Петак, 03.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОСЛЕ САОБРАЋАЈНЕ НЕЗГОДЕ У ЗЕМУНУ

Возач у притвору – утврђује се узрок излетања аутобуса

Још се не зна шта је разлог инцидента у Крајишкој улици где је возач Д. Х. (72) аутобусом „покосио” дечје игралиште. – Девојчица коју је аутобус закачио док се спуштала низ тобоган, а која је и најтеже повређена, осећа се добро и није на интезивној нези
(Фото Д. Мучибабић)

Шта је узрок несреће у Крајишкој улици која се догодила у петак када је аутобус на линији 45 улетео у дечје игралиште и када је повређено шест особа, од тога четворо деце, још није утврђено. У међувремену је возачу аутобуса Д. Х. (72), након саслушања у Трећем основном јавном тужилаштву и одлуке суда, одређен притвор у трајању од 30 дана. Сада је најважније да се девојчица коју је аутобус закачио док се спуштала низ тобоган, а која је и најтеже повређена, осећа добро.

Како је рекао градоначелник проф. др Зоран Радојичић, двогодишња девојчица која је смештена у Универзитетској дечјој клиници у Тиршовој од суботе није на интензивној нези и опoравља се. Он је и захвалио колегама који су учествовали у збрињавању још троје деце повређене приликом незгоде, а која су на кућном лечењу.

После саобраћајног инцидента у Земуну испливала су многа питања у јавности. Међу њима су: да ли за воланом градског превоза може да буде човек који има 72 године, да ли је узрок несреће могла да буде такозвана ибертура, па до тога да ли се дече игралиште налази на месту где не би требало да буде.

– На основу слова Закона о безбедности саобраћаја, за воланом градског превоза, па чак и возила за превоз деце, могу да се нађу и старији возачи, али је потребно да су они извршили здравствени преглед, односно да су здравствено способни за ову врсту посла. Уколико имају потврду од лекара да је њихово здравље добро, они без законских сметњи могу да управљају аутобусима градског превоза без обзира на године – каже Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја.

Прописима је предвиђено и да би у случају промене у здравственом стању лекари били дужни да о томе обавесте Министарство унутрашњих послова, али се то, како кажу упућени, не дешава често јер лекари не желе да наруше приватност пацијента и заштиту података.

– Мислим да би струка, односно они који се баве медицином рада, требало да се изјасне и кажу да ли је потребно успоставити горњу старосну границу за возаче аутобуса и камиона – рекао је Окановић.

Ситуација да се за воланом возила градског превоза нађу и старији возачи условљена је и приликама у овој области саобраћаја. Последњих година велики број возача своје место под сунцем пронашао је у иностранству, што је направило вакуум у овој професији. Томе су допринели и други фактори, а међу њима је и онај да за волан аутобуса не може да седне неко ко нема 24 године и две године искуства у Це категорији. На мањак возача аутобуса и камиона на посредан начин утицало је и укидање редовног служења војног рока. Јер, управо је у војсци велики број шофера стекао возачко искуство и положио Бе и Це категорију.

А о томе шта се тачно догодило и због чега је аутобус неконтролисано улетео у игралиште сада је на стручњацима да утврде. Оно што се често код нас спомиње када се десе сличне несреће јесте такозвана ибертура.

– Туража или ибертура је квар на мотору који може да се појави изненада. Рецимо, возило прође технички преглед и све изгледа да је у реду, а онда се деси да дође до ибертуре. У тренутку тураже уље почне да улази у компресиони простор уместо горива и долази до наглог појачаног рада мотора. То не траје дуго, пет, шест секунди, али возач са таквим возилом не може ништа да уради док то уље не изгори. Ту не помаже ни ручна кочница, а мотор не може да се угаси кључем. Тураже су посебно изражене код аутобуса са јаким мотором, као што су нископодни каква је била „четрдесетпетица” – каже један од искусних возача и истиче да је било боље што је за воланом у Крајишкој био неко са искуством, него да се у тој ситуацији затекао млађи возач.

Постоји ибертура која се јавља услед квара на електроници, а која може да се деси и код нових возила. Њу је после обичног техничког прегледа возила веома тешко доказати. Да је она узрок углавном може да утврди само произвођач помоћу специјалног софтвера.

Секретаријат за јавни градски превоз наложио је у петак ванредни технички преглед свих возила фирме „Унакоп” у чијем возном парку је био и аутобус који је „покосио” дечје игралиште и два паркирана аутомобила.

Један број суграђана у Крајишкој улици сматра да простор за децу не би требало ту да се налази због близине лакат кривине. Кажу да су се незгоде на овом месту дешавале више пута од како је игралиште изграђено. Док појединци сматрају да игралиште треба изместити, други траже да се оно додатно обезбеди.

– Посебно је важно да се на јасан начин обави процедура и разјасни шта се десило у Земуну. Верујем да ће истрага разјаснити шта се догодило и како је дошло до овакве несреће, да се овако нешто више не би поновило. На састанку који је јуче одржан са Душаном Рафаиловићем, секретаром Секретаријата за саобраћај, одлучено је да ће стручне службе изаћи на терен и одмах по утврђивању саме ситуације, извршити додатно обезбеђивање ове саобраћајнице, тачније постављање лежећих полицајаца и обележавање пешачких прелаза. Реаговали смо у складу са захтевима наших суграђана и усагласили да радови буду извршени у што краћем року – истакао је први човек Београда.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Новиград безмора
А што држите старог човека, 72-годишњег возача у притвору, на правди Бога, ако још увек не знате шта је узрок саобраћајке? Да не утиче на сведоке? Шта сте чекали до сада, што нисте испитали сведоке, прошла су пуна 4 дана, да сте сваког дана испитивали по 3-4 сведока, до сада би сте испитали сасвим довољно да поуздано сазнате све околности саобраћајне незгоде. И доста више са тим турским аутобусима код којих је веома чест квар на електроници која регулише обртаје мотора. Повуците их из употребе.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.