Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
55. КАРЛОВЕ ВАРИ

У микрокосмосу школске кошнице

У главном такмичарском програму конкуренти Арсенијевићу за сада су хрватска „Зборница”, канадски „Ратови” и немачки „Принц”
Сцена из хрватског филма „Зборница” (фото: 55. КВИФФ)

Карлове Вари – У главном такмичарском програму од до сада виђених филмова као озбиљнији конкуренти Арсенијевићевом филму „Страхиња Бановић” издвојили су се: хрватска „Зборница”, канадски „Ратови” и немачки „Принц”.

Дебитујући у форми дугометражног играног филма, млада хрватска ауторка Соња Тарокић је у својој „Зборници” на хуморан, довитљив, али и дубоко истраживачки начин уронила у микрокосмос праве школске кошнице, фокусирајући се управо на оне који су преузели на себе најодговорнију улогу коју одрасла особа може да има – да образује будуће генерације.

Пратећи своју главну јунакињу Анамарију (изврсна Марина Реџеповић), новозапосленог школског педагога са искреним и помало наивним приступом развоју и значају свог посла, Тарокићева уз пун динамизам међусобно сложених наставничких односа води гледаоце на пут суочавања с лицемерјем, надобудношћу, ситним и крупним подметањима, улизичким односом према онима који су изнад у хијерархији, с нервозом, стресом и са односима према деци и родитељима. Свака сцена је огледало неког или нечег важног из школског живота који ће на све заједно оставити трајни траг...

Соња Тарокић у својој „Зборници” вешто и занимљиво предочава и игру моћи која се одвија иза кулиса и прецизном режијом, претходно брижном и пажљиво спроведеном кореографијом сцена, показује и своју ауторску самоувереност и сигурност. Допринос филму дао је и директор фотографије Данко Вучиновић, а у великом ансамблу глумаца осим Марине Реџеповић блистају и Стојан Матавуљ, Нивес Иванковић, Маја Посавец, Сандра Лончарић...

И канадски аутор Никола Роа дебитант је у форми дугог метра. Његови „Ратови”, као готово хипнотички концентрисани спектакл, посматрају војску и војнички живот као позорницу за унутрашње борбе ликова на путу достизања граница сопствених вредности, стандарда и издржљивости. Роа ову тематику посматра и разматра кроз лик двадесетогодишње девојке Еме, која се придружује војсци у жељи да следи очеве стопе, али и да се ослободи оптерећујућег осећаја сопствене егзистенцијалне празнине. Ауторов фокус је на невербалној комуникацији главних ликова и на немогућности главне јунакиње да потисне своје емоције у мушком војничком друштву...

Немачки „Принц” Лизе Бирвирт је допадљива и снажна мелодрама ослоњена на идеју двосмислене природе љубави и немогућности њеног превазилажења разумом. Другим речима, у овој крхкој и треперавој љубавној причи разум главних јунака – немачког музејског кустоса Монике и имигранта из Конга Жозефа – казује једно, а срце сасвим друго. Срце не занима боја коже нити друштвени статус, а не може да га завара ни читав низ одбацујућих и осуђујућих стрелица из обостраних окружења. У овом филму Бирвиртове, без трунке патетике, љубав ипак има шансу да једног дана победи...

Икић са „Оазом” пред публиком

На међународним филмским фестивалима већ вишеструко награђивани филм „Оаза” Ивана Икића имао је и чешку премијеру у оквиру програма „Хоризонти”, у којем се приказују и берлински, кански, венецијански победници.

Икић се дуго задржао у разговору с публиком, одговарајући на питања везана за причу о љубавном троуглу међу штићеницима једног дома за децу и омладину с посебним потребама...

Екипа Арсенијевићевог филма на црвеном тепиху (фото: 55. КВИФФ)

Најмногољуднију филмску репрезентацију у главном такмичарском програму фестивала, у конкуренцији за „Златни глобус”, има управо српски филм „Страхиња Бановић”. На мети фото-репортера на црвеном тепиху испред велике фестивалске дворане, осим редитеља Стефана Арсенијевића, били су глумци Ибрахим Кома, Ненси Менсах Офеји и Небојша Дугалић, а на овом групном портрету је и део продуцентског тима предвођеног Мирославом Мишом Могоровићем...

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.