Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Наредног месеца почиње изградња метроа

(фото Пиксабеј)

Метро ће почети да се гради наредног месеца, најавио је данас заменик градоначелника Горан Весић и додао да предстоји и проширење БГ воза и трамвајских линија.

Весић се осврнуо на коментаре у вези са пројектом изградње метроа и додао да се тај пројекат „напада са свих страна”, од тога да уопште не треба да се гради до тога да ће сви да погину у метроу.

„Свака велика метропола у Европи има метро, а београдски ће радити Французи и Кинези. Први умеће у томе доказују што не само Париз него и други градови у Француској имају метро, а Кинези су изградили више од три стотине километара метроа последњих година у Кини”, рекао је Весић, а саопштио Беоинфо.

Замерају се, каже Весић, и линије метроа, па је чак понуђена траса метроа из 1981. са улазним подацима из те године.

Тако је предложено, каже, да станице метроа буду на 350 метара, а ако је познато да су композиције дуге око сто метара, то значи да чим би кренуле оне би заправо морале да стану.

„Напади су покушај да се заустави изградња јер је то доказ да неки пре нису били способни нити су знали, а подсетићу да се о метроу у Београду прича већ 51 годину”, рекао је Весић.

Истиче да метро почиње да се гради у новембру и да је то процес који не може да се заустави, указујући да је исти сценарио напада био и за Београд на води, Трг републике, фонтану на Славији, споменик Стефану Немањи, преноси Танјуг.

„Ипак, добра вест за грађане Београда јесте да ће се метро градити и да ће имати три линије: од Макиша до Миријева, дужине 21 километар и исто толико станица, затим од депоа на Бежанији такође до Миријева, дужине 19,2 километра са 22 станице, са трасом према железничкој метро станици у Земуну, а планирана трећа линија метроа, која се сада неће градити, биће на потезу Бањица - Блок 61, дужине 22,7 километра са 23 станице”, истакао је Весић.

Колико је важан метро, једнако је важно и проширење БГ воза, додао је Весић.

Данас имамо, додаје, скоро 197 километара са 104 поласка и то Батајница-Овча 30 километара, Ресник-Овча 36 километара, Младеновац-Овча 62 километра и Лазаревац-Овча 68 километара.

„Нажалост, према Лазаревцу и Младеновцу има три и шест полазака дневно. Планом је предвиђено да имамо четири градске линије БГ воза и три приградске. Укупна дужина биће 223 километра, са 76 станица и 500 полазака дневно”, навео је Весић.

Заменик градоначелника је прецизирао да је према Нацрту плана генералне регулације шинских система предвиђено 42,6 километара нових трамвајских мрежа.

План је да се продужи мрежа од Јурија Гагарина на Бежанијску косу, од Пожешке према Цераку, као и од Богословије према Ади Хуји на леву обалу Дунава.

„Зато нам и требају нови трамваји. Град Београд се спрема да распише тендер, односно да у наредних десет година купи 120 нових трамваја, чиме ћемо потпуно заменити комплетни трамвајски возни парк. Врло брзо ћемо расписати и тендер за куповину 80 тролејбуса, које ћемо купити у наредних пет година”, рекао је Весић.

 

Коментари22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dr Slobodan Devic
Iako mislim da je izgradnja metroa vazna i za Srbiju i za Beograd (kao njen glavni grad) citam komentare i sa skoro svakim se u potpunosti slazem. Jedino mi nije jasno kuda (ako u opste) ide trasa tog metroa? Ako ne ide kroz Prokop, onda je to besmisleno. Takodje, treba povecati broj polazaka Beovoza; jedino tako metro (kroz Prokop) ima smisla ...
Pazljivo citaj
Ne pocinje narednog meseca izgradnja metroa, vec samo krecu radovi na depou za metro. Sama trasa metroa u najboljem slucaju pocece da se gradi najranije naredne godine. Uostalom novinari Politike su o tome pisali u nekoliko navrata.
Старац Сава
А јел има линија до Мирјева?
ha
bice kao tc galeria, sablasan i prazan
Marko
Pred izbore 2017. bio najavljen početak radova na glavnoj autobuskoj stanici koja je premeštena na Novi Beograd, defilovali pred kamerama predstavnici tadašnje vlasti koji su na istim mestima i danas (karte malo promešane ali suštinski nema nikakve razlike). Na kraju 2021. smo a od nove glavne autobuske stanice ni traga ni glasa. Ako neko nije uspeo za 4 godine na ravnom Novom Beogradu sa širokim pristupnim saobraćajnicama da napravi novu autobusku stanicu, kako očekivati ikakav metro?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.