Уторак, 07.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Возови се из Топчидера селе у „Прокоп”

Поласци и доласци возова за превоз путника у међународном и унутрашњем саобраћају измештају се у станицу „Београд центар”
Станица која ће ускоро поново изгубити значај за путнички саобраћај једна је од најстаријих у Београду (Фото Д. Жарковић)

Железничка станица Топчидер, која је у лето 2018, после затварања дотадашње Главне железничке станице, преузела део путничког саобраћаја, званично ће престати да ради од 1. октобра. Поласци и доласци возова за превоз путника у међународном и унутрашњем саобраћају из станице Топчидер, како су саопштили из „Србија воза”, измештају се у станицу „Београд центар”.

– Међународни вечерњи воз који саобраћа на релацији Топчидер–Бар–Топчидер полазиће из „Београд центра” у 21.10 часова. Вечерњи воз који из Бара полази у 19 часова долазиће у „Београд центар” у 6.15 часова. У саставу међунарoдног воза „Ловћен” неће бити кола за превоз праћених аутомобила – истиче Драгана Станковић, директор Центра за маркетинг и медије „Србија воза”.

Све информације о изменама у саобраћају возова могу да се нађу на сајту www.srbvoz.rs и фејсбук страници „Србија воза”

Возови из унутрашњег саобраћаја који саобраћају на релацији Ниш–Tопчидер–Ниш, како додаје, такође ће саобраћати до и од станице Прокоп. Воз који из Ниша полази у 3.10 часова, долазиће на централну београдску станицу у 8.22 часова, а воз из Прокопа за Ниш полазиће у 15.12 часова.

– Све информације о изменама у саобраћају возова могу да се нађу на сајту www.srbvoz.rs, као и на фејсбук страници „Србија воза” – наглашава Станковићева.

Када је реч о станици Топчидер, откако је она добила на путничком значају у лето 2018, грађани који користе железницу жалили су се да је лоше повезана градским превозом са остатком престонице. Надлежни су обавили одређене измене у превозу, али критике су остале. Један од аргумената одговорних за железнички саобраћај да ставе у већу службу станицу Топчидер (када је на њу пребачен део путничког саобраћаја са старе Главне железничке) био је то што на њој могу да се утоварују аутомобили, за разлику од Прокопа који за то није пројектован. Сада, када се Топчидер затвара, путници се увелико питају како ће убудуће и где бити утоваривани праћени аутомобили. Како су раније најављивали из републике и железничких предузећа, то ће се радити у Техничко-путничкој станици Земун чија је доградња и модернизација у току, а која би ускоро требало да буде завршена.

Сама станица Топчидер која ће ускоро поново изгубити значај за путнички саобраћај једна је од најстаријих у Београду. Препознатљива је по чувеној згради Дворске чекаонице у којој су службене просторије. У другом делу ове станице је и стара станична зграда чији је већи део срушен у Другом светском рату и никада није обновљен. У једином сачуваном делу пре нешто више од три године сређени су путничка благајна, чекаоница и тоалет.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

MDCCCLXXXIV
Железничка станица Топчидер није једна од најстаријих железничких станица у Београду, него је подједнако стара као и Главна железничка станица. Обе су отворене 1884. године. Надам се да ће макар од станичне зграде постати један леп музеј, исто као што се надам у случају зграде Главне железничке станице. Што се тиче железничке станице у ширем смислу (перони, колосеци, итд), можемо само да је гледамо у филмовима и у ТВ записима, јер је све то сравњено и продато на кило што год се могло продати.
Драган Марковић
Ма све треба укинути. Какви возови и метрои, кад још од прошлих избора имамо летеће аутомобиле који излећу из кровних гаража Београда на води...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.