Четвртак, 21.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Бродари предлажу глобалну накнаду за емисију угљеника

(фото Пиксабеј)

БЕРЛИН- Велико удружење поморске индустрије подржало је данас планове за увођење глобалне накнаде за емисију угљеника у бродском саобраћају, како би се финансирао прелазак тог сектора на горива која не угрожавају климу.

Међународна комора бродара (ИЦС) саопштила је да предлаже Уједињеним нацијама да сва пловила која глобално емитују угљеничне гасове изнад одређеног нивоа треба да плаћају извесну накнаду по метричкој тони угљен-диоксида, преноси АП.

Ово удружење, које заступа бродовласнике и оператере који покривају преко 80 посто светске трговачке флоте, није навело коју би цену по метричкој тони угљеника подржало.

Процењује се да поморска индустрија има удео од скоро 3,0 посто у глобалној емисији гасова са ефектом стаклене баште, који изазивају глобално загревање.

Активисти за заштиту животне средине поздравили су предлог ИЦС-а, напомињући међутим да се удружење није изјаснило о висини накнаде.

„Знаћемо да су озбиљни по овом питању када прихвате ниво накнаде који су климатски угрожене острвске земље већ предложиле”, изјавила је Ефа О'Лири, директорка сектора за глобални транспорт у Фонду за заштиту околине.

Маршалова и Соломонска острва, две земље са великим бродским флотама које су озбиљно угрожене климатским променама, предложиле су да намет на угљеник износи 100 долара по тони, преноси Танјуг.

Из ИЦС-а су поручили да се противе појединачним регионалним мерама, попут оних које је предложила Европска унија, и заложили се да новац прикупљен од накнада иде у климатски фонд из ког би се субвенционисала чистија алтернативна горива, као што је водоник, док год њихова цена не постане конкурентна конвенционалним горивима.

 

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Земунац
Је ли ће то поново да плове једрењаци, или не дај Боже галије?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.