Уторак, 26.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Којем делу Београда је најпотребнији метро

Док чекамо метро и БГ воз је добродошао (Фото: Д. Жарковић)

У дискусију поводом предложених линија београдског метроа укључио се и Грађевински факултет, чији представници, поред бројних примедби, предлажу да прва линија повеже Нови Београд с Булеваром краља Александра, како би се повезала два београдска центра с највећим бројем радних места, што подразумева и највећу густину саобраћаја. Ваљда је јасно да је велика концентрација компанија на Новом Београду последица његовог убрзаног развоја, финансираног из градског буџета. Тамо се већ деценијама највише улаже – у саобраћајну и комуналну инфраструктуру, у изградњу паркова, разних терена и слично, што тај део града чини привлачним за све врсте инвеститора и компанија, као и за становање.

За то време, макар половина Београда, чак и делови ширег центра, тавори јер се тамо готово ништа не улаже и полако се претвара у место неусловно и за квалитетан живот, а камоли за изградњу предузећа. Један од услова за равномеран развој Београда јесте и равномерно организован градски саобраћај. За сада је то, не рачунајући центар града, случај само с Новим Београдом, који је премрежен огромним бројем аутобуских и трамвајских линија с највећим бројем возила. Тамо иде и прва линија БГ воза преко Прокопа. И то није довољно, него треба додати по принципу наливања већ пуне боце.

Поштовани професори Грађевинског факултета само треба да кроз прозоре факултета, макар на посла сата, осмотре и преброје колико прође трамваја на линији седам, а колико, на пример, на линији 14, колико крене аутобуса, па да разумеју. Трамвајске линије 11, аутобуска 95...

Мислим да линије метроа треба да се граде тамо где зими аутобуси не могу да се попну на београдска брда – на Звездари, Чукарици и Вождовцу, а не по равном терену са широким авенијама као што је Нови Београд. И ако оволики број линија и возила градског превоза ка Новом Београду није мотивисао возаче да оставе аутомобиле и користе јавни превоз, то сигурно неће учинити ни нова линија метроа.

Зар надлежни не мисле да четири факултета (са најавом изградње новог – биолошког) и једна виша школа уз Улице војводе Степе не заслужују да буду повезани бољим јавним превозом од трамвајског какав сада постоји?

Јованка Клипић,
Вождовац, Београд

Коментари16
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Branko
Na zapadu gde sam radio u toj oblasti planiranje novih linija vrse prevashodno saobracajni fakulteti i razni specijalisti (npr po pitanju trenda demografije). Gradjevinci su prisutni ali se samo pitaju po pitanju izvodljivosti (sa njihovog aspekta) predlozene trase. Zasto bi trebala biti povecana "dva centra sa najvecim brojem radnih mesta" - valjda bi trebali biti povezani sa oblastima odakle dolaze njihovi zaposljeni a za to bi najpogodnija neka kruzna linija koja obuhvata i ta 2 centra.
Jovan
Ne zamajavajte narod vise sa prvobitnim pitanjemo dizajnu metro vozila a tek sada gde je metro neophodan.. Mislm da je to prilicno neozbiljno.
Milan Subotic
Ministar finansija, Dr Mali je javno izjavio da se nigde u svetu metro ne gradi u centru grada gde je najvise ljudi ????? Komentar nepotreban.
Момо
Да сам у моћи одузео бих дипломе пројектантима Бановог брда, Сењака, Булевара војводе Мишића. Ту је метро једини спас.
Мики
Испод Саве и Дунава.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.