Четвртак, 28.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

За сада без договора владе и железничара око повећања плата

Нови састанак са премијерком договорен за наредни понедељак
(Фото Р. Крстинић)

Преговори између премијерке Ане Брнабић и представника синдиката из четири железничка предузећа, окупљених у штрајкачком одбору због решавања нагомиланих проблема у вези са ниским зарадама и чињеницом да више од 40 одсто радника, од укупно 10.500 запослених, прима плате ниже од минималне, почели су јуче, али су нажалост и завршени без конкретних помака.

Како наглашава Зоран Дашић, председник синдиката „Србија карго”, представници штрајкачког одбора предочили су премијерки Ани Брнабић и министру финансија Синиши Малом све проблеме у вези са ниским зарадама и  непоштовањем закона око методологије и обрачуна вредности минималног радног часа.

– Два сата је трајао састанак, али нажалост нисмо ништа постигли. Остајемо при ставу да треба да се поштује одлука Владе Србије око вредности минималног радног сата који за ову годину износи 183,89 динара. Причали смо и око плата, али нам је речено да о томе тек треба да се направи нека рачуница. Следећи састанак је наредног понедељка, тако да ћемо сачекати исход преговора и на основу тога даље деловати. Ако не буде било помака набоље, онда ћемо донети одлуку о штрајку глађу који смо иначе и најавили за средину октобра – наводи Дашић, и подсећа да су плате запослених у овој години повећане пет одсто.

– Ове године смо добили петопроцентно повећање зарада, али то је ништа у односу на остала државна предузећа где су плате увећаване више пута, али и у односу на сва остала поскупљења. Зато и тражимо додатно повишење зарада, али на овом састанку нисмо изашли ни са каквом конкретном сумом, јер и сами знамо у каквој је ситуацији држава. Ипак, морамо да се боримо за себе, јер нам одлазе радници са железнице у конкурентске фирме – објашњава председник синдиката „Србија карго”.

Сем овог синдиката, на састанку у влади били су и представници УГС „Независност”, Савеза синдиката железничара Србије и Независног синдиката железничара Србије. Иначе, четири железничка друштва – „Србија карго”, „Србија воз”, „Инфраструктура железница Србије” и „АД железница Србије”, некада су чинила ЈП „Железнице Србије”.

 

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Goran Damjan
Veliki broj železničara prima platu ispod proseka, radnici. Kancelarijski sluzbenici primaju platu iznad republičkog proseka, to ne bi bilo sporno da su to ljudi sa odgovarajućom nivooom obrazovanja za određene pozicije, već u 80% slučajeva to su ljudi sa neodgovarajućim nivoom obrazovanja, imaju niži stepen stručne spreme od propisanog u sistematizaciji. Po navedenom principu se vrši pljačka budzeta, šteta je velika, finansijska i stručna... ljudi sa srednjom i višom školom su direktori

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.