Понедељак, 29.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Аутобуси са двоструким вратима пролазе технички преглед

Поједина јавна соло возила нису прошла прегледе управо због врата. – Проблем у тумачењу правилника
(Раде Крстинић)

Аутобуси су им релативно нови, стари свега пет-шест година. Климатизовани су, редовно се одржавају, али међу неким градским превозницима ових дана појавио се страх да ће велики део тих њихових возила морати да буде склоњен са трасе и да ће због тога знатно трпети многе линије јавног градског саобраћаја. Поготову оне које опслужују искључиво соло аутобуси. Јер управо један број ових јавних возила, како сазнајемо, минулих дана није добио „зелено светло” на техничком прегледу. Разлог за то, према незваничним информацијама, био је што су поједини технички прегледи сматрали да соло аутобуси чији је укупни капацитет већи од 100 места (када се урачунају и места за седење и она за стајање) морају да имају четвора врата, никако мање од тога. Са више од 100 места, а са троја врата, нема „зеленог светла” за аутобус колико год да је он нов, био је ових дана став одређених фирми које се баве техничким прегледима.

Забуну је, како смо у међувремену сазнали, унело тумачење правилника који уређује ову област. Неки од измењених чланова, односно ставки тог правилника, како су нам незванично рекли превозници, почели су да се примењују од јула и ту је и дошло до проблема. Зачкољица је настала у тумачењу члана 94 Правилника о подели моторних и прикључних возила и техничким условима за возила у саобраћају на путевима. Тај члан, како за наш лист наводе у Секретаријату за јавни превоз, предвиђа да „возила капацитета већег од 100 путника, класе аутобуса 1 и класе А имају најмање четворо врата”.

– Такође, исти члан предвиђа да се двострука врата чија ширина износи најмање 1,1 метар рачунају као двоја врата. Узимајући у обзир да сва соло возила у систему јавног линијског превоза путника на територији Београда, која имају капацитет више од 100 путника, имају барем једна врата ширине 1,2 метра, сва она испуњавају тражени услов предвиђен чланом 94 – појашњавају у секретаријату.

На основу ових одговора може се закључити да, после овог тумачења члана 94, ниједан технички преглед неће смети да врати соло аутобусе који учествују у јавном београдском превозу јер сви они имају барем једна двострука врата.

Ипак, док укључени у јавни градски превоз нису детаљно проучили и изанализирали овај члан, како смо сазнали, међу превозницима и надлежним за превоз ових дана завладао је, народски речено – општи хаос. Бројало се колико аутобуса је са троја врата, која све возила би могла да наиђу на сличан проблем, гледало се које компромисно решење би могло да се нађе да не би трпели путници и линије и градског и приградског превоза. На срећу, у току јучерашњег и прекјучерашњег дана, установљено је да за тим нема потребе и да је само погрешно тумачен један члан правилника у појединим техничким прегледима.

Како кажу превозници са којима смо разговарали, они разумеју и запослене у техничким прегледима. Како додају, правилници и чланови правилника стално се мењају, део чланова се примењује, примена других чланова се пролонгира, па се у техничким прегледима, како који члан ступи на снагу, труде да их одмах дословно примене. Али, то дословно некада, као у овом случају, испадне буквално читање, па чак и погрешно. Јер, да ли ико од Београђана може да се сети да је видео на улицама неки соло градски или приградски аутобус са чак четвора засебна врата?

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

mm
postojao je jedan autobus solo sa 4 vrata Prototip Ikarbusa bio u pogonu Kosmaj sa oznakom 001 proizveden je bio 1996-1998 nisam siguran.
dusan1
Retroaktivni zakoni i propisi su koliko ja znam protivustavni. Ako je vozilo registrovano znači da je prošlo atest i da zadovoljava sve zakone i propise koji su na snazi u trenutku izdavanja saobraćajne dozvole . Sve kasnije izmene zakona nebi trebalo da se odnose na to vozilo dokle god je u saobraćaju pa makar to bilo i sto godina !

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.