Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Критична маса” у сусрет новој школској години

Уколико постоји добра инфраструктура, бицикл је лако и практично укључити у свакодневни живот – данас за одлазак у школу, а једног дана и за одлазак на факултет, посао, пијацу...
(Фото: Н. Марјановић)

Под слоганом „Родитељи, поведите децу – Децо, поведите родитеље” сутра од 16.30 часова биће организовано ново издање „Критичне масе”, овога пута у сусрет школској години. Окупљање ће бити приређено на Тргу Николе Пашића, а бициклисти ће се онда провозати поред неколико основних школа на Старом граду и Новом Београду. Вожња ће бити завршена у дворишту ОШ „Лаза Костић” у Блоку 23 на Новом Београду.

На овај начин, како истичу у Удружењу „Улице за бициклисте”, симболично ће позвати децу да на путу до школа користе бицикле (тамо где за то постоје услови, односно бициклистичке стазе). Ова вожња биће и позив за град да уради више на повезивању школа и околних улица бициклистичким стазама како би их најмлађи суграђани користили за безбедан одлазак у школе.

– Решења за гужве у саобраћају има, а једно од значајнијих, које се показало као врло ефикасно, јесте побољшање бициклистичке инфраструктуре. У градовима широм Европе, одлазак у школу бициклом је сасвим уобичајена појава. Многа деца од осме или девете године иду сама у школу бициклом. Зашто су деца Београда мање важна од својих вршњака из других европских земаља? Вожња бицикла је здрава и забавна активност погодна за све узрасте – једном када научите да возите бицикл, не можете ту вештину да заборавите – поручују из овог удружења.

Како истичу, уколико постоји добра инфраструктура, бицикл је лако и практично укључити у свакодневни живот – данас за одлазак у школу, а једног дана и за одлазак на факултет, посао, пијацу.
– Предности бициклизма је много, остаје само проблем недостатка воље доносилаца одлука у Србији да га укључе у свакодневни живот и питање времена када ће то морати да ураде. Јер ако ми не успемо да се изборимо за права бициклиста, зваћемо децу. Да објасне старијима зашто је бајс кул и зашто морамо да се изборимо за њега на улицама – наглашавају у Удружењу „Улице за бициклисте”.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ФБП Суботица
Коме год није јасно о чему је, заправо, овде реч и коме служи ова вишегодишња кампања, нека оде 15 километара од центра Београда, ка североистоку - до Панчева. Па нек погледа по панчевачким улицама како се бицикл, традиционално, користи као превозно средство. Али, не фенси бицикл (и бициклистичка опрема, ништа испод 300-400 евра) какав у Београду служи за "бициклирање", него бицикло,обично, редовно, старо 20-30-50 година, које људима служи само да се превезу, а не да терају моду и мењају брзине.
Petar
Najjeftinija bicikla sa brzinama dovoljna je za ljude koji sednu na biciklu jednom nedeljno. Za njih je sve preko toga bačene pare. Nekome ko vozi biciklu skoro svakodnevno 20 i više kilometara potrbno je nešto bolje. Jedno 200 Evra za dobru polovnu biciklu. Leti mi je bicikla glavno prevozno sredstvo, probao sam i jeftinu i skuplju varijantu tako da znam o čemu pričam. I probajte da vozite svaki dan Nemanjonom pa do Trošarine svaki dan pa onda pričajte o vožnji Beogradom bez brzina.
ФБ "Партизан" Суботица
Управо суштина и јесте у "бициклирању". Јер, увођење моде бициклирања у Београд, по сваку цену, сужава ионако уске улице и тротоаре (уз изузетак Новог Београда), тако да настаје "туча" између пешака, возача аутомобила и бициклиста, ко ће да "узме" више. Ако и даље не схватате о чему причам, посетите нпр. Панчево или било коју варош у Панонској низији. Видећете и можда схватити разлику - између "бициклирања" и коришћења бицикла као традиционалног, јефтиног, обичног превозног средства.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.