Субота, 25.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Путарине остају исте ове године

Зоран Дробњак (фото Танјуг/Сава Радовановић)

Вршилац дужности директора Јавног предузећа „Путеви Србије” Зоран Дробњак рекао је синоћ да се ове године цена путарина на српским путевима вероватно неће мењати, мада је најнижа у региону.

Дробњак је коментаришући наводе о могућем повећању путарина за ТВ Танјуг рекао да је само у фебруару било мање корекције од један одсто и да ће он тражити повећање од пет одсто за следећу годину.

„Путарина за 220 километара од Београда до Ниша кошта 1. 000 динара, што је осам евра, док је у суседној Хрватској за сличну релацију 20 евра, а они су је у сезони подигли бар за 20 одсто”, навео је директор „Путева Србије”.

Он је објаснио да се новац од путарина користи за одржавање саобраћајница, не само аутопутева већ и локалних, што је укупно 15 750 километара.

Директор Путева Србије потврдио је и да се у циљу повећања безбедности саобраћаја ради на пројекту увођења наплате путарине за камионе теже од 12,5 тона на магистралним путевима, како би се они усмерили на аутопутеве.

„Тражили смо да камиони плаћају путарине на магистралним путевима или онима првог реда пре свега због безбедности, да смањимо број настрадалих на Ибарској магистрали, јер шлепери не могу да иду овим путем, треба да иду аутопутем, а радимо и на пројекту да теретна возила плаћају пређене километре фактурисањем преко портала и уређаја за електронску наплату”, објаснио је Дробњак.

Он је потврдио да је овог лета забележен повећани интензитет саобраћаја и да је последњег викенда прошло скоро 780. 000 возила српским аутопутевима, а укупан приход од наплате путарина је био већи од 390 милиона динара, што је, како је нагласио, само делом надокнадило губитке из прошле године због корона вируса.

Он је истакао и да се у Србији тренутно гради око 1.000 километара путева.

Напоменуо је и да је потребно више стручне радне снаге, као што су руковаоци грађевинским машинама и занатски радници на изградњи путне инфраструктуре и мостова, што је добро плаћен посао.

Он је рекао да на обилазницама које се граде око Београда има и великих проблема наводећи да се у правцу који иде до Панчева ради тунел уз потешкоће како регулисати саобраћај док траје изградња, а у делу од Бубањ Потока према мотелу „1.000 ружа” потребно је да ЈП Водовод и канализација ураде пројекат за канализациону мрежу.

Локални путеви који су оштећени изградњом аутопута Прељина-Пожега биће поправљени до марта или априла следеће године, и од извођача ће се тражити да санирају путеве које оштете током изградње јер је то део уговора са њима, па уколико га не испоштују то ће им бити наплаћено, рекао је Дробњак.

Према његовом мишљењу, време је да се Панчевачки мост сруши и да се направи нови, јер је много стар, а у овај пројекат требало би да буду укључени град, железница, Мостоградња као фирма.

„Када буду постојале алтернативе других мостова требало би да се он сруши, а ако новца буде било, то је план у наредне три до четири године”, додао је Дробњак.

 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Једноруки Крстивоје
Није тачно да је у Србији најјефтинија путарина у региону. У Бугарској се коришћење свих путева за путничко возило на седмичном нивоу плаћа 15 лева (око 900 динара) а код нас је 890 динара само за деоницу Београд-Ниш (мање од два сата вожње). И за теретна возила је велика разлика у цени у корист Бугарске.
VT
A kada će da se smanje cene putarine?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.