Недеља, 24.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Берлин оптужио Русију за хакерске нападе на немачке политичаре

Немачка је оптужила Русију да стоји иза сајбер напада на немачке политичаре ради ширења дезинформација уочи избора који ће одлучити ко ће наследити Ангелу Меркел, док у Берлину расте забринутост да би Москва могла да покуша да понови уплитање као у случају америчких избора 2016. године, преноси данас Радио слободна Европа (РСЕ) писање светских медија, а преноси Бета.

Немачка влада позвала је Москву да одмах прекине „илегалне сајбер активности” усред пораста фишинг напада на политичаре уочи кључних парламентарних избора овог месеца, истиче Вашингтон пост.

Портпаролка немачког Министарства спољних послова Андреа Сасе рекла је новинарима 6. септембра да су немачки званичници изразили забринутост руским колегама прошле недеље након што су мете напада били чланови савезног и локалних парламената.

Немачка обавештајна служба упозорила је у јулу да је група Гоустврајтер од фебруара изводила „интензивне нападе”, као могућу припрему за операције „хаковања и цурења” у којима се краду информације које би касније биле објављене, било у њиховом изворном облику или фалсификоване.

Русија је више пута негирала наводе са Запада о мешању у изборе, тврдећи да се никада не меша у изборе у другим земљама и да то никада неће чинити.

Берлин је, како наводи Вашингтон пост, и раније оптуживао Русију за сајбер нападе, од којих је најпознатији хаковање немачког парламента 2015. године, када је покушано да се инсталира софтвер за трајни приступ компјутерској мрежи парламента.

Забринутост Немачке у вези с руским мешањем, указује АП, проширила се и на активности телевизије РТ коју финансира руска држава, пошто је сервис те телевизије на немачком језику, који је доступан само на интернету, годинама истицао поларизујућа питања, попут миграција и ограничења наметнутих због пандемије корона вируса.

Канцеларка Ангела Меркел недавно је током посете Москви негирала да је њена влада вршила политички притисак да се одбије захтев РТ-а за добијање дозволе за редовно емитовање, који су прошлог месеца одбиле власти у суседном Луксембургу.

Портпаролка Министарства спољних послова Русије Марија Захарова 6. септембра је оптужила Немачку да покушава да угуши ту телевизију, тврдећи да „она говори оно што се немачки медији не усуђују да кажу”.

Упозорење о руским сајбер нападима долази уочи, како се чини, најотворенијих избора у новијој немачкој историји, док анкете указују да ниједна странка неће имати довољну већину за формирање владе, што би могао бити увод у месеце неизвесности у најмоћнијој европској земљи, пише Фајненшел тајмс.

У Берлину расте забринутост да би Русија могла да покуша да понови своје мешање у америчке изборе 2016, указује британски лист, додајући да је шеф немачке обавештајне агенције БфВ Томас Халденванг у јулу рекао да стране обавештајне агенције сматрају изборе за Бундестаг „значајном метом” и да су истраживале начине како да утичу на исход.

Међутим, указује британски лист, није јасно за кога Москва жели да победи на изборима. Кандидати за канцелара из редова социјалдемократа и демохришћана, Олаф Шолц и Армин Лашет, заузели су блажи став према Русији.

С друге стране, кандидаткиња Зелених Аналена Бербок изразито је критична према Кремљу и противи се гасоводу Северни ток 2, који треба преко Балтичког мора да доводи руски гас директно у Европу, заобилазећи Украјину.

Истраживачи с Универзитета Кардиф наводе да прокремљски тролови убацују руску пропаганду и дезинформације у коментаре читалаца у медијима на Западу, пише Тајмс.

У извештају је закључено да су тролови користили коментаре у 32 истакнута медија из 16 земаља како би створили „искривљену слику јавног мњења”, указује лондонски лист, додајући да су коментари објављени између фебруара и априла били наклоњени председнику Русије Владимиру Путину, а против Велике Британије, САД и других западних савезника.

Највише су на мети били британски сајтови, затим амерички и бугарски. У Великој Британији су најчешће мете били Дејли мејл, Дејли експрес и Тајмс, у САД Фокс њуз и Вашингтон пост, у Француској Фигаро, у Немачкој Шпигл и Велт, а у Италији Стампа.

Истраживачи с Универзитета Кардиф нису могли дефинитивно да кажу ко стоји иза тих коментара, али да верују да „указују на операцију руске државе”.

Они су, како наводи лондонски лист, пронашли 242 вести од значаја за Русију, где су у одељцима коментара читалаца објављене провокативне проруске или антизападне изјаве.

Истраживачи с Института за истраживање злочина и безбедности Универзитета Кардиф рекли су да су прокремаљски коментари потом објављивани на руским медијима који су их користили као основу за приче о политички контроверзним догађајима с насловима попут „Читаоци Дејли мејла кажу” или „Читаоци Шпигла мисле”.

Тиме се сугерисало да међу грађанима западних држава постоји значајна подршка Русији или Путину, док су у стварности то били лажни коментари тролова.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

deda
Molio bih medija zapadne države da se konačno odluče: da li je Rusija puna pijanih primitivaca koje treba što pre okupirati jer nepravedno (pijani) sede na beskrajnim resursima, ili je Rusija prepuna hi tech hakera koji mogu da sruše bilo koji kompjuterski sistem. Nekako ne ide da su i jedno i drugo...
Нада Латиновић
Већ виђено. Пред сваке изборе у значајним земљама НАТО алијансе, за сваки случај ако очекивана странка зна да неће добро проћи на изборима, Москва се редовно оптужује за хаковање, мешање у изборни процес, тровање бојним отровима, убиства, прислушкивање..... Што се тиче Немачке, онај ко прислушкује немачку канцеларку и остале политичаре, тај их и хакује. Али, сада ће бити боље, ЕУ оснива свој "Еф Би Ај", који ће тим стварима позабавити.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.