Четвртак, 02.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Замрзнута храна потискује свеже намирнице

Млађи купци у доби од 18 до 35 година сматрају да је и замрзнуто месо, воће и бобичасто воће једнако добро или чак боље због могућности очувања витамина и храњивих материја замрзавањем, показало најновије истраживање
(Фото Пиксабеј)

Замрзнута храна постаје све популарнија не само зато што су многи током пандемије правили залихе ових намирница него и због тога што потрошачи схватају да је свежа храна скупља, а и чешће се квари. Према недавном истраживању „Дилоита”, спроведеном на 2.000 људи, 65 одсто испитаника је рекло да су цене свеже хране порасле за осам одсто у односу на прошлу годину, док 82 процента испитаника мисле да то поскупљење није оправдано. Готово половина је изјавила да се цене замрзнуте хране уопште нису мењале током овог периода.

– Рок трајања је такође нешто што их брине. У куповину се више не иде тако често као пре пандемије, па су се тиме и навике промениле. Чак 45 одсто потрошача је изјавило да у фрижидеру имају мање свеже него замрзнуте хране – наводи се у овом истраживању. Није непознат податак да је продаја ове врсте хране током пандемије доживела огроман раст јер су потрошачи покушавали да обезбеде залихе због ограниченог кретања и немогућности да иду у набавке. Међутим, временом су схватили да ове врсте намирница имају и одређене предности попут мање кварљивости, нижих цена, а и великог избора премијум производа. И док су се у претходној години у обзир узимали практични разлози за куповину замрзнуте хране, током 2021. кварљивост намирница је пресудна. Пре свега, проблеми су се јавили и у транспорту робе, па су се рокови померили и у ланцу снабдевања и намирницама треба више времена да стигну до полица. Истраживање је показало да 60 одсто купаца сматра да се рок трајања намирница смањио и брине их могућност кварења производа.

– Више рачуна се води и о бацању хране. Седам од 10 испитаника рекло је да су размишљали о томе колико хране баце приликом доношења одлуке о куповини. Када се томе додају ниже цене, практичност и дужи рок трајања, сви аргументи иду у корист замрзнуте хране – наводи се у истраживању.

Међутим, занимљиво је да је 90 одсто анкетираних рекло да их чини срећним када купују свеже намирнице и да је то начин живота од пре здравствене кризе који није лако променити. Емоције су снажне и када се говори о куповини свежих производа, па је и даље много оних који се враћају старим навикама. У прилог томе иде и податак да је 78 одсто купаца признало да би платило скупље да добије свеж производ који тражи. Ово се не уклапа са чињеницом да продаја замрзнуте хране расте, али то показује такође да произвођачи ове хране нису искористили свој тренутак популарности током пандемије да евентуално унапреде понуду или пруже неке новине како би задржали потрошаче и поспешили даљи раст продаје.

– Популарност замрзнуте хране посебно је приметна код млађе популације. Око 57 одсто анкетираних старости од 18 до 34 године верује да је смрзнуто поврће једнако добро или боље од свежег, док такво мишљење има 39 процената купаца који имају 55 и више година. Више од половине младих сматра да је и замрзнуто месо, воће и бобичасто воће једнако добро или чак боље због способности очувања витамина и храњивих материја замрзавањем – наводе из „Дилоита”. Примећено је да су највећи произвођачи почели да праве здраве оброке – замрзнуте и са упадљивим етикетама које сугеришу да је реч о иновацијама на тржишту.

Најбезбеднија у конзерви

Потрошачи у Србији предност дају свежим намирницама иако постоји и навика куповине замрзнутих производа, посебно воћа и поврћа ван сезоне. Стручњаци кажу да је замрзнута храна боља од конзервисане због количине соли која се додаје при конзервисању. У неке конзервисане врсте воћа додаје се и шећер. С друге стране конзервисање може побољшати безбедност хране, нарочито оне склоне развоју патогена. Током овог процеса храна се стерилише и резултат је већи губитак храњивих састојака, али када се конзервишу воће и поврће, може да траје годинама и купци могу бити сигурни да је та храна безбедна.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Урош
Ложимо се да смо Американци. Њихову килажу жемо достићи, али не и њихов животни стандард.
mika
Pa nemaju baš svi ameri super životni standard. Mnogo njih nema ni socijalno osiguranje .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.