Среда, 20.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

У плану да се легализација бесправно изграђених објеката заврши до 2023.

(Фото Раде Крстинић)

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, навео да је план да се легализација бесправно изграђених објеката заврши до 2023. године.
„Ми смо решили око 20 одсто захтева, али циљ нам је да до 2023. да то питање буде решено, јер 90 одсто људи који имају проблем са легализацијом су људи који су поштени и који су кроз тај процес желели да реше своје елементарно право - право на кров над главом. Ми ћемо то брзо решити и те људе ћемо растеретити административних процедура које понекад оптерећују”, наводи Момировић, преноси Танјуг.
Говорећи о грађевинским пројектима у земљи, министар је рекао да грађевинарство тренутно носи привреду и подсетио да у Србији тренутно има 80.000 градилишта, али и да немамо довољно грађевинских радника.
„Ми тренутно имамо 80.000 активних градилишта у Србији. Ми немамо ниједног незапосленог грађевинског радника у земљи. Плате у грађевинском сектору су невероватно скочиле и ми имамо проблем јер немамо радника. Решење за радну снагу је раст плата у грађевинском сектору који се одвија већ неколико година заредом, прилив људи из региона и дошколовање радника”, наводи гост Јутарњег програма.
Београд је сутра домаћин и „Самита железница западног Балкана”.
Будући да је 2021. проглашена „Европском годином Железнице” главна тема је убрзани развој „одрживог зеленог железничког саобраћаја” и тежња да брзе пруге повежу земље региона.
Самит организује међународна „Траспортна заједница” коју чине представници Европске уније и шет партнера из региона, међу којима је и Србија.
Министар наводи да је самит прилика за интегрисањем, повезивањем јер, како каже, железница не може да функционише на нивоу само једне државе.
„Нас и даље оптерећује дуго чекање на границама, промена локомотива и особља, и ми то морамо заједничким активностима да превазиђемо, како са земљама ЕУ тако и са нашим партнерима у региону”, наводи Момировић.
Додаје да је испред нас много посла јер је, како каже, железница транспортни систем будућности.
„Једино железница може да обезбеди одрживу мобилност, климатску неутралност, енергетску ефикасност и безбедност. И зато ми желимо да нашу железницу учинимо и ефикаснијом и продуктивнијом и зато желимо да се повежемо , интегришемо са земљама у региону иса нашим партнерима из Европске уније”, наводи Момировић.
Истиче да ми ове године завршавамо, како каже, најреволуционарнији пројекат у историји српске железнице - брзу пругу Београд-Будимпешта као и да се наставља развој пројекта те инфраструктуре до Ниша.
„Ми тренутно градимо најбржу и најмодернију пругу у источној Европи. Два највећа града у Србији повезујемо брзом пругом, то завршавамо до краја ове године, у фебруару пуштамо у комерцијалну употребу. Два највећа града у Србији ће бити повезана најбољом пругом у источној Европи. Већ смо кренули са радовима од Новог Сада до Суботице, наш циљ је да спојимо Београд и Будимпешту модерном и брзом пругом којом ће ићи најбољи возови који тренутно постоје на тржишту”, закључио је Момировић.

 

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin-Istrijan-Schwabenländle
Sve porusiti i poslati racun prestupnicima, jednostavno resenje.
Dejan
Po koji put
Gvido Prikaza
Ne znam koji je po redu Toma do sada ko hoce da resi legalizaciju i unisti vec unisten odnos prema drustvu i pravom sistemu. Za nekog ko je gradio predhodno pribavljajuci dozvole zeleci da zivi i postuje pravne norme koje cuvaju zajednicu ovo je direktan pucanj u glavu. Legalizuje se razbojnistvo, diskriminacija, nasilje, nepotizam
Бранко Ср'б Козаковић
Није важно шта се ради. Важно је да то буде брзо, радикално тако да се више не може поправити. Затим се појави политичар-популиста који ће све то да легализује. Порука је јасна: на добитку ће бити оно који раде против сиситема, а они поштени нека то буду и даље - уз то и сиромашнији и намагарчени. Подигните зграду на Београдској тврђави, на Панчићевом врху,.. или старосрпски К-District на месту где је трабло да буде продужетак парка - биће легализовано. Јер, квадрати вреде више од општег добра.
Lena
Pogledajte Morport ( morsku luku ) u Sociju. Mislite da je to ranije tako izgledalo ? Sada su svuda oko zgrade Morporta objekti tipa Novog Pazara. Ko je kako voleo i imao tako je i napravio. Nigde parkova, zelenila, prostora za pesacenje ispod palmi. Drvece se vidi u brdu , malo ispod snega. A gde su bili veliki brodovi za nocne zabave na nekoliko paluba za goste grada sada su plitki pontoni za privatne jedrilice. Morate gledati kako se svet razvija. Bilo je sta je bilo, nema vise nazad.
Dragoslav Manja
... a 2023. на "План" ће бити ударен печат - "НЕ ВАЖИ". Причам ти причу. И данас се гради без дозвола, све више и више.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.