила повољнију понуду од 39,6 милиона евра са ПДВ-ом. Другу понуду тешку 41 милион евра са ПДВ-ом доставила је група понуђача у којој су „М. П. Н. промет доо” Београд, „Уникредит лизинг Србија” и „С-лизинг доо” Београд. На основу самих имена групе понуђача не може се наслутити са којим аутобусима су они конкурисали, али по свему судећи то би могла да буду возила турске фирме БМЦ. Јер ваља подсетити да је компанија „М. П. Н. промет” у жижу јавности доспела пре око две године кад се догодила незгода на возилу овог турског произвођача, а које је ова фирма набавила као дистрибутер и сервисер. Тада се ова фирма огласила наводећи да су ти аутобуси исправни, а да треба испитати људски фактор.

Да ли ће на актуелном тендеру победити својевремено критиковани „Соларис” који је дао повољнију понуду или група понуђача која по свему судећи дистрибуира управо турске аутобусе, биће јасније наредних недеља. Ако би се судило по понуђеној цени, „солариси” би требало да имају предност, али не мора да значи да ће тако и бити.

Када је реч о искуству путника и возача са „соларисима” и турским аутобусима, оно је, како се чини, различито. „Солариси” су на нашим улицама од 2013. када су у доба градоначелниковања Драгана Ђиласа они купљени за потребе ГСП-а и то су последњи потпуно нови зглобни аутобуси. Возачи наводе да су њихова и искуства многих њихових колега са овим возилима углавном добра, да није било већих проблема и критичних ситуација док су за њиховим воланом. Када је реч о путницима, они их оцењују као комфорне, са доста места и као аутобусе који су међу најудобнијим у Београду.

Путници сматрају да су добра и соло БМЦ турска возила, али возачи имају шаролика искуства са њима. Део возача истиче да су и та возила у реду за вожњу и управљање, али део је имао проблема са њима.

Када се ради о самом тендеру за 100 зглобних аутобуса, како су навели у граду, услови ове јавне набавке су такви да је тражено да се аутобуси купе на лизинг с обзиром на то да су коришћене европске повластице, па ће град добити могућност да десет одсто свих средстава која буде потрошио буде враћено ГСП-у уколико се новим аутобусима замене стари са дизел моторима. То ће се, кажу у граду, и догодити.

Туража или људски фактор

Када се 2019. догодила незгода са турским аутобусом БМЦ чији је дистрибутер „М. П. Н. промет”, та компанија у саопштењу је навела да неконтролисано повећање броја обртаја мотора (такозвана туража) није могућа на моторима тих аутобуса јер то регулише искључиво возач преко електронске педале гаса.

– Tакви откази не појављују сe код нових мотора, већ код старијих модела и оних који су дуго у експлоатацији. Дијагностика овако савремених аутобуса какав је модел „БМЦ просити 12м” је изузетно прецизна – уз помоћ компјутерског очитавања може се у сваком тренутку утврдити број обртаја којим је мотор радио и извештај кочионог система – објаснили су тада из ове компаније подсећајући да уз помоћ камера и тахографа може да се провери и активност возача у току вожње и брзина којом се аутобус кретао. Додали су и да је важно да возачи буду обучени за управљање савременим типовима аутобуса.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

jomo
solaris su ok
ljubica
A dok vozač pozove policiju i ona dodje svi ostali putnici će da čekaju. I šta biva ako životinja i njen vlasnik napuste autobus pre dolaska policije?
dzordz
sta je sa ikarbusom?
Старац Сава
Уништен давно.
Земунац
Свуда се преференце дају домаћим произвођачима, јер се запошљава домаћа индустрија и паре остају код куће, једино код нас иде обрнуто.
Дипломирани политиколог
Могу да критикују кога год хоће и колико год хоће, ја се само сећам да је градски превоз пре 2012. био далеко бољи и боље организован него сада.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.