Уторак, 30.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Поново куцају сатови на старој Железничкој станици

(Фо­тографије Исто­риј­ски му­зеј Ср­би­је)

Тачно у 15 часова су поново „закуцала” три сата која већ деценијама показују време са некадашње Главне железничке станице. Сатовима је промењен аналогни систем и убачен дигитални како је, каже др Душица Бојић, директорка Историјског музеја Србије, у последње време постала пракса на јавним часовницима. Замењене су и тешке казаљке, а на крову су постављени џи-пи-ес антена и соларни панели. Како она истиче, то су исти сатови који су ту већ деценијама, само им је сада промењен систем – уместо механичког, сада је дигитални.

Сатови су враћени тамо где су и били – изнад главног улаза, са бочне стране ка Аутобуској станици и са оне стране где су некада били колосеци.

На зграду изнад саобраћајног чворишта – раскрснице Савске и Немањине улице сат је постављен одмах по отварању станичне зграде 1885. године. У савезничком бомбардовању 1944. године зграда Главне железничке станице је тешко оштећена, као и сат. Одмах по завршетку рата почела је обнова овог здања. Радови су надгледали Руси, односно Совјети. У сат је стављен нови механизам и он је враћен на своје место, али је са њега скинута чипка од кованог гвожђа која га је красила.

Сат је потом радио годинама без проблема, али је у последње време почео да се квари. Због тога је одлучено да се замени постојећи механизам и аналогни систем. Сада овај оријентир у времену поново ради и показује време свима који дођу на Савски трг.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin-Istrijan_Schwabenländle
@ Silva,to postoji u mnogim gradovima po Evropi, jedan primer je Minhen gde cesto putujem, gore putnicki vozovi, ispod lokalni prigradski, i jos nize podzemna zeleznica.Preseda se bez stresa, bez kise i bez snega, ali Politika to ne zeli( sme ) da objavi, nesto sto izvestan broj citalaca u Srbiji zna, ali takvi smo/su.
Boris
Zar nije logicno da se sacuva mehanicki sat koji uz redovno odrzavanje moze da traje vijekovima?
Biće tu, dok kažeš metro (i ostale bajke)
Jeste logično - da imamo majstore za to. Nije ovo Austrija ili Nemačka, mi smo naše majstore odavno penzionisali
Тужно, ружно и отужно
Само бих укратко да додам једну чињеницу, које неки коментатори, изгледа, нису свесни. Главна железничка станица Београд више не постоји. Остала је само станична зграда, чија је фасада нашминкана како би макар привремено изгледала пристојно, споља. Изнутра тек предстоји реновирање, и то темљно, јер држава деценијама није одржавала објекат, што је опште место у управљању државном инфраструктуром - чека се да нешто потпуно пропадне, па се онда темљно поправља, "за све паре".
Aleksandar Glisic
Sacuvajte bar te stare mehanizme ili ce i oni da zavrse na buvljaku
Džo
[email protected] izgraditi podzemnu ždlzničku stanicu i metro kod stare železničke stanice i to staviti u funciju.Bravo .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.